وکلای حرفه را از ایران وکالت بخواهید
نوشته شده توسط مدیر در تاریخ 1401/03/26 | مرتبط با : | 313 views

این مجموعه (ایران وکالت) با به‌کارگیری وکلای حرفه‌ای و مجرب در رشته های مختلف حقوقی و کیفری اقدام به معرفی کارآزموده ‌ترین وکلا در حوزه مورد نظر شما را خواهد کرد.

وکیل به افرادی گفته می‌شود که از سوی شخص دیگری (حقیقی یا حقوقی) با عقد یک وکالتنامه رسمی برای انجام دادن کاری یا امور خاصی مامور می ‌گردند. هم ‌اکنون در این مقاله از ایران وکالت (https://iranvekalat.ir ) قصد داریم تا انواع وکلای کیفری را برای شما معرفی کرده و شرح مختصری از وظایف آنان را برای شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

به چه شخصی وکیل چک گفته می شود؟

مشخص است که دعاوی چک از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ بنابراین اگر به درستی به این موضوع پرداخته نشود می‌تواند خسارت های مالی قابل توجهی را برای فرد در پی داشته باشد. بدون شک بهترین وکیل چک شخصی است که به صورت تخصصی پرونده های مربوط به چک را انجام دهد و نسبت به قوانین آن تسط جامع و کاملی داشته باشد.

وکیل کیفری چه کسی است؟

در حقیقت به وکیلی گفته می‌شود که در دعاوی موضوعات کیفری تخصص ویژه داشته باشد. این نوع از دعاوی به مجموعه ای از اموری گفته می شود که برای دادسراها و مراجع قضایی در اولویت قرار داشته و پس از ارائه موضوع، سریعا رسیدگی می شود.

وکیل کیفری عملکردی متفاوت با دیگر وکلا در حوزه قانونی دارد زیرا فعالیت های آن ها مستقیما به حقوق شخصی افراد مربوط می‌شود و به موجب همین عملکرد خاص خود، وکیل مدافع نیز نامیده می شوند.

تعریف وکیل مالکیت فکری

امروزه برای حمایت از تراوشات ذهنی انسان ها در حوزه های ادب و هنر، صنعت و غیره قوانین تبیین شده اند تا در مواردی مانند ثبت طرح های صنعتی، ثبت اختراع، حقوق نشر وکپی رایت بتواند از حقوق شهروندان دفاع کند.

وکیل مالکیت فکری نیز با قراردادن این موارد در گرایش اصلی خود و تسط کامل برآن در دفاع از حقوق موکل خود قدم بر می‌دارد. در ادامه به برخی دیگر از انواع وکلا خواهیم پرداخت.

وکیل دادسرا دادگاه نظامی

جرائم مربوط به امور نظامی با جرائم معمولی متفاوت و پیچیدگی های خاص خود را دارد، بنابراین در اینگونه پرونده ها توصیه می‌شود که از کمک یک وکیل دادسرا دادگاه نظامی بهره ببرید.

وکیل دادگاه انقلاب چه وظیفه ای دارد؟

در اوایل انقلاب اسلامی این دادگاه برای محکومیت و رسیدگی به جرائم سران نظام پهلوی و همچنین برای پیگیری تهدیداتی که برهم زننده امنیت کشور بودند تاسیس شد. امروزه نیز بر طبق ماده ۲۹۴ آیین دادرسی مصوب سال ۱۳۹۲، وظیفه رسیدگی به امور کیفری را نیز دارد.

وکیل دادگاه انقلاب وظیفه دارد تا به پرونده های کیفری موکلین خود رسیدگی کند و با داشتن آگاهی و دانش کامل، از حق و حقوق موکل خود دفاع کند.

مسئولیت های یک وکیل جرایم مالی و اقتصادی چیست؟

با توجه به اینکه جرائم در این نوع از پرونده ها از پیچیدگی های بسیار برخوردار است، بنابراین یک وکیل جرایم مالی و اقتصادی نقش کمک کننده ای در این شکل از پرونده ها خواهد داشت.

وکیل جرائم مالی و اقتصادی مسئولیت رسیدگی به پرونده های فرار مالیاتی، پولشویی، قاچاق و اخلال در بازار ارز و دیگر موارد مربوطه را خواهد داشت.

وکیل گمرکی کیست؟

وکیل گمرکی وظیفه دارد تا به امور گمرکی رسیدگی کرده و مشکلاتی که در طی مراحل ترخیص کالا به وجود می آیند را پیگیری کنند.

وکیل مهاجرت

یک وکیل مهاجرت با عقد وکالتنامه، اقدامتی که برای مهاجرت به سایر کشورها ضروری است را به نیابت از آن ها پیگیری می‌کند. وکیل مهاجرت همچنین موظف است تا هزینه های خرج از قرارداد را مطالبه نکند.

وکیل جرایم رایانه ای

وکیل جرایم رایانه ای با در نظر گرفتن پیشرفت لحظه به لحظه تکنولوژی و دنیا های مجازی واجب می‌داند تا به صورت خلاصه، جامعه را از مقررات و قوانین حاکم بر دنیای مجازی آگاه سازد.

از جمله جرایم رایانه ای می‌توان به مزاحمت های واتساپی یا تلگرامی، توهین به مقدسات، انتشار محتوا و آثار مستهجن، جرایمی که با عنف منافات نام برد.

همچنین افراد زیادی نیز در جامعه هستند که به دلیل آگاهی نداشتن از قوانین و مقرات فضای مجازی مرتکب جرمی می‌شوند که حتی تصورش را هم نمی‌کنند، که این دسته از افراد با مراجعه به یک وکیل جرایم رایانه ای به مسائل حقوقی پیش آمده خود رسیدگی می‌کنند.

مجازات مزاحمت در فضای مجازی

گاهی افرادی با تماس تصویری یا ارسال تصاویر و ویدیو هایی که شما هیچ گونه تمایلی به تماشای آن ها ندارید قصد ایجاد مزاحمت برای شما را دارند. در این مورد از مزاحمت ها، قانون مجازات اسلامی و جرایم رایانه ای مجازات خاصی برای آن تعیین نکرده است ولی به نظر می‌رسد که مجازات آن مانند همان چیزی است که درباره مزاحمت تلفنی نیز ذکر شده است.

برای پیگیری شکایت خود نیز می‌توانید با تسلیم شکوائیه به دادسرای جرایم رایانه ای، و همچنین برای استناد به شهادت  شهود باید یک شهادت نامه کتبی نیز به شکوائیه خود ضمیمه کنید. مجازات مزاحمت در فضای مجازی با توجه به نوع مزاحمت، متفاوت است.

جمع بندی

در این نوشته سعی داشتیم شما را با برخی از انواع حوزه های کاری وکلا کشور بیشتر آشنا کنیم. لازم به ذکر است موارد فوق تنها بخشی از انواع وکلای کشور بوده است؛ دلیل این تنوع در وکیل، گستردگی ها و پیچیدگی در قوانین و مقررات کشور است. در پایان پیشنهاد می کنیم اگر قصد شناخت و اخذ بهترین وکلای کشور را دارید، به ایران وکالت مراجعه کنید.

نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR