سفیران آب به شهرستان ها اعزام می شوند
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۶/۱۶ | مرتبط با : اخبار استان | 786 views

استاندار کرمان، گفت: سفیران آب با هدف توجیه کشاورزان برای مصرف بهینه آب به مناطق و شهرستان های استان اعزام می شوند.
به گزارش ایرنا، ˈعلیرضا رزم حسینیˈ شبانگاه شنبه در نشست شورای آب استان کرمان، افزود: زلزله کم آبی در کرمان رخ داده است اما متوجه این موضوع نیستیم.

وی اظهار کرد: طی دو ماه آینده معاون عمرانی استاندار به همراه تیم کارشناسی به مناطق و شهرستان های استان کرمان به منظور توجیه کشاورزان در زمینه مصرف بهینه آب سفر می کنند.

وی تصریح کرد: طرح همیاران آب استان کرمان را نیز می توان به صورت رفراندوم آب اجرا کرد تا مردم بین چگونگی مصرف آب که همان زندگی و نابودی آینده است خود انتخاب کنند.

استاندار کرمان ادامه داد: اجرای طرح همیاران آب موجب می شود کشاورزان تا دو هزار سال آینده حق آبه داشته باشند و سند جامعی در این زمینه نیز تدوین خواهد شد.

وی استفاده نادرست از آب را نابودی انسان ها در آینده دانست و بر مصرف صحیح و اصولی آب در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و مصارف خانگی تاکید کرد.

رزم حسینی، بهره مندی از ظرفیت ائمه جمعه را به منظور اجرای طرح همیاران آب در استان کرمان بسیار مفید دانست و ادامه داد: این طرح با همکاری آحاد مختلف جامعه بخوبی در استان کرمان اجرا می شود.

وی گفت: کشاورزان با اطلاع نداشتن از شدت کم آبی در استان و بی اطلاعی از نحوه استفاده درست آب مشکلاتی را با استفاده بی رویه از آب به وجود آورده اند که اگر این اطلاع به آنها داده شود روند اصلاح می شود.

وی به اجرای طرح کنترل کنتورهای آب در مبدا اشاره و تصریح کرد: این طرح با همکاری و همکاهنگی کشاورزان در بخش ها و مناطق مختلف استان کرمان به ترتیب اولویت اجرا می شود.

استاندار کرمان گفت: کنتورهای هوشمند بزودی در موتور پمپ های کشاورزی نصب خواهد شد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به کشاورزان طی سال های گذشته به منظور اجرای طرح های آبیاری نوین کشاورزی، تصریح کرد: با وجود ارایه تسهیلات دولتی این طرح بدرستی اجرا نشده است.

وی گفت: طرح جامع آب استان کرمان را بدون عجله با حوصله و کارشناسی شده با همکاری کشاورزان و حمایت دولت و نظام به پیش خواهیم برد.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه دولت باید راستگو باشد و حقایق را آنطور که هست به مردم بگوید، افزود: گفتن حقایق در بخش های مختلف به مردم موجب همراهی و جلب مشارکت و کمک آنها می شود.

وی ادامه داد: در بخش بحران کم آبی نیز اگر به مردم گفته شود چه بحرانی در استان کرمان به وجود آمده است همه برای رفع این مشکل کمک می کنند.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه در بخش انتقال آب از استان های دیگر به کرمان فقط آب آشامیدنی استان تامین می شود، گفت: این آب در بخش کشاورزی هزینه نمی شود.

وی از صدا و سیما و سایر رسانه ها خواست به منظور آگاه کردن کشاورزان از نحوه صحیح مصرف آب با برگزاری نشست ها و برنامه های مختلف برنامه ریزی و اقدام کنند.

استاندار کرمان و معاونان وی، شرکت آب منطقه ای، سازمان جهاد کشاورزی، اندیشکده تدبیر آب ایران، اتاق بازرگانی، اداره کل حفاظت محیط زیست، قوه قضاییه، صدا و سیما، شرکت های آب و فاضلاب، برق شمال و جنوب، نیروی انتظامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اعضای شورای آب استان کرمان هستند.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR