محصولات کشاورزی جنوب کرمان به روسیه صادر می‌‌شود
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۵/۲۹ | مرتبط با : اخبار استان | 1,089 views

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به پتانسیل‌های بالای کشاورزی شهرستان‌های جنوبی استان کرمان گفت: به زودی بازار جدیدی برای محصولات این منطقه در روسیه گشوده خواهد شد.

سید یعقوب موسوی عصر دیروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: شهرستان‌های جنوبی استان کرمان به گلخانه طبیعی شهرت دارند و خاک حاصلخیز و آب موجود در این منطقه به نعمتی برای توسعه کشاورزی و تکیه بر استعدادهای بومی تبدیل شده است.

موسوی تصریح کرد: جنوب کرمان در چندین محصول رتبه اول تولید کشور را دارد و در زمینه تولید مرکبات و خرما نیز از قطب‌های اصلی کشور محسوب می‌شود و باید از این پتانسیل‌ها برای توسعه اقتصاد غیر نفتی استفاده شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی فرودگاه جیرفت گفت: این قابلیت می‌تواند بازارهای جدیدی به روی محصولات کشاورزی جنوب کرمان بگشاید و در این زمینه به زودی هیئت‌هایی از تجار و کارشناسان روسی وارد جنوب کرمان خواهند شد و وضعیت کشاورزی و کیفیت محصولات را بررسی می کنند.

شبکه بازاریابی و توزیع محصولات کشاورزی تقویت شود

موسوی ادامه داد: یکی از سیاست‌های اصلی در بحث صادرات محصولات کشاورزی ایجاد برند مخصوص محصولات جنوب استان کرمان برای محصولات مختلف است که می تواند در توسعه اقتصاد کشاورزی تاثیر گذار باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: آنچه که اهمیت دارد این است که باید کشاورزی و تولید محصول براساس نیازهای موجود بازار مصرف صورت گیرد تا بتوانیم کشاورزی با صرفه اقتصادی بالا را در دستور کار داشته باشیم.

وی تصریح کرد: معرفی پتانسیلهای کشاورزی جنوب کرمان به تجار و شبکه توزیع محصول می تواند مشکل بازاریابی را برطرف کند و در همین راستا همکاری با تاجران و توزیع کنندگان محصول آغاز شده است و این ارتباط باید شکل گیرد.

وی همچنین از خرید تضمینی خرما در جنوب کرمان خبر داد و گفت: سعی داریم خرید توافقی محصول خرما به منظور صادرات را نیز در دستور کار قرار دهیم.

موسوی گفت: جنوب کرمان یکی از بالاترین سطح زیر کشت نخلستانها را دارد و باید از این پتانسیل استفاده شود.

وی گفت: برداشت محصول خرما در جنوب کرمان آغاز شده است و گونه های مختلف خرما در حال برداشت است.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR