بازی دستمال بازی کرمان چگونه است؟
نوشته شده در تاریخ ۹۸/۱۱/۳۰ | مرتبط با : بازی های محلی | 1,804 views
دستمال بازی کرمان

هر شهری مطابق با آداب و رسوم کهن خود می تواند بازی هایی داشته باشد که برای کودکان قدیم وجدید آن شهر جذاب است. در این مطلب دستمال بازی کرمانی را شرح می دهیم.

برای شروع بازی ابتدا دو نفر را به عنوان استاد انتخاب می کنند و به‌ شیوه انتخاب اسامی یاران خود را انتخاب مى‌کنند. استدان باید یاران خود را هر کدام به فاصله ی ۵ متر از یکدیگر بنشانند و در وسط این فاصله سنگ یا چیز دیگرى را به‌عنوان نشانه مى‌گذارند. دو استاد کنار این نشانه ایستاده و دستمال‌ بازى را در دست مى‌گیرند.

در مرحل هبعد قرعه کشی انجام می شود تا گروه شروع‌کننده بازى مشخص شود. آن‌گاه استاد گروه شروع‌کننده دستمال را پیش گروه خود برده و طورى‌که استاد گروه مقابل متوجه نشود، آن را زیر پاى یکى از یاران خود پنهان مى‌کند و خود یک قدم دورتر مى‌ایستد.

پس از آن استاد گروه دیگر باید بگوید دستمال زیر پاى چه کسى از گروه مقابل است. اگر درست بگوید، خود دستمال را برداشته و مانند استاد اول عمل مى‌کند، در غیر‌ این‌صورت دستمال را از زیرپاى آن بازیکن بیرون آورده و در محل نشانه مى‌گذارند.

بعد از آن باید بدود و پای خود را روی دستمال بگذارد و بپرد و همان‌جا بنشیند. بازى به‌همین ترتیب ادامه پیدا مى‌کند و در پایان گروه بازنده باید چند قدمى به گروه بازنده به شکل نمایشی سواری دهد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR