استان کرمان باید بر اساس برنامه‌ی ششم، مهاجرپذیر شود
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۵/۰۱ | مرتبط با : اخبار استان | 725 views

مدیرکل برنامه‌ریزی استانداری کرمان گفت: بر اساس چشم‌انداز برنامه‏‏‎ی ششم، استان کرمان باید تا سال ۱۴۰۴ مهاجرپذیر شود.

جعفر رودری در جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی استان با اشاره به این که از آذرماه سال جاری، استان‌ها می‌توانند اجرای برنامه‌ی ششم را آغاز کنند، گفت: قبل از اجرای برنامه‌ی ششم باید عملکرد برنامه‌ی پنجم ارزیابی شود.
وی برنامه‌ی ششم را افق ۱۰ ساله‌ی حرکت و پیش‌رفت استان دانست و گفت: نظریه‌ی پایه‌ی توسعه‌ی استان، خطوط راهبردی و مباحث استراتژیک توسعه‌ی استان را مشخص می‌کند.
مدیرکل برنامه‌ریزی استانداری کرمان، به تشریح متن نظریه‌ی پایه‌ی توسعه‌ی استان پرداخت و گفت: بر اساس این نظریه، اصلی‌ترین راهبردهای استان شامل بازنگری در سیاست‌های جمعیتی، افزایش رقابت‌پذیری و جلب فرصت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، توسعه‌ی بخش معدنی، انتقال آب، افزایش بهره‌وری نیروهای تولید، توسعه‌ی پایدار و خطرپذیری و مدیریت بحران در استان است.
رودری افزود: بر اساس این چشم‌انداز، استان کرمان تا سال ۱۴۰۴ از امنیت مطلوب مبتنی بر توسعه‌ی پایدار و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برخوردار خواهد بود و سهم استان از جمعیت کل کشور، به واسطه‌ی مهاجرپذیزی افزایش پیدا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: ظرف پنج سال گذشته، استان کرمان، مهاجرفرست شده بود که باید این روند، معکوس شود و جاذب جمعیت باشیم.
مدیرکل برنامه‌ریزی استانداری کرمان با بیان این که در مطالعات آمایش که پایه‌ی برنامه‌ی ششم است، برای روند توسعه‌ی استان، سناریونویسی انجام می‌شود، گفت: در این سناریوها جایگاه‌های مختلف استان را در نظر می‌گیریم و برنامه‌ی ششم استان را بر اساس آن تدوین می‌کنیم.
رودری، ضریب جوانی جمعیت در استان را ۲۶ درصد دانست و گفت: ضریب جوانی جمعیت در استان کرمان، سه درصد بیش‌تر از متوسط کل کشور است.
وی، جمعیت فعال سال ۹۲ را در استان ۸۷۰ هزار نفر، معادل ۲۷ درصد کل جمعیت استان بیان کرد و گفت: جمعیت بی‌کار استان در سال ۹۲، ۵۳ هزار نفر، معادل ۱۶ درصد بوده است.
مدیرکل برنامه‌ریزی استانداری کرمان، بهره‌وری آب در استان کرمان را یک سوم میزان ملی دانست و گفت: این میزان پایین بهره‌وری در حالی است که آب، مهم ترین عامل توسعه در استان کرمان محسوب می‌شود.
رودری افزود: اصلاح بهره‌وری آب در خطوط راهبردی برنامه‌ی ششم استان شناسایی شده و قرار گرفته است.
فهیمه رضاقلی


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR