ارزوئیه رتبه برتر تولید سه محصول استراتژیک را به خود اختصاص داد
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۹/۲۳ | مرتبط با : اخبار استان | 865 views
ارزوئیه رتبه برتر تولید سه محصول استراتژیک را به خود اختصاص داد

مجید حبیبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محصول گندم با سطح زیر کشت ۲۲ هزار هکتار، ذرت ۱۳ هزار هکتار و محصول پنبه حدود یکهزار و ۲۰۰ هکتار در این شهرستان کشت می شود.
وی اظهار کرد: برداشت از مزارع پنبه در ارزوئیه آغاز شده و پیش بینی می شود در مجموع حدود دو هزار و ۵۰۰ تن پنبه در این شهرستان برداشت شود.
حبیبی بیان کرد: برداشت ذرت علوفه ای از حدود سه هزار هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده و کار برداشت حدود ۱۰ هزار هکتار ذرت دانه ای نیز از هفته آینده در ارزوئیه آغاز می شود.
مدیر جهاد کشاورزی ارزوئیه گفت: خودکفا بودن این شهرستان در تولید بذر سه محصول ذرت، پنبه و گندم از جمله پتانسل و ویژگی های این شهرستان است.
وی افزود: برداشت مرکبات نیز در ارزوئیه از آبان سال جاری آغاز و تا اسفند ماه نیز ادامه دارد.
وی سطح زیرکشت مرکبات را در ارزوئیه دو هزار هکتار و متوسط عملکرد این محصولات را ۱۰ تن در هکتار، پیش بینی کرد و گفت: پیش بینی می شود ۲۰ هزار تن مرکبات طی سال جاری در این شهرستان برداشت شود.
حبیبی افزود: کارخانه درجه بندی و دسته بندی مرکبات در ارزوئیه احداث شده است.
وی ادامه داد: این کارخانه محصول مرکبات این شهرستان را به منظور صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس و در مصارف داخلی به استان های تهران، اصفهان، خراسان سایز بندی و بسته بندی می کند.
وی به تغییر الگوی کشت و گسترش کشت دانه روغنی کلزا در ارزوئیه اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰ درصد روغن از این محصول استحصال می شود و از نظر مصرف آب حدود دو نوبت آبیاری کمتر و یک ماه زودتر از محصول گندم برداشت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: محصول کلزا از نظر ارزش افزوده، خرید تضمینی و قیمت محصول، دو برابر گندم است و نسبت به سال گذشته پنج برابر، حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار کشت شده است.
وی ادامه داد: استقبال خوبی از کشت کلزا با توزیع بذر اصلاح شده این محصول بین کشاورزان انجام شده است.
حبیبی با بیان اینکه چالش اصلی استان کرمان و ارزوئیه مسئله آب است گفت: برنامه کشت گندم به روش آبیاری نواری یا تیپ قطره ای در بخش هایی از مزارع این شهرستان در حال انجام است.
وی گفت: ۶۰ درصد کشت محصول در شهرستان ارزوئیه به روش کشاورزی حفاظتی انجام می شود و برنامه ریزی شده در چند سال آینده، کشت محصولات در این شهرستان به صورت مکانیزه انجام شود.
مرکز شهرستان ارزوئیه در فاصله ۲۵۰ کیلومتری جنوب غربی کرمان واقع شده و از نواحی مهم کشاورزی در استان کرمان محسوب می شود.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR