پخش آهنگ غیرمجاز دافی در مدرسه کیمیای دانش کرمان! مدیر مدرسه برکنار شد
نوشته شده در تاریخ ۰۲/۰۷/۰۸ | مرتبط با : اخبار استان | 320 views

مدرسه به عنوان یکی از مهمترین محیط هایی که کودکان در آن به سر می برند، نقش بسیار مهمی در شکل گیری شخصیت آنها دارد. در این محیط، کودکان با افراد مختلفی از جمله معلمان، دوستان و همکلاسی ها در ارتباط هستند و با انجام فعالیت های مختلف، مهارت های اجتماعی و رفتارهای صحیح را یاد می گیرند.

اهمیت مدرسه در شکل گیری شخصیت کودکان به دلیل دو عامل اساسی است. اول اینکه، مدرسه به کودکان فرصت می دهد تا در محیطی آموزشی و پرورشی از خانواده خود جدا شده و با جامعه و دنیای بیرون آشنا شوند. دومین عامل، نقش معلمان و دست اندرکاران مدرسه در تربیت کودکان است. معلمان با استفاده از روش های آموزشی مناسب، به کودکان مهارت های اجتماعی، رفتارهای صحیح و ارزش های اخلاقی را یاد می دهند.

با توجه به اینکه کودکان در مدرسه به مدت طولانی حضور دارند، شکل گیری شخصیت آنها بسیار مهم است. کودکان در این محیط با چالش های مختلف روبرو می شوند و با انجام فعالیت های مختلف، مهارت های اجتماعی و رفتارهای صحیح را یاد می گیرند. همچنین، با ارتباط با دوستان و همکلاسی ها، کودکان مهارت های اجتماعی و تعاملی خود را بهبود می بخشند.

در نتیجه، مدرسه به عنوان یکی از مهمترین محیط های تربیتی کودکان، نقش بسیار مهمی در شکل گیری شخصیت آنها دارد. با توجه به اینکه کودکان در این محیط به مدت طولانی حضور دارند، توجه به شکل گیری شخصیت آنها بسیار حائز اهمیت است و باید با استفاده از روش های مناسب، به آنها کمک شود تا به فردی پویا، خلاق و با ارزش های اخلاقی قوی تبدیل شوند.

 

جلوگیری از پخش آهنگ های مستهجن در مدارس

پخش آهنگ های مستهجن در محیط های آموزشی، یکی از مشکلاتی است که در بسیاری از مدارس رخ می دهد. این مشکل باعث شده که بسیاری از دانش آموزان با آهنگ هایی که شامل عبارات نامناسب و نامطبوع هستند، آشنا شوند و باعث شده که بسیاری از این دانش آموزان، رفتار های نامطبوع و نامناسبی را در محیط های آموزشی از خود نشان دهند.

برای جلوگیری از پخش آهنگ های مستهجن در مدارس، باید از راه حل های مناسب استفاده کرد. اولین راه حل، آموزش به دانش آموزان در مورد عواقب پخش آهنگ های مستهجن است. باید به آنها گفت که پخش اینگونه آهنگ ها، باعث تحریک و تحریض به رفتار های نامطبوع و نامناسب می شود و باید از پخش آنها خودداری کرد.

راه حل دوم، نظارت بر دانش آموزان در محیط های آموزشی است. باید مسئولین مدرسه و معلمان، به دانش آموزان بگویند که هرگونه پخش آهنگ های مستهجن، ممنوع است و در صورت پخش، عواقب آن را خواهند دید.

راه حل سوم، ایجاد یک محیط سالم و پاک در مدارس است. باید محیط های آموزشی را به گونه ای تنظیم کرد که دانش آموزان به راحتی نتوانند آهنگ های مستهجن را پخش کنند. همچنین، باید از ورود افراد نامناسب به محیط های آموزشی جلوگیری شود.

در نتیجه، پخش آهنگ های مستهجن در مدارس، یکی از مشکلاتی است که باید به آن پرداخت و راه حل های مناسب برای جلوگیری از آن پیدا کرد. با آموزش به دانش آموزان، نظارت بر آنها و ایجاد یک محیط سالم در مدارس، می توان این مشکل را حل کرد و به دانش آموزان کمک کرد تا در محیط های آموزشی، رفتار های صحیح و نامطبوع را از یکدیگر تفکیک کنند.

 

مدرسه ی کرمانی که آهنگ دافی را پخش کرد!

ویدیویی از مدرسه‌ای دخترانه منتشر شد که در آن دانش‌آموزان با آهنگ مستهجن «دافی» همخوانی و پایکوبی می‌کنند. ساعاتی بعد از انتشار این ویدئو مشخص شد که این اتفاق در مدرسه ای در کرمان روی داده است.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان درباره هنجارشکنی این مدرسه در گفتگو با خبرنگاران خبرگزاری تسنیم گفته است: «به دنبال اجرای برنامه سخیف و غیر قابل قبول در یکی از مدارس شهر کرمان مدیر مدرسه لغو ابلاغ و به هیئت تخلفات اداری معرفی شد.»

وی با بیان اینکه سایر اقدامات قانونی در ارتباط با این مدرسه نیز انجام خواهد شد، گفته است: «متاسفانه در آغاز سال تحصیلی جدید یکی از مدارس شهر کرمان مراسم جشن بازگشایی مدرسه را به شکل غیر متعارف اجرا کرده که بعد از مشخص شدن صحت موضوع دستور به لغو ابلاغ مدیر مدرسه و معرفی آن به هیئت تخلفات اداری داده شد.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزوده است: «براساس تاکیدات وزیر آموزش و پرورش هیچ نوع هنجارشکنی و رفتار‌های غیرتربیتی خارج از شئونات اسلامی در آموزش و پرورش جایگاهی ندارد و مردم ولایتمدار کرمان نیز به هیچ وجه مدیران هنجارشکن را نمی‌بخشند.

وی با اشاره به نقش شادی و نشاط پویایی در تسهیل فرایند یاددهی و یادگیری گفته است: «شادی را در مدارس به جدیت پیگیری می‌کنیم، اما اجازه نخواهیم داد این رفتار‌ها افکار عمومی را جریحه‌دار کند.»

برای اولین‌بار نیست که برگزاری مراسم و برنامه‌های شادی در مدارس با آهنگ‌های نامناسب و غیراخلاقی باعث واکنش و جنجال می‌شود. چندی پیش پخش آهنگ نامناسب و غیراخلاقی «گنگستر شهر آمل» در یک مدرسه قائم‌شهر جنجال زیادی به پا کرد. پیش از این هم پخش آهنگی از ساسی مانکن در مدرسه‌ها واکنش‌های زیادی به همراه داشت.

بازخورد خبر

اخیرا ویدیویی در فضای مجازی از رقص و پایکوبی کودکان دختر در یکی از مدرسه ها ایران منتشر شده است که سر و صدای زیادی در فضای مجازی به پا کرده است. چندین سال پیش هم ویدیوی مشابهی از کودکان مدرسه ای در حال رقص با موزیکی ساسی خواننده غیر قانونی منتشر شد که واکنش های زیادی در پی داشت.

پس از انتشار ویدیو های رقص دانش آموزان با آهنگ ساسی مانکن در شبکه‌های اجتماعی، واکنش های زیادی از سوی مقامات دولتی به این موضوع نشان داده شد.

آیت الله کعبی، عضو خبرگان اولین شخصی بود که با اشاره به انتشار یویدیو های رقاصی در برخی مدارس کشور فرمود : اتفاقاتی که این روزها در مدارس رخ داده و کلیپ‌هایی که پخش می‌شود، برنامه‌ای از پیش طراحی‌شده برای تضعیف روحیه معنوی ملّت ایران و برای تقویت ناهنجاری‌های اجتماعی و هنجارشکنی و مقابله با فضای ایمان و معنویت است.

عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران هم در این خصوص می‌گوید: شادی یک حق طبیعی و مسلم همه دانش‌آموزان است اما این شادی تعریف دارد. کریمی افزود: متأسفانه برخی راه را به بیراهه می‌روند و آموزش و پرورش با این افراد برخورد می‌کند.

اولین واکنش وزیر آموزش و پرورش به این موضوع، در توئیتر اتفاق افتاد که با بازخوردهای منفی کاربران مواجه شد.بخاطر این برنامه مدیر مدرسه کیمیای دانش کرمان برکنار شد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR