جادبه های گردشگری استان کرمان
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۷/۱۳ | مرتبط با : جاذبه گردشگری | 815 views
جادبه های گردشگری استان کرمان

استان کرمان با جاذبه ها و مناطق گردشگری منحصر به فرد، همه ساله در ایام نوروز پذیرای میهمانان و مسافران نورزی است.

این شهر از تنوع خاصی برخوردار می باشد و با سلایق مختلف سازگار است به گونه ای که رضایت هرکس با هرعلاقه ای را تامین می کند.

در زیر فهرست مختصری از نقاط دیدنی این استان را مشاهده می کنید؛ عکس های خبرگزاری مهر این فهرست را تکمیل می کند.

▪ ارگ بم: ارگ بم قدیمی ترین و بزرگترین بنای خشتی جهان است که درشهر بم واقع می باشد این بنا که در زلزله ۵ ، دیماه نیمه ویران شد هم اکنون درحال بازسازی است و گردشگران فراوانی را از سراسر دنیا برای دیدو بازدید از مراحل بازسازی و آثار بجامانده به سوی خود فرا می خواند.

▪ باغ شاهزاده ماهان: باغ زیبا و مصفایی که با بیش از یک قرن قدمت و پیشینه تاریخی در دامان کوههای سر به فلک کشیده هزار آرمیده و چشم و چراغ باغهای کنونی ایران به شماره می آید. این باغ در سال ۱۲۹۷ هجری قمری توسط عبدالحمید میرزا فرمانفرما ناصرالدوله شاهزاده قاجار بنا گردیده است.

روستای میمند در ۳۶ کیلومتری شهرستان شهر بابک قرار دارد و مجموعه ای از ۴۰۰ خانه، مسجد، حسینیه، حمام و مدرسه است که همگی در دل کوه کنده شده اند فصول مناسب برای بازدید از این روستا بهار و تابستان می باشد.

حمام گنجعلیخان یکی از شاهکارهای معماری عصر صفویه می باشد. سردر این حمام، با خطوطی ازعلیرضا عباسی خوشنویس معروف عصر صفویه زینت یافته و بخشهای مختلف آن عبارتند از سرسرا، دالان، رخت کن، هشتی و گرم خانه می باشد.

▪ گنبد جبلیه: این گنبد که به گنبد گبری نیز معروف است در عصر ساسانی و قبل از اسلام بنا شده است. گنبد جبلیه که تنها بنای سنگی کرمان است بر اساس یک افسانه از ملات شیر شتر ساخته شده است و در شرق شهرکرمان قرار دارد.

باغ سنگی سیرجان این باغ که از شاهکارهای تاریخی است در فاصله ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی سیرجان قرار دارد و بدست فردی ناشنوا به نام درویش خان گنگ اسفندیارپور حدود ۳۵ سال پیش ساخته شده است.

▪ آبشار راین: شهر راین یکی از ییلاق های دیدنی استان کرمان است که در فاصله ۱۱۰ کیلومتری کرمان واقع است. این ییلاق از نقاط خوش آب و هوای استان به شمار می رود که در دامنه کوه هزار بلندترین قله استان و سومین قله ایران قرار دارد که یکی از جاذبه های آن، آبشار این شهر می باشد.

▪ بازار بزرگ کرمان: پیکره به هم تنیده بازار در مرکز بافت قدیم کرمان با مظاهر زیبایی از ادوار گذشته به یادگار مانده است و ویژگیهای معماریش بینندگان را متحیر می کند. بازار کرمان یکی از مهمترین بازارهای ایرانی به شمار می رود که مجموعه های با ارزشی را در خود دارد از جمله مجموعه گنجعلی خان، ابراهیم خان، وکیل و …

▪ میدان گنجعلیخان: این میدان محوریت مجموعه گنجعلیخان را برعهده دارد که در سه طرف آن بازار مسگری، بازار گنجعلیخان واقع شده و در گذشته بعنوان بارانداز و محل خرید و فروش کالاهایی بود که از اطراف و اکناف به کرمان وارد می شد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR