کشته شدن مسلمانان در سرزمین منا قابل توجیه نیست
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۷/۰۳ | مرتبط با : اخبار استان | 618 views
کشته شدن مسلمانان در سرزمین منا قابل توجیه نیست

حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در خطبه های نماز جمعه کرمان در مصلی امام علی (ع) افزود: افرادی که به حج مشرف شده اند، دیده اند ممکن است اتفاقاتی بیفتد اما اینکه هزاران نفر کشته و مجروح شوند معنا و مفهومش خیلی گسترده تر از این حرف هاست.
وی بیان کرد: این اتفاقات خیلی نادر است اما امسال شرایط بسیار عجیب و غریبی برای حج خانه خدا که این همه سفارش و تاکید شده و البته حرم امن الهی است، رقم خورده است.
وی گفت: انسان تاسف می خورد، تمام سازمان هایی که دم از حقوق بشر می زنند و کشورهایی که مسلمان هستند و خود را داعیه دار اسلام و حتی گاهی خود را رهبر کشورهای اسلامی می دانند، سکوت می کنند.
خطیب جمعه کرمان به سایر جنایات انجام شده توسط تکفیری ها، داعش، وهابیون و غیره در دنیا اشاره کرد و گفت: این اتفاق چیزی نیست که بشود به سادگی انکارش کرد و چیزی نیست که به سادگی از اذهان مردم پاک شود.
وی ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامی هم فرمودند سران مملکت موظف هستند به طور جدی موضوع کشته شدن حجاج را در سرزمین منا و عرفات پیگیری کنند.
حجت الاسلام قاسمی زاده گفت: نگذارند عربستانی که در همه جا حتی در یمن، بحرین، لبنان و فلسطین خباثت های خود را بروز داده و جنایت کرده، امروز در مسجد الحرام و فردا ممکن است در جای دیگر اقدامات خود را انجام دهد.
وی تصریح کرد: باید فکری کرد و تصمیم و کار جامع و قاطعی انجام داد و از کنار چنین مسایلی بسادگی نمی توان گذشت.
وی گفت: با تشکیل یک کمیته و ستاد، درد درمان نمی شود بلکه باید به نتیجه مطلوب برسیم و آن نتیجه به طور حتم مورد توقع ملت ایران بخصوص خانواده هایی است که عزیزانشان را از دست داده اند.
امام جمعه موقت کرمان همچنین به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: هشت سال دفاع جانانه ملت رشید و غیور ایران به همه ملت های دنیا درس های فراوانی داد که هنوز بعد از سال ها، ملت های دنیا این درس را به خاطر دارند.
وی گفت: ملت ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله، خود را آزمود و نشان داد اگر پای سختی، ریاضت، جهاد و مبارزه در میان باشد، مردمان غیرتمند، مقتدر، صبور و مطیع امر رهبری هستند.
وی بیان کرد: مردم ایران در جنگ هشت ساله، تبعیت و مقاومت کردند و نتیجه این شد که دفاع مقدس در تاریخ ثبت شود و شاید در طول تاریخ هیچ دفاعی، ارزش، قداست و حرمت دفاع مقدس را نداشته باشد.
حجت الاسلام قاسمی زاده گفت: اگرچه امروز ما جنگ فیزیکی نداریم اما شرایط منطقه و شیطنت های فراوان و گسترده دشمنان و لشکرکشی آنها، شرایط را خیلی بدتر از زمان جنگ هشت ساله کرده است.
وی ادامه داد: آن روز می دانستیم کجا، با چه ابزاری و با چه کسی باید بجنگیم اما امروز دشمن همه جا نفوذ کرده است.
وی گفت: ماهواره ها خانه هایی را که باید آموزشگاه دین، اخلاق و راه و رسم دین زندگی باشند در تسخیر خود در آورده اند و ما را از خیلی چیزها دور کرده اند، اخلاقیات به نوعی روز به روز در حال تضعیف شدن و گاهی افرادی درصدد نابود کردن آنها هستند.
خطیب جمعه کرمان ادامه داد: دشمنی که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان سپاه از آن یاد می کنند و می فرمایند، مواظب نفوذ استکبار و دشمن باشید، البته معظم له نفوذ فرهنگی، سیاسی و فکری را فرمودند و ضریب اهمیت این نفوذ بیشتر از نفوذ اقتصادی است.
وی گفت: زیرا در نفوذ اقتصادی شاید بتوان کاری انجام داد اما در نفوذ سیاسی، فکری و فرهنگی گاهی نمی توان کاری انجام داد و امروز برخی از این آثار را می بینیم.
حجت الاسلام قاسمی زاده افزود: البته بعد از برجام به تعبیری، دشمن خودش را آماده کرده با تمام وجود به این میدان ورود کند و کار خود را انجام دهد اما ما همان ملتی هستیم که دوران دفاع مقدس آن اقدامات شایسته را انجام دادیم امروز هم باید بایستیم و مراقب باشیم و به فرمایشات رهبری توجه کنیم.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در آن دیدار فرمودند سپاه یک سازمان سرگرم کارهای اداری خود نیست، بلکه یک ناظر آگاه، بینا و متوجه مسایل داخلی و خارجی است.
وی اظهار کرد: مجموعه اطلاعات سپاه باید به طور دایم مسایل را رصد و تهدیدها را شناسایی کند.
امام جمعه موقت کرمان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از پیروزی انقلاب باز با همان اقتدار و قدرت و با همان برنامه، دفاع از نظام و کیان اسلامی را وظیفه خود می داند.
وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این فرمایشات حساسیت کار را بالا بردند، چنانچه همه باید حساسیت شان را افزایش دهند.
وی گفت: رهبری فرمودند، همه باید قدر سپاه را بدانند، تضعیف سپاه و حرف های بی ربط که گاهی علیه سپاه گفته می شود، خوشحال کننده دشمن است.
حجت الاسلام قاسمی زاده افزود: زیرا دشمن می داند باید گلوگاه های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران را بزنند لذا یکی از این گلوگاه ها اصل ولایت فقیه و رهبری، روحانیت، سپاه و ارگان های مهمی است که بسیار زیاد نسبت به این مسایل حساس هستند و بدون چشم داشت انجام وظیفه می کنند.
وی تاکید کرد: باید جلوی نفوذ دشمن را در حوزه های فکری، فرهنگی و سیاسی بگیریم.
وی همچنین آغاز سال تحصیلی را به فرهنگیان و دانش آموزان تبریک گفت و افزود: کمتر از ۱۰ درصد اوقات دانش آموزان در اختیار مدرسه است و باید کار اساسی برای آموزش و پرورش انجام داد و همه باید در این زمینه تلاش کنیم.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR