امام جمعه کرمان: خط و خط بازی باید ریشه کن شود
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۰/۲۵ | مرتبط با : اخبار استان | 639 views

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، گفت: مساله خط و خط بازی در این مملکت باید ریشه کن شود و تاکنون محقق نشده است.

آیت الله سید یحیی جعفری روز پنجشنبه در دیدار وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نزدیک شدن به موعد انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: افراد و نامزدهای انتخاباتی نیز نباید خود را حق مطلق بدانند.

وی بیان کرد: بین همه احزاب و گروه ها انسان های والا، پاک و مومن وجود دارد اما ممکن است در یک حزب بیشتر یا کمتر باشد.

وی گفت: اگر ملت متوجه شود که ما بدون خط و خط بازی و بر اساس معیارهای دینی، اخلاقی و انسانی عمل می کنیم پشتیبان ما خواهد بود و به هدفمان خواهیم رسید.

**افراط و تفریط هر دو محکوم است

نماینده ولی فقیه در کرمان با تاکید بر پرهیز از افراط و تفریط در همه امور افزود: افراط و تفریط هر دو محکوم است و کشور ما را همین مسایل به سوی مشکلات برده است.

وی تصریح کرد: اگر دلسوزی، تدین، اخلاص و ولایتمداری باشد، جامعه را با کمک نهادهای موثر پیش خواهیم برد.

آیت الله جعفری با اشاره به حوادث اخیر فرانسه، گفت: عمل نابخردانه چند انسان جنایتکار، موجب شده دنیا علیه اسلام توطئه کند و بسیج شود.

وی تصریح کرد: گروه داعش ساخته و پرداخته آمریکا و صهیونیسم است که این اقدام آنها در فرانسه به بهانه ای برای اسلام ستیزی تبدیل شده است.

وی به نشر کاریکاتور موهن در مورد پیامبر مکرم اسلام (ص) در فرانسه اشاره کرد و گفت: فرانسه و غرب باید بداند که سرانجام کارهایشان جز پشیمانی و فضاحت نیست.

امام جمعه کرمان ادامه داد: مبنای حرکت همه ما در کشور رهبر معظم انقلاب اسلامی است و رهنمودها و عمل ایشان سرمشق و الگو برای همه مسوولان و دست اندرکاران است.

**آموزش و پرورش باید آینده ساز تربیت کند

وی گفت: آموزش و پرورش باید انسان هایی تربیت کند تا بتوانیم آینده ملت را به دست آنها بسپاریم.

وی با اشاره به اینکه برخی اوقات در محافل و مجالس دینی و مذهبی یا محافل سیاسی مسئله اصلاح جامعه مطرح می شود، افزود: البته برخی افراد این مسایل را به عنوان اشکال، ایراد یا درد دل مطرح می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: مردم در این محافل به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره می کنند و بعد به برشمردن نارسایی های کشور در ابعاد مختلف می پردازند که سرانجام به این منتهی می شود که اگر جامعه اسلامی بخواهد به آن هدف نهایی برسد باید دو نهاد خانواده و مدرسه اصلاح شود.

وی بیان کرد: اگر فرزند در خانواده مورد بی توجهی قرار گیرد یا اینکه والدین قدرت تعلیم و تربیت فرزند را نداشته باشند یا اگر در مدرسه به گونه ای دیگر با دانش آموزان برخورد شود، تربیت خانواده یا مدارس را خنثی می کند.

آیت الله جعفری گفت: اگر پدر و مادر در خانواده بصیرت داشته باشند و راه تعلیم و تربیت را بدانند و درست عمل کنند مشکلات برطرف می شود.

وی تصریح کرد: برخی والدین راهکارهای تربیت را بلد نیستند و در مسیر تربیت راهکارهای نامناسب و حتی تنبیه بدنی را پیش می گیرند.

وی تاکید کرد: دو نهاد آموزش و پرورش و خانواده باید در تعلیم و تربیت فرزندان با هم هماهنگ باشند.

**هماهنگی در کرمان با محوریت استاندار

امام جمعه کرمان گفت: در حال حاضر هماهنگی خوبی با محوریت استاندار در استان به وجود آمده است که قابل انکار نیست.

وی اظهار کرد: مسوولان می خواهند مشکلات و نارسایی هایی را که از سال های قبل به ارث رسیده است برطرف کنند که البته کار آسانی نیست.

**همه مسوولان محصول آموزش و پرورش هستند

وی ادامه داد: همه مسوولان محصول آموزش و پرورش هستند و من هم زیر دست معلمان تربیت شده ام.

آیت الله جعفری گفت: وزیر آموزش و پرورش بخواهد به اهداف خود دست پیدا کند باید در بسیاری از موارد از خود بگذرد.

وی افزود: در زمان طاغوت کسی توقعی از نظام تربیتی در مدارس نداشت اما اکنون مردم توقعشان بالا رفته و برخی از ما با صحبت های اشتباه توقعات مردم را در بخش های مختلف بالا برده ایم و این اشتباه است.

وی گفت: اگر همه دست به دست هم دهیم و با وحدت، انسجام، درایت و خردمندی، حرکت کنیم موفق خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: گاهی جهل، نابخردی و نداشتن بصیرت بدون داشتن نظر سوء ما را به کارهایی نادرست وادار می کند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بعد از فتنه ۸۸ بر روی مسئله بصیرت افزایی تاکید فراوان داشته اند.

‘علی اصغر فانی’ وزیر آموزش و پرورش شامگاه چهارشنبه برای انجام سفری دو روزه وارد کرمان شد.

منبع:ایرنا


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR