عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح جبلیه در کرمان آغاز شد
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۸/۱۷ | مرتبط با : اخبار استان | 759 views
عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح جبلیه در کرمان آغاز شد

استاندار کرمان روز یکشنبه در آئین آغاز ساخت تقاطع غیر همسطح جبلیه به ابلاغ مقام معظم رهبری به دولت یازدهم مبنی بر احیا، بازسازی و ساخت مکران بزرگ در جنوب شرق کشور و اهمیت سواحل جاسک اشاره کرد و گفت: در این راستا ستادی در دولت تشکیل و بحث توسعه سواحل جاسک به طور جد مطرح شد که بازدیدهایی توسط استانداران صورت گرفت و به دنبال آن نیز اقداماتی انجام شد.
علیرضا رزم حسینی بر نقش استان کرمان در پشتیبانی لجستیکی، حمل و نقلی و منابع انسانی مکران بزرگ تاکید کرد و افزود: در این شرایط شهر کرمان باید با همت، همکاری و صبر مردم و همدلی مسئولان به سطحی برسد که مکران بزگ را پشتیبانی نماید.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، وی گفت: پروژه های عمرانی نه تنها در شهرستان کرمان بلکه در سایر شهرستان های کرمان که قابلیت گردشگری دارند در حال اجراست که از آن پروژه ها می توان به بازسازی خانه تاریخی حاج آقا علی در رفسنجان اشاره کرد.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: شهرداری کرمان باید بسته های مالی برای خود تعریف و مزیتهای جدیدی را خلق کند و گرنه با روش هالی سابق نمی توان شهر کرمان را ساخت بلکه توسعه نیازمند روش های نو و تعریف بسته های مالی است.
وی با اشاره به اینکه شهرداری کرمان باید با پول های مردم و خلق مزیت های جدید در جهت ساخت شهر اقدام نماید، گفت: در پروژه ها اولویت با سرمایه گذاران و پیمانکاران بومی است و از حضور آنان استقبال خواهیم نمود لذا شرکت های توانمند می توانند از این مزیت استفاده نمایند و الا مدیریت استان منتظر نخواهد ماند.
وی با تاکید بر اینکه با کمک مردم و پول های سرگردانی و با مزیت های خوبی که در استان وجود دارد، کرمان را خواهیم ساخت، افزود: مردم قدرشناس زحمات مسئولین هستند اما الزام به صداقت مسئولین است.
استاندار کرمان از صبوری مردم کرمان در اجرای پروژه های عمرانی شهر تقدیر کرد و گفت: اگر مردم خواستار زیرساخت های توسعه ای در کرمان هستند باید در اجرای پروژه ها صبوری کنند.
وی به اجرای پروژه مترو و انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی قرب قائم (عج) اشاره کرد و گفت: ساخت مترو موجب صرفه جویی در وقت و سوخت خواهد شد لذا کرمان برای کلانشهر شدن نیازمند اجرای پروژه مترو است.
وی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم دولتی کاری است که برای پیشبرد اهدافش جناح نمی شناسد لذا معتقد است همگان باید برای توسعه بدون دیدگاه سیاسی پای کار بیایند و گاه کارها را به نام خود تمام نمایند.
رزم حسینی افزود: شهرداری کرمان باید با پشتیبانی شورای اسلامی شهر اقدامات را با جدیت دنبال کند در این صورت است که می توان کرمان را به استانی مهاجرپذیر مبدل ساخت.
شهردار کرمان نیز گفت: در راستای بهبود شبکه عبور و مرور شهری در رینگ شهر کرمان چند تقاطع بود که پل های غیر همسطح انجام شده است، اما زیرگذر جبلیه مانده بود و بر اساس طرح تفصیلی باید این پروژه را اجرا می کردیم.
علی بابایی افزود: به دلیل وجود جنگل ۲۰۰ هکتاری قائم (عج)، مسجد صاحب الزمان (عج) و گلزار شهدا و احداث تله کابین در محدوده ایجاد زیرگذر جبلیه، اجرای این پروژه از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی یادآور شد: ساخت و ساز تله کابین کرمان در حال انجام بوده و این پروژه به مرحله فونداسیون رسیده و امیدواریم این تله کابین سال آینده افتتاح شود.
شهردار کرمان خاطرنشان کرد: با فراخوان ارائه شده شرکت نصر در محدوده زمانی کوتاه و با منابع مالی جدید پروژه تقاطع غیرهمسطح جبلیه کرمان را اجرا می کند و مطالعات مسیر نیز از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرفته شده است.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، کلیات پروژه به شرح ذیل می باشد:
طول کل زیرگذر ۳۰۰ متر به صورت رفت و برگشت، عرض در باند شش متر و رفوژ وسط یک متر، آماتور باکس ۳۸۰ هزار کیلوگرم، خاکبرداری ۱۰ هزار متر مکعب، بتن ۵۰۰ متر مکعب، تعداد باکس پیش ساخته ۶۰ عدد، ارتفاع ۵۰،۴ متر، عرض سواره شش متر، طول باکس ها ۳۰ متر در دو باند رفت و برگشت، آسفالت ۴۵ هزار متر مکعب و برآورد هزینه ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال می باشد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR