عملیات اکتشاف در پهنه بزرگ معدنی جنوب کرمان آغاز شد
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۸/۱۶ | مرتبط با : اخبار استان | 929 views
عملیات اکتشاف در پهنه بزرگ معدنی جنوب کرمان آغاز شد

محمود اسکندری نسب روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این پهنه با ۴۴ هزار و ۸۱۷ کیلومتر مربع وسعت که از آباده استان فارس شروع می شود و تا جازموریان در جنوب کرمان ادامه دارد یکی از بزرگترین پهنه های معدنی کشور به شمار می رود و هفت هزار و ۸۱۵ کیلومتر آن در جنوب استان است.
وی گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) اکتشاف این پهنه بزرگ معدنی را در وسعت هفت هزار و ۸۱۵ کیلومتر در جنوب استان کرمان آغاز کرد.
وی افزود: در محدوده این پهنه تاکنون شش زون معدنی شناسایی شده که شامل مواد معدنی کرومیت، تیتانیوم، مس و آهن هستند و پیش بینی می شود با تکمیل روند اکتشاف تعداد زون های بیشتری در این پهنه وجود داشته باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: این برنامه جامع با واگذاری دو پهنه معدنی در شهرستان قلعه گنج به مساحت دو هزار و ۲۶۴ کلیومتر مربع و یک پهنه به مساحت یکهزار و ۲۲۰ کیلومتر مربع در جبالبارز غربی شروع شده و در تمامی هفت هزار و ۸۱۵ کیلومتر مربع ادامه می یابد.
وی تصریح کرد: ۴۰ سال است که عملیات اکتشافی پایه در استان بویژه در جنوب کرمان انجام نشده بنابراین یکی از نیازهای اساسی پیشرفت معدن، توسعه اکتشاف و شناخت پتانسیل های معدنی منطقه از طریق اکتشاف هدفمند در حوزه معادن است.
اسکندری نسب افزود: اکتشاف از دو سال قبل به عنوان یکی از مهمترین استراتژی های این سازمان مد نظر قرار گرفته و این کار از طریق تعریف مناطق وسیعی تحت عنوان پهنه و سپس جذب سرمایه گذار انجام شده است.
وی گفت: این پهنه عظیم معدنی در شهرستان های فاریاب، کهنوج، منوجان، قلعه گنج و رودبار در جنوب استان کرمان قرار دارد و عملیات اکتشافی آن توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در دست انجام است.
وی افزود: پس از پیگیری های مکرر این سازمان از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمک های و همکاری معاونت معدنی وزیر مقرر شد به دلیل محرومیت منطقه جنوب استان کرمان، برخلاف برنامه های اولیه ایمیدرو، عملیات اکتشاف ابتدا از حوزه جنوب استان کرمان آغاز شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: طبق اعلام ایمیدرو عملیات اکتشاف مقدماتی پهنه در حوزه جنوب استان کرمان تا نیمه اول سال ۹۵ تمام و اطلاعاتی تکمیلی به سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان ارسال خواهد شد.
سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می کند و این منطقه رتبه سوم ذخیره مواد معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR