استاندار کرمان: راه توسعه یافتگی اتکا به مردم است
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۸/۲۳ | مرتبط با : اخبار استان | 647 views
استاندار کرمان: راه توسعه یافتگی اتکا به مردم است

علیرضا رزم حسینی عصر شنبه در نشست هم اندیشی با جمعی از نخبگان و فن آوران استان کرمان بر لزوم برندسازی جدید در استان تاکید کرد و گفت: استان کرمان به دور از برخی برندهای منفی، به برند سازی جدید در حوزه های علمی، اقتصادی، فرهنگی و سایر حوزه ها نیاز دارد.
وی افزود: معتقدیم برای اجرای طرح های مختلف باید کار را از جغرافیای کوچک آغاز کرد و سپس به مناطق بزرگ تر، توسعه داد.
وی به اجرای طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی اشاره و بیان کرد: این طرح در شهرستان قلعه گنج اجرایی شده و قابلیت اجرا در سایر شهرستان ها را نیز دارد.
استاندار کرمان به تشکیل کارگروه فن آوری در استان کرمان اشاره کرد و گفت: متاسفانه شرکت های دانش بنیان در کرمان ضعیف هستند و نتوانسته ایم به آنچه مد نظر است، دست یابیم.
وی به واگذاری تسهیلات با سود چهار درصد برای توسعه اشتغال خرد و خانگی اشاره و بیان کرد: با مجموع میزان اعتبارات تخصیص یافته در این حوزه می توان نزدیک به ۲۲ هزار شغل را در استان ایجاد کرد.
وی گفت: دوران استخدام در نظام دولتی ما به پایان رسیده است زیرا سه برابر نیروی مورد نیاز در ادارات کشور نیرو جذب شده و دولت علاقه مند است فضا را برای اشتغال جوانان در حوزه بخش خصوصی ایجاد کند.
رزم حسینی به فعال بودن کارگروه رفع موانع تولید و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکلات جوانان و نخبگان در حوزه های مختلف آمادگی لازم را داریم.
وی اظهار کرد: کارگروه رفع موانع تولید مخصوص شرکت های دانش بنیان را می توان با حضور مدیران مربوطه برگزار کرد تا مشکلات این حوزه برطرف شود.
وی درباره ارتباط بین ایده و تجارت نیز گفت: ما هنوز در قدم اول این حوزه هستیم و باید تمرین کنیم و به پیش برویم.
استاندار کرمان افزود: با وجود رکود اقتصادی در کشور، شرایط بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی در این استان وجود دارد.
وی تاکید کرد: ما به عنوان یک خدمتگزار، آمادگی لازم برای برگزاری جلسات هم اندیشی و رفع موانع تولید در شرکت های دانش بنیان را داریم.
رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه بنیاد نخبگان استان کرمان در سال ۹۰ تاسیس شده است گفت: در یک سال گذشته برگزاری کارگاه های توانمندسازی، کارگاه های آینده پژوهی، همکاری در برگزاری نمایشگاه دستاوردهای محصولات دانش بنیان، نشست های مختلف با نخبگان و برگزاری کارگروه های تخصصی در این بنیاد انجام شده است.
علیرضا سعیدی اظهار کرد: تشکیل کارگروه تخصصی صنعت و معدن و کشاورزی ارگانیک نیز انجام شده است.
وی به اجرای طرح شهاب با همکاری آموزش و پرورش استان کرمان اشاره کرد و گفت: دو هزار دانش آموز زرندی برای اجرای این طرح انتخاب شدند.
وی عنوان کرد: در این طرح استعدادهای دانش آموزان در هشت رشته شناسایی شد.
سعیدی تاکید کرد: امسال پنج هزار نفر در جریان اجرای طرح شهاب مورد شناسایی استعدادها قرار می گیرند.
وی گفت: طرح تکمیل بانک اطلاعاتی بنیاد نخبگان استان کرمان نیز تشکیل شده و تلاش می شود نخبگان برتر نیز از سوی رسانه ها معرفی شوند.
وی به تفاهم همکاری با نهادهای مختلف اشاره و بیان کرد: تا پایان سال جاری کارگاه های توانمندسازی افزایش یافته و اردوهای جهادی نیز افزایش می یابد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR