رییس جمهوری در آینده نزدیک به کرمان سفر می کند
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۶/۲۷ | مرتبط با : اخبار استان | 784 views

استاندار کرمان گفت: رییس جمهوری در آینده نزدیک به استان سفر می کند و در این زمینه ستادی به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان در محل استانداری افزود: به منظور آمادگی و برنامه ریزی هرچه بهتر در خصوص سفر ریاست جمهوری به استان، نیاز است دستگاه های اجرای طرح های پیشنهادی خود را به این ستاد ارایه کنند.

وی همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور پایمردی، مردانی است که برای اقتدار کشور جان خود را نثار کردند و همه دستگاه های اجرایی برای گرامیداشت این ایام باید همت خود را بکار گیرند زیرا اقتدار ما مرهون تلاش این عزیزان است.

وی ادامه داد: در زمینه طرح آمایش استان از یک ماه قبل اعلام کردیم شرکت های با تجربه ای را انتخاب کنید و اگر لازم باشد از شرکت های خارجی استفاده شود زیرا این طرح بسیار مهم است.

استاندار کرمان گفت: در گذشته برای طرح آمایش کارهایی صورت گرفته که برای استان کارساز نبوده است و ما باید با تهیه این طرح، نقشه راهی برای آینده پیش روی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزان باید در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی خوبی انجام دهند و در کارها نیز راست آزمایی داشته باشند.

رزم حسینی با اشاره به امضای توافق نامه های سرمایه گذاری در استان طی ماه های اخیر گفت: مسوولان دستگاه های اجرایی باید برای اجرایی و عملیاتی شدن تمامی این توافقنامه ها تلاش و همکاری کنند.

وی نظام بودجه ریزی را مرکزی و دستوری خواند و اضافه کرد: لازم است در استان یک بودجه مستقل استانی بر پایه درآمد و هزینه تهیه کنیم تا ببینم چقدر می توانیم درآمدها را افزایش و هزینه ها را کاهش دهیم و در این زمینه نیاز است دستگاه های اجرایی درآمدها و هزینه های خود را اعلام کنند.

وی گفت: نیاز است مسوولان دستگاه های اجرایی، وزرا و معاونان وزرای مربوط را دعوت کنند تا از نزدیک این استان را ببینند زیرا این بازدیدها تاثیرگذار است.

استاندار کرمان با اشاره به تشکیل کارگروه دولت الکترونیک تاکید کرد: باید در این زمینه فعالیت بیشتری صورت گیرد زیرا ما در این بخش عقب هستیم.

وی گفت: با توجه به آمار اعلام شده، بهره وری آب در بخش کشاورزی کمتر از بخش صنعت و معدن است که نیاز است متولیان بخش کشاورزی در زمینه کشت محصولات کم آب اقدام جدی انجام دهند.

رزم حسینی، نقش دانشگاهیان و دانشجویان را در ایجاد فرهنگ درست مصرف کردن موثر دانست و اظهار کرد: علاوه بر این باید از تمامی افراد تاثیرگذار بویژه روحانیت در این حوزه مهم بهره گرفت.

وی نقش توسعه گرایی شرکت های معدنی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: نباید در ۳۰ سال آینده متوجه شویم بواسطه فعالیت این شرکت ها تنها خندق هایی حفر و این خندق ها رها شده است بلکه باید از هم اکنون معادن رویکرد توسعه محور داشته باشند.

وی ادامه داد: معلوم نیست اگر سنگ آهن گل گهر و مس سرچشمه ۳۰ سال آینده تمام شود مردم چه وضعیتی خواهند داشت باید تحقیق شود به جای این ثروتی که از استان خارج می شود چه جایگزین آن خواهد شد.

استاندار کرمان با اشاره به اهمیت شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: نشست شورای برنامه ریزی نشست مهمی است که باید مسوولان ارشد دستگاه های اجرایی در آن شرکت کنند.

وی به طرح سرشماری عمومی کشاورزی نیز اشاره و اضافه کرد: این طرح از پنجم مهر بطور رسمی در استان شروع می شود و کار جدیدی است که توسط ۶۰۰ آمارگیر در سطح استان اجرا خواهد شد.

در این نشست ۲۸ طرح ارایه شده از سوی دستگاه های اجرایی در بخش های مختلف مصوب شد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR