رهایی گروگان و هلاکت گروگان‌گیر مسلح در سیرجان
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۷/۰۶ | مرتبط با : اخبار استان | 852 views
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: عملیات نیروی انتظامی با نام مبارک «جوادالائمه»(علیه‌السلام) روز گذشته با به هلاکت رساندن گروگان‌گیرمسلح، دستگیری سه هم‌دست وی و رهایی فرد گروگرفته‌شده با موفقیت در سیرجان اجرا شد.

پایگاه خبری پلیس استان کرمان، حسین چناریان افزود: در پی اعلام یک مورد آدم‌ربایی مسلحانه به قصد اخاذی در سیرجان، بلافاصله اقدامات پلیس برای بررسی موضوع و خنثی‌سازی آن در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد آدم‌ربایان درخواست ۸۵۰میلیون تومان وجه نقد و ۱۰۰۰قطعه سکه‌ی طلا از خانواده‌ی فرد ربوده‌شده دارند که بلافاصله باتوجه به اهمیت موضوع، شناسایی آنان در دستور کار پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و اشرافیت پلیس بر موضوع، در کم‌تر از ۷۲ ساعت پس از وقوع این آدم‌ربایی، محل اختفای آدم‌ربایان مسلح شناسایی شد.
فرمانده انتظامی استان گفت: پس از این شناسایی، تمام اقدامات لازم اعم از هماهنگی‌های قضایی و حضور نیروهای تخصصی برای رهایی گروگان و ناکامی گروگان‌گیران در صحنه انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: با حضور جانشین انتظامی استان در محل و حصول اطمینان از سالم بودن فرد گروگان‌گرفته‌شده، هدایت عملیات با مدنظر قرار دادن آزادی فرد گروگرفته‌شده به‌صورت سالم، پیش‌گیری از آسیب رسیدن به اهالی و شهروندان و حفظ اقتدار پلیس، به اجرا درآمد.
مقام ارشد انتظامی استان گفت: با حضور تیم یگان ویژه در صحنه، عملیات ویژه‌ی رهایی گروگان طرح‌ریزی شد و پس از چهار ساعت عملیات دقیق و پیچیده، دو نفر از گروگان‌گیران دستگیر و یک نفر زخمی شد و عامل اصلی مسلح آن نیز به هلاکت رسید.
وی افزود: در این عملیات، دو قبضه سلاح به کاررفته در صحنه‌ی گروگان‌گیری و ۱۳ دستگاه تلفن هم‌راه با سیم‌کارت کشف و گروگان سالم به آغوش خانواده برگردانده شد.
چناریان، از هم‌کاری بسیار خوب مردم با پلیس به‌خصوص همسایه‌های محلِ انجام عملیات، مسئولان، دادستان شهرستان سیرجان و نماینده‌ی مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR