استان کرمان از مناطق بحرانی آب در کشور است
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۷/۰۸ | مرتبط با : اخبار استان | 740 views
استان کرمان از مناطق بحرانی آب در کشور است

علی اصغر قانع روز چهارشنبه در حاشیه سفر هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به جنوب کرمان و بازدید از مخزن آب شهر جبالبارز در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به محدودیت آب در مناطق اطراف استان کرمان باید از مناطق دور دست آب مورد نیاز استان تامین شود.
وی اظهار کرد: در برنامه ریزی های انجام شده ابتدا آبرسانی از سد صفارود به کرمان انجام می شود.
وی گفت: طرح آبرسانی به بم و بروات جزء طرح های اساسی است که در استان تعریف شده و طرح آبرسانی به قلعه گنج و چندین پروژه آبرسانی بزرگ در استان نیز در حال برنامه ریزی است.
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: این طرح ها در طولانی مدت نیاز آبی استان را تامین نمی کند لذا در کنار آن انتقال آب از دریای عمان جزء طرح هایی است که سال ها در حال مطالعه است و بخش خصوصی برای اجرای آن اعلام آمادگی کرده است.
وی گفت: منطقه جیرفت یکهزار و ۵۰۰ متر اختلاف ارتفاع از سطح دریا را دارد لذا انتقال هر متر مکعب آب از دریای عمان با هزینه بالایی صورت می گیرد.
قانع با اشاره به طرح آبرسانی به شهر جبالبارز از توابع شهرستان جیرفت تصریح کرد: طول خط انتقال این طرح ۲۷ کیلومتر می باشد که هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان این که این طرح از طرح های سفررهبر معظم انقلاب اسلامی می باشد تصریح کرد: این طرح تا شش ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی اظهار کرد: برای اتمام طرح آبرسانی به شهر جبالبارز ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز و امید است با کمک های ملی و استانی بتوانیم اعتبار لازم این طرح را تامین کنیم.
هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز در سفر دو روزه برای بازدید از طرح های عمرانی و زیربنایی جنوب استان کرمان به همراه تعدادی از معاونان وزرا وارد این منطقه شدند.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR