بافت تاریخی کرمان، نیازمند رونق و ترقی است
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۶/۲۱ | مرتبط با : اخبار استان | 845 views

شهردار کرمان با بیان این‌که شهرداری کرمان در دور جدید فعالیت‌های خود بیش‌ترِ پروژه‌های عمرانی و اقتصادی را در بافت قدیم متمرکز کرده است، گفت: بافت تاریخی کرمان نیازمند رونق و ترقی است.

ابوالقاسم سیف‌الهی در گفت‌و‌گو با کرنا، با اشاره به این‌که سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی در بافت تاریخی کرمان در حال انجام است، اظهار کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها با هدف احیا و رونق بخشیدن به بافت تاریخی انجام می‌شود.
وی با بیان این‌که هر پروژه‌ی اقتصادی با هماهنگی میراث فرهنگی انجام می‌شود، افزود: بدون شک حتی یک آجر بدون هماهنگی با کارشناسان میراث فرهنگی جابه‌جا نمی‌شود.
شهردار کرمان با تاکید بر این‌که انجام فعالیت‌های عمرانی و یا سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی کرمان به سبب وجود ضوابط و شرایط خاص، با مسایلی هم‌راه است، بیان کرد: به‌طور قطع فعالیت در بافت‌های جدید بسیار راحت‌تر و آسان‌تر از انجام هرگونه فعالیت در بافت تاریخی است.
سیف‌الهی با اشاره به این‌که در بافت‌های جدید شهرداری به راحتی می‌تواند پروژه‌های عمرانی را اجرا کند، تصریح کرد: اما در بافت تاریخی این شرایط وجود ندارد و باید بسیار ضابطه‌مند و براساس مقررات میراث فرهنگی عمل کرد.
وی با تاکید بر این‌که شهرداری کرمان در دور جدید فعالیت‌های خود بیش‌تر پروژه‌های عمرانی و اقتصادی را در بافت قدیم متمرکز کرده است، گفت: در شرایط فعلی بافت تاریخی کرمان نیازمند رونق و ترقی است، زیرا در غیر این صورت در آینده‌ای نه چندان دور به یک بافت مخروبه تبدیل می‌شود.
شهردار کرمان با بیان این‌که باید با ایجاد ارزش افزوده به بافت تاریخی کرمان رونق بخشید، اظهار کرد: اگر این اتفاق رخ ندهد، بافت قدیم به محل سکونت اتباع بیگانه و یا معتادان تبدیل می‌شود.
سیف‌الهی با اشاره به این‌که باید با متمرکز کردن پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی کرمان، زمینه‌ی ترغیب گردشگران به حضور در این بافت را فراهم کرد، گفت: در حال حاضر تفاهم‌نامه‌ی اجرای پروژه‌ی شهر شش دروازه در میدان شهدای شهر کرمان با بخش خصوصی منعقد شده که با پایان آن، بافت تاریخی کرمان رونقی مضاعف می‌یابد.
وی با بیان این‌که آثار تاریخی کرمان عمدتأ در بافت قدیم کرمان متمرکز شده‌اند، افزود: شهرداری کرمان در نظر دارد یک محور گردشگری در این بافت تعریف کند تا گردشگران بتوانند از این آثار به بهترین نحو ممکن بازدید کنند.
شهردار کرمان با تاکید بر این‌که در حال حاضر پروژه‌ی کف‌سازی بازار بزرگ کرمان به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: از این پس گردشگران می‌توانند بازدید از محور گردشگری کرمان را از بازار آغاز کرده و از سایر آثار تاریخی نیز که در امتداد بازار و در سایر محورهای بافت تاریخی قرار دارند، دیدن کنند.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR