تاکید استاندار کرمان بر احیای جشنواره فیروزه در شهربابک
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۸/۲۴ | مرتبط با : اخبار استان | 674 views
تاکید استاندار کرمان بر احیای جشنواره فیروزه در شهربابک

علیرضا رزم حسینی شامگاه یکشنبه در جلسه هماهنگی جشنواره فیروزه شهربابک در دفتر استاندار افزود: جشنواره فیروزه شهربابک مانند سایر جشنواره ها در سطح استان کرمان باید اجرایی و ماندگار شود.
سنگ فیروزه شهربابک از سنگ های تزئینی مرغوب ایران و ثروت های خدادادی استان کرمان به شمار می رود.
کارگاه های فیروزه تراشی در شهرستان شهربابک فعال است اما خام فروشی این ماده ارزشمند یکی از معضلات این بخش محسوب می شود و ایجاد صنایع فرآوری فیروزه یکی از فرصت های اشتغالزایی و رونق اقتصادی است.
استاندار کرمان در ادامه این نشست گفت: امسال در استان کرمان ۲۷۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای خوداشتغالی اختصاص یافته است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.
وی گفت: سرمایه گذاران در مسیر سرمایه گذاری نباید دلسرد شوند و باید با جدیت به فعالیت بپردازند.
استاندار کرمان بر تشکیل شرکت های روستایی با مشارکت کشاورزان از سوی بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: در صورت تحقق این امر تسهیلات ارزان قیمت به این شرکت واگذار می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تهیه طرح محله سالم اشاره کرد و افزود: در این طرح در نظر داریم که از یک محله کوچک آغاز کنیم و از آسیب های مختلف اجتماعی، فرهنگی و امنیتی در این محله جلوگیری شود و سپس این طرح را در سایر محله ها اجرایی کنیم.
رزم حسینی بر سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح محله سالم تاکید کرد و گفت: این افراد پس از بررسی های مربوط می توانند به دولت برنامه دهند که برای رفع آسیب های اجتماعی چه کارهای باید انجام شود.
وی تاکید کرد: بخش خصوصی در راستای اجرای این طرح می تواند پروژه هایی را تدوین کرده و به دولت راهکارهای اجرایی ارائه دهد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR