طرح مثلث توسعه، برند اختصاصی استان کرمان است
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۶/۰۹ | مرتبط با : اخبار استان | 890 views

وزیر کشور گفت: استان کرمان ظرفیت بسیار بالایی دارد و در آینده یکی از شهرهای توسعه‌یافته و قدرت‌مند کشور خواهد شد

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، شب گذشته در جلسه‌ی مثلث توسعه‌ی استان که در شهرستان سیرجان برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای هفته‌ی دولت، سفر خود را به کرمان متفاوت از سفرهای قبلی دانست و گفت: در این سفر آشنایی بیش‌تری نسبت به ظرفیت‌های فراوان استان کرمان پیدا کردم.
وی بالاترین ظرفیت استان را نیروی انسانی آن دانست و گفت: استان کرمان ظرفیت بسیار بالایی دارد و در آینده یکی از استان‌های توسعه‌یافته و قدرت‌مند کشور خواهد شد.

مثلث توسعه؛ بالاترین پشتوانه‌ برای سرمایه‌گذاران
وزیر کشور با اشاره به این‌که طرح مثلث توسعه برای اولین بار در کشور در استان کرمان انجام شده، آن را برند اختصاصی کرمان دانست و افزود: مثلث توسعه، طرح موثر و مبارکی است و امضای چنین تفاهم‌نامه‌هایی تاکنون در کشور نظیر نداشته است.
رحمانی‌فضلی، قرار داشتن مثلث ارکان اصلی استان در امضای تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری را بالاترین پشتوانه برای سرمایه‌گذاران دانست و گفت: این نشان‌دهنده‌ی سطح علاقه، فهم، درایت و درک درست از کار، تولید و توسعه در استان است.
وی، هم‌گرایی، انسجام و هم‌دلی که در استان وجود دارد را منشا خیر و برکت برای مردم استان دانست و از نماینده‌ی مردم سیرجان و بردسیر در مجلس به خاطر فراهم کردن موجبات این سفر تشکر کرد.
وزیر کشور از امام جمعه‌ی شهرستان سیرجان، به دلیل پشتیبانی و دل‌گرمی دادن به نمایندگان، دولت‌مردان، مردم و سرمایه‌گذاران در راستای تحقق خواست مقام معظم رهبری در خصوص سرمایه‌گذاری و اقتصاد تشکر ویژه کرد.
رحمانی‌فضلی، با ارسال سلام ویژه‌ی دکتر روحانی به مردم منطقه، گفت: رییس جمهور به‌زودی به استان کرمان سفر می‌کند و تصمیم‌گیری‌های مهم‌تر و کلان‌تری برای رونق بیش‌تر استان انجام خواهد شد.

موفقیت‌های کشور؛ نتیجه‌ی صبر و هم‌راهی مردم با مقام معظم رهبری
وی، موفقیت‌های کشور در یک سالی که گذشت را نتیجه‌ی صبر و هم‌راهی مردم با مقام معظم رهبری و پافشاری ایشان بر مطالبات‌شان دانست و افزود: در این مدت، گشایش بسیار خوبی در جنبه‌های مختلف سیاست خارجی و اقتصاد کشور ایجاد شد.
وزیر کشور، به پیش‌رفت‌هایی که در زمینه‌ی سیاست خارجی ایجاد شده اشاره کرد و گفت: در عرصه‌ی سیاست خارجی کشور، گام‌های بلند و موثری برداشته شده و انزوا و محدودیتی که برای ایران به وجود آمده بود، شکسته شد.
رحمانی‌فضلی افزود: در این مدت، تبلیغات و جنگ روانی علیه ایران کم و تعامل و هم‌راهی با ایران در عرصه‌ی جهانی خیلی بیش‌تر شده است.
وی، تلاش دستگاه دیپلماسی کشور در زمینه‌ی انرژی هسته‌ای را در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری دانست و گفت: تاکنون با تلاش تیم مذاکره‌کننده‌ی ایرانی، اثبات حقانیت ایران در زمینه‌ی انرژی هسته‌ای انجام شده و در حال حاضر برای دامنه‌ی این حق بحث می‌شود.

ایران؛ قدرت تاثیرگذار و اول منطقه
وزیر کشور ایران افزود: امروز ایران، قدرت تاثیرگذار و اول در منطقه است.
رحمانی‌فضلی، با اشاره به نوساناتی که در اقتصاد کشور شاهد بودیم، گفت: نوساناتی مانند خرید سکه و ارز در کشور رواج پیدا کرده بود و حتی معاملات با دلار انجام می‌شد؛ اما امروز پول ملی ثبات و ارزش پیدا کرده است.
وی افزود: در تصمیمات و برنامه‌های دولت، ثبات ایجاد شده و برنامه‌ی خروج از رکود ارائه شده است.
وزیر کشور با اشاره به مشهود بودن هماهنگی و هم‌راهی بین قوا ‌در سیاست داخلی، گفت: امروز سران قوا با هم تصمیم می‌گیرند و مردم در امنیت به سر می‌برند؛ احزاب سیاسی و فعالیت‌های سیاسی و رسانه‌ای در فضایی آرام انجام می‌شود.
رحمانی‌فضلی، با بیان این‌که امروز در تمام مرزها امنیت کامل برقرار است، گفت: با وجود وضعیت نابه‌سامان و ناامنی در منطقه، با درایت مسئولان و زحمات نیروها، امنیت کامل در کشور برقرار و بستر برای فعالیت و توسعه آماده است.

خدمات گسترده‌ در همه‌ی مناطق کشور؛ مدیون ۳۶ سال تلاش در کشور
وی، خدمات گسترده‌ای که در همه‌ی مناطق کشور وجود دارد را مدیون همه‌ی کسانی دانست که در این ۳۶ سال تلاش کردند و گفت: امروز باید برای حل معضل اقتصادی که مشکل اول مردم و در رأس آن بی‌کاری است، تلاش کنیم.
وزیر کشور، با بیان این‌که متاسفانه میزان بی‌کاری در کشور بالاست که در شأن مردم ما نیست، گفت: دولت باید بستر افزایش اشتغال و تولید را فراهم کند که در حال فعالیت در این خصوص است.
رحمانی‌فضلی با اشاره به این‌که مردم باید در اشتغال و تولید، به‌طور موثر وارد شوند، گفت: خوش‌بختانه در کرمان اقدامات بی‌بدیلی در این زمینه انجام شده که در هیچ جای کشور، سابقه ندارد.

آمار بی‌کاری در کل استان کرمان؛ ۶.۵ درصد
وی، در مورد آمار بی‌کاری در استان کرمان و شهرستان سیرجان گفت: نسبت به خیلی از شهرهای کشور که تا ۵۰ درصد آمار بی‌کاری دارند، آمار بی‌کاری در کل استان کرمان ۶.۵ درصد و در سیرجان پایین‌تر از این میزان است.
وزیر کشور با اشاره به یکی از مسایل سیاسی رهبر که به دولت و مسئولان تاکید شده در خصوص این‌که مسئولان خود را درگیر حاشیه‌ها نکنند، گفت: قدر وحدت و انسجامی که در استان دارید را بدانید.
رحمانی‌فضلی، خطاب به مسئولان استان گفت: مردم سرنوشت خود را به شما سپردند و شما حاکمان مردم هستید که می‌توانید نشاط یا افسردگی را به آن‌ها بدهید؛ اگر به مردم عزت و احترام بگذارید، مردم امیدوار می‌شوند.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR