کواکبیان: الفبای هر انتخابات وجود حزب است
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۹/۰۳ | مرتبط با : اخبار استان | 624 views
کواکبیان: الفبای هر انتخابات وجود حزب است

مصطفی کواکبیان شامگاه سه شنبه در جمع اصلاح طلبان رفسنجان در منزل حجت الاسلام علی هاشمیان فرزند امام جمعه فقید این شهرستان افزود: وقتی جمهوریت هست یعنی انتخابات و وقتی انتخابات هست رقابت وجود دارد و برای رقابت نیز حزب باید تشکیل شود و انتخابات بدون حزب را نمی توان برگزار کرد.
وی گفت: مقام معظم رهبری در سیاست های کلان فرموده اند اگر کسی محیط زیست را تخریب کند باید مجرم تلقی شود، حال اگر کسی محیط زیست سیاسی را تخریب کند چه باید کرد؟ باید جرم سیاسی تلقی شود.
وی اظهار کرد: سیاست های نظارت جمعی ما کاهش پیدا کرده زیرا در امر به معروف و نهی از منکر فقط به موضوع حجاب می پردازیم در حالی که امر به معروف و نهی از منکر یعنی ضعیف ترین فرد گردن قوی ترین فرد را در اجتماع به دلیل ناهنجاری و رعایت نکردن قانون بگیرد.
دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: برخی هموطنان روی برنامه فیتیله ای ها حساسیت نشان دادند و اگر یک صدم در مورد اختلاس ها حساسیت داشتیم بابک زنجانی ها پیدا نمی شدند، شهرام جزایری و بابک زنجانی که ده ها هزار دلار پول کشور را به جیب زدند.
وی بیان کرد: شوخی نیست ۱۱ هزار میلیارد تومان بابک زنجانی پول نفت ایران را به یغما برده و تهدید کرده پول نمی آورم، برای خودش زبان درآورده است که بخشی از این موضوع مربوط به این است که حزب نداریم بخشی از آن مربوط به مردم است و دولت ها توجهی نمی کنند.
کواکبیان افزود: در دو سال گذشته تلاش کردیم و خانه احزاب راه افتاد، سال ۷۹ برای تشکیل هیأت موسس تلاش کردیم و یک بار هم امسال بوده و سیستمی در اساسنامه متشکل از هفت اصولگرا، هفت اصلاح طلب و هفت حزب راه انداختیم، اصلاح طلبان موافق بودند ولی اصولگرایان گفتند که برای ریاست هر گروه هفت نفره باید قرعه کشی شود.
وی تصریح کرد: برای توسعه اقتصادی و رونق کشور همه احزاب بایستی اعتدال را داشته باشند.
وی گفت: از آنجا که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از بنیانگذاران حزب جمهوری اسلامی بودند و بالاترین تفکر را دارد شما باید در رفسنجان حزب منسجم و خوبی داشته باشید.
دبیرکل حزب مردم سالاری ادامه داد: اصلاح طلب یعنی نظام را قبول داریم و می خواهیم اشکالات را رفع کنیم، لذا می توان مشکلات را برای مردم توضیح داد و حق مطالبه گری را در آنها تقویت کرد و اگر اصلاح طلبان اکثریت آرا را به دست بیاورند می توانند کاری را بدرستی پیش ببرند.
وی گفت: لذا باید همت کنیم اصلاح طلبان اکثریت آرا را به دست بگیرند و حالتی باشد که تندروی نباشد، امیدواریم ما به عنوان حزب مردم سالاری مطالبه گر فریاد مظلومیت مظلومان در جنبه سیاسی و قضایی باشیم.
کواکبیان افزود: اگر عالی ترین پیشرفت صنعتی را داشته باشیم مانند اروپا می شویم، آنها به معنویت و کسب فضایل اخلاقی معتقد نیستند.
وی با اشاره به اینکه حزب مردم سالاری حزب خداباوری و مردم سالاری است اظهار کرد: محور میهن دوستی و مردم داری در اساسنامه این حزب وجود دارد و هیچ وقت تبعیض بین مشروعیت الهی و مشروعیت مردمی قائل نیستیم.
وی گفت: اگر جمهوری اسلامی با پایه های مشروعیت مردمی و مشروعیت الهی حرکت کند به آنچه که مردم انتظار دارند می رسند.
دبیرکل حزب مردم سالاری افزود: هدف از ایجاد حزب مردم سالاری دفاع از ارزش های انقلاب بود و نه قدرت، بلکه معتقدیم راه حق هیچگاه فراموش نخواهد شد.
وی گفت: شنبه هفته جاری در دانشگاه جندی شاپور دزفول با جمعیت زیادی از دانشجویان برنامه داشتیم و پس از آن قرار بود به اندیمشک برای افتتاح دفتر حزب برویم که مکان سخنرانی در اندیمشک عوض شده بود و بعد معلوم شد مسوولی در این شهر علیه ما نظری داده زیرا چندی پیش در دانشگاه صنعتی قم صحبت های ما را در سایتی به اندازه ۱۸۰ درجه خلاف آنچه گفته بودیم منتشر کرده بودند و همین باعث شد مردم این شهر تحریک شوند.
کواکبیان افزود: در دانشگاه قم گفته بودم رهبری ما به لحاظ ساده زیستی و به لحاظ انضباط مالی و کنترل بر فرزندان و بیت خود دقت دارند و نیز گفته بودم که بر مجموعه رهبری باید نظارت هم بشود که این سایت بر عکس تیتر زده ، لذا داستان های این چنینی زیاد داریم.
وی گفت: امام خمینی (ره) در مورد آیت الله هاشمی رفسنجانی جمله ای را فرمودند و گفتند تا زمانی که شما آقایان هاشمی رفسنجانی و رهبری با هم باشید هیچ گزندی به انقلاب نخواهد رسید اما واقعا ببینید چه بی حرمتی ها و ناسزاهایی که علیه آقای هاشمی رفسنجانی گفته می شود.
وی با بیان این که شش جلد کتاب در مورد ولایت فقیه نوشته است افزود: در مورد شهید بهشتی یادمان نرفته که چه ناسزاهایی می گفتند، سال ۵۸ آیت الله هاشمی رفسنجانی کاندیدای اولین دوره مجلس بود و من مسئول دفتر حزب جمهوی اسلامی در سمنان بودم ما تابع بهشتی بودیم اما می گفتند اموالشان از کجا آمده است.
دبیرکل حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: در این راستا امام راحل جمله ای در مورد ایشان گفته است که شهادت بهشتی برای من خیلی مهم است و وی مظلومانه به شهادت رسید.
وی گفت: جمهوریت و اسلامیت نظام را با هم می دانیم و هر کدام از هم جدا شوند از هدف اصلی دور می شویم.
کواکبیان اظهار کرد: بعضی پشت سر اسلامیت پناه گرفته و بعضی پشت سر جمهوریت ولی ما معتقدیم که طبق گفته امام خمینی (ره) جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم دارد لذا حزب مردم سالاری با این اعتقادات پایه ریزی شده است.
وی ادامه داد: در بهمن ماه چهاردهمین کنگره خود را برگزار می کنیم و اکنون در ۳۱ استان کشور شورای اجرایی و دفتر حزب را فعال داریم و برای بیش از ۲۲۰ شهر در ایران حکم برای دبیران احزاب صادر کرده ایم.
وی همچنین با تسلیت ایام اربعین گفت: امیدواریم رهروان خوبی برای سالار شهیدان باشیم، مردم عشق زاید الوصفی نسبت به این امام همام از خود نشان می دهند.
دبیرکل حزب مردم سالاری افزود: تخمین زده اند که امسال نزدیک ۲۰ میلیون نفر از نجف تا کربلا را با پای پیاده طی خواهند کرد و عشق خود را به ساحت مقدس امام حسین (ع) نشان خواهند داد که از ایران ۲ میلیون نفر در این برنامه شرکت دارند.
وی گفت: این خون امام حسین (ع) است که در دل و جان مردم جوشش دارد و هرگز این گرمای حماسه امام حسین (ع) سرد شدنی نیست، این حرف بی ربطی است که برخی سایت ها نوشته اند خرج کردن برای امام حسین (ع) و عزاداری ها بی فایده است و باید پول این عزاداری در راه ازدواج جوانان خرج شود.
کواکبیان بیان کرد: اگر راست می گوییم یک ذره از اختلاس ها را برای ازدواج بیاورید چرا از امام حسین (ع) برای این کار کنار بگذاریم؟ زیرا افراد عاشق امام حسین (ع) هستند، در کشور ما حتی ارامنه که اعتقادی به امامت ندارند نذر می کنند، برخی در تضعیف امامت گام برمی دارند لذا اصل عزاداری را کسی نمی تواند زیر سئوال ببرد.
وی با بیان اینکه شهدای اسلام زنده اند گفت: حق در تاریخ ماندگار شده در حالی که باطل از بین رفته است، کاری که حضرت زینب (س) بعد از حادثه کربلا انجام داد کمتر از شهدا نبود لذا صبر استقامتی است که پایمردی و پایداری را دارد.
وی خاطرنشان کرد: گاهی مظلومیت ها در آن لحظه ها ممکن است تاثیرات مقطعی بگذارد ولی در درازمدت پنهان نمی ماند.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR