مجوز راه اندازی راه آهن احمدآباد به رفسنجان صادر شد
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۸/۱۰ | مرتبط با : اخبار استان | 700 views
مجوز راه اندازی راه آهن احمدآباد به رفسنجان صادر شد

حمید ملانوری روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان رفسنجان افزود: در صورت راه اندازی این راه آهن ۶۰ درصد بار از رفسنجان بایستی مهیا باشد لذا از دستگاه های مختلف که باربری دارند از جمله مجتمع مس سرچشمه و گمرک، شهرک صنعتی و … درخواست کرده ایم تا اطلاعات مربوط به بارهای خود را به فرمانداری ارسال کنند.
وی گفت: با توجه به اینکه باید به انتظارات مردم پاسخ داد لذا از هفته آینده بازدید سرزده از ادارات را انجام می دهیم.
وی به استقرار ستاد انتخابات در رفسنجان اشاره کرد و افزود: فضای شهرستان باید آرام و با نشاط باشد و در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که دو امر مهم هستند دقت شود تا انتخاباتی سالم و با نظم برگزار شود.
فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید بازسازی سرمایه های اجتماعی کشور را در صدر امور قرار داده لذا باید مردم را به نظام مقدس جمهوری اسلامی امیدوار کرد تا مردم با انگیزه و حضور حداکثری پای صندوق های رای حضور یابند.
وی گفت: موتور پمپ های چاه های کشاورزی رفسنجان ۱۵ آبان تا ۱۵ آذر ماه و نیز ۱۵ روز در صورت بارندگی مساعد در بهمن یا اسفند ماه خاموش می شوند که با این خاموشی پیش بینی می شود ۵۰ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شود.
ملانوری افزود: سال گذشته با خاموشی یک ماهه چاه های کشاورزی در رفسنجان ۴۰ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شد.
امام جمعه رفسنجان هم گفت: دشمن فکر نکند که ما ایرانیان از اهداف و آرمانهایمان دست برداشته ایم و تنها در بحث توافقات هسته ای مذاکره کرده ایم و در بقیه مسائل با آمریکا در ستیز هستیم.
حجت الاسلام عباس رمضانی پور افزود: مگر اینکه از خوی درندگی اش دست بردارد تا در زمینه های دیگر با آمریکا مذاکره داشته باشیم.
وی به راهپیمایی ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: در رفسنجان این راهپیمایی از ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۱۳ آبان از میدان حضرت ابراهیم (ع) رفسنجان آغاز می شود و تا مسجد جامع ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به روند ساخت مصلی رفسنجان که از سال ۹۰ آغاز شد افزود: مصلی در متراژ ۴۰ هزار متر مربع در حال ساخت است و سال گذشته ۱.۵ میلیارد ریال از اعتبارات استانی برای ساخت مصلی تخصیص یافت و امسال هم ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از اعتبارات استانی اختصاص یافته است.
رمضانی پور بیان کرد: همچنین از کمک های مجتمع مس سرچشمه سال گذشته پنج میلیارد ریال و امسال هم پنج میلیارد ریال به ساخت مصلی رفسنجان کمک شده است که جای تقدیر دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان نیز گفت: با اجرای طرح تحقیقاتی بر روی سلامت پسته مشخص شد عناصر موجود در پسته در بروز بسیاری از سرطان ها جلوگیری می کند.
رضا بمانی افزود: در این تحقیقات مشخص شد که پسته دارای فیتوسترول است که این عنصر موجب کاهش کلسترول خون می شود.
وی ادامه داد: همچنین پسته دارای عنصر اسید اوریک که باعث کاهش قند خون و نیز پسته باعث خون سازی در بدن و رفع کم خونی می شود و نیز این محصول دارای ارزش غذایی مفید است و از بروز سرطان هایی نظیر سرطان یه جلوگیری می کند.
وی خاطرنشان کرد: امسال در رفسنجان از سطح بیش از ۸۰ هزار هکتار ۳۵ هزار تن پسته خشک معادل ۱۰۰ هزار تن پسته تازه برداشت شد و امسال کیفیت پسته در رفسنجان نسبت به سال های گذشته بهتر بوده است.
بخشداران نوق، فردوس و کشکوئیه نیز به بیان مسائل مربوط به بخش های زیر نظر خود پرداختند و فرماندار از ادارات خواست مشکل اهالی روستاها و بخش های رفسنجان را مرتفع سازند.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR