عرضه مرغ با وزن بیش از ۲ کیلوگرم در کرمان ممنوع می شود
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۱۰/۲۱ | مرتبط با : اخبار استان | 2,272 views
عرضه مرغ با وزن بیش از 2 کیلوگرم در کرمان ممنوع می شود

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کرمان حسین رشیدی افزود: کشتارگاه های طیور این استان با اجرای این طرح مجاز به عرضه لاشه های مرغ سنگین تر از وزن دو کیلو گرم نخواهند بود و فروشندگان مرغ نیز موظف به رعایت این دستورالعمل هستند.
وی بیان کرد: پرورش دهندگان مرغ نیز بایستی به نحوی برنامه ریزی کنند که طول دوره پرورش از ۴۵ روز بیشتر نشود و وزن مرغ زنده از ۲.۵ کیلوگرم بیشتر نباشد.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان تصریح کرد: کاهش چربی و ضایعات مرغ، ارتقای کیفیت لاشه به دلیل کم چرب بودن و کاهش مصرف داروها بویژه آنتی بیوتیک ها و کاهش احتمال باقی مانده آنها در گوشت مرغ از جمله مزایای اجرای این طرح است.
وی اظهار کرد: تشکل ها، اتحادیه ها و تعاونی مرغداران با توجه به سرمایه گذاری بالای انجام شده در صنعت طیور استان کرمان و اهمیت توسعه پایدار این صنعت در تامین امنیت غذایی مردم لازم است مدیریت زنجیره تولید تا عرضه گوشت مرغ را به عهده گرفته و با تدابیر لازم نوسانات شدید بازار و خسارت های احتمالی به مرغداران را مدیریت و از تولید کنندگان حمایت کنند.
وی افزایش رقابت پذیری صنعت مرغداری ها و امکان جذب بازارهای منطقه در راستای صادرات مرغ مازاد را مهم ترین مزیت اجرای این طرح دانست و تصریح کرد: اجرای این طرح مستلزم فرهنگ سازی در راستای مصرف مرغ با وزن مناسب است.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان تاکید کرد: وزن متوسط و ایده آل مرغ یک کیلو و دویست تا یک کیلو ۸۰۰ گرم است و تولید مرغ استاندارد در تضمین امنیت غذایی جامعه، افزایش کیفی و کمی گوشت مرغ و همچنین زمینه سازی برای صادرات آن اثرگذار است.
وی افزود: متاسفانه بیشتر مصرف کنندگان به خرید مرغ های با وزن بیشتر از دو کیلوگرم تمایل دارند که باید به وسیله اطلاع رسانی، فرهنگ سازی عمومی و ارائه آموزش های بهینه، افراد جامعه را نسبت به مضرات مصرف مرغ غیر استاندارد آگاه کرد.
وی از جوجه ریزی ۱۵ میلیون ۳۶۰ هزار قطعه طیور در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR