آبشار اعجاب انگیز کشیت کرمان را بشناسید!
نوشته شده در تاریخ ۹۸/۰۵/۱۰ | مرتبط با : جاذبه گردشگری | 1,416 views
آبشار کشیت

نمیدانم تا به حال نام کشیت کرمان به گوشتان خورده یا خیر اما دیدن عکس های این روستای زیبا در دل کویر هم آدم را وجود می آورد. این روستا که در دل کویر است دارای آبشاری بسیار زیباست که شبیه به یک سرزمین سحر انگیز در میان دیوار های بلند سنگی جا خوش کرده است. در ادامه با روستای کشیت و آبشار آن بیشتر آشنا خواهید شد.

توابع گلباف استان کرمان دارای روستایی به نام کشیت است . این ناحیه بیابانی طبیعت زیبایی دارد و آبشار کشیت یکی از آبشارهای بی نظیر این منطقه است. این آبشار فضایی انتزاعی را برای بیننده خلق می‌ کند. آب از دیواره‌ های دره می ‌جوشد و نمونه‌ های خاصی از سرخس‌ ها و گل سنگ‌ ها در اطراف این دره رشد کرده و بر زیبایی این آبشار افزوده است. دریاچه ای زیبا در پای آبشار بوجود آمده که بر زیبایی آن می افزاید.

آبشار کشیت کرمان

آبشار کشیت در منطقه ی گلباف کرمان واقع است و یکی از زیبا ترین آبشار های ایران به شمار می رود. و در روستایی با همین نام وجود دارد.  روستای کشیت با بافت تاریخی منحصر به فرد و چشم انداز بسیار زیبایی می باشد.

از بافت تاریخی این روستا که بگذریم،به دره ای مملو از درختان نخل و مرکبات می رسیم . در دل این دره سر سبز رودخانه آبی جاری است که باعث شده است این چنین دره ای باور نکردنی در دل کویر ایجاد کند جایی که کمتر کسی شاید حتی گمانش را کند که آب و آبادی نیز در این منطقه وجود داشته باشد .

از دیگر زیبایی های این دره می توان به ان نکته اشاره کرد که که در دیواه های این دره آبشار های کوچک و بزرگی ایجاد شده است در کنار این آبشار ها  گونه های خاصی از سرخس و گل سنگ ها نیز رشد کرده اند. در نهایت همه این آبشار ها سر جمع شده و توانسته اند رودخانه زیبایی با آب شیرین  را ایجاد کنند .

یکی از دیدنی ترین جاذبه های این روستا میتوان به آبشار کشیت آن اشاره کرد که۱۲ متر ارتفاع دارد و در ناحیه ای  که ۶۰۰متر مربع مساحت دارد و اهالی روستا به آن دریا می گویند فرو می ریزد . وجود همچنین آبشاری در دل کویر فضایی باور نکردنی را ایجاد کرده است و گردشگران می توانند حتی در فصل های سرد سال در مجاورت این آبشار روز خوبی را برای خود رقم بزنند و از هوای لطیف این ناحیه نهایت لذت را ببرند.

آبشار کشیت

آبشار کشیت

آبشار کشیت

آبشار کشیت

آبشار کشیت


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

فروغ در ۱۳۹۸/۰۶/۰۲ گفته :

واااااای خیلی قشنگه.تو دل صخره است.



امید کرمانی مقدم در ۱۳۹۸/۰۶/۰۲ گفته :

بله زیباست خیلی. با تشکر از توجهتون



copyright © 2021 , Kermaniec.IR