امام جمعه کرمان: مطبوعات استان باید به روز باشند
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۰/۰۳ | مرتبط با : اخبار استان | 848 views

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: مطبوعات استان باید به روز باشند و به سمت نوآوری حرکت کنند.

آیت الله سید یحیی جعفری روز چهارشنبه در دیدار اعضای هیات مدیره جدید خانه مطبوعات استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان با وی افزود: مطبوعات نقش مهمی در کشور از نظر قانون اساسی بر عهده دارند و رکن چهارم دمکراسی به شمار می روند.

وی بیان کرد: اگر رسانه در کشور درست و بر اساس اصول ارزشی اسلام، قرآن و سنت پیامبر (ص) عمل کند می تواند کشور را متحول و جامعه را دگرگون کند.

وی گفت: اما اگر مطبوعات از نظر تعهد، ایمان، تقوا و صفاتی که لازمه مطبوعات است بهره ای نداشته باشند نه تنها به حال کشور، ملت و مملکت مفید نخواهند بود بلکه منشاء ضرر و اختلاف و بسیاری از مشکلات خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد: اولین نکته در خصوص مطبوعات این است که باید یک مطلب نو و اثرگذار داشته باشند که وقتی روزنامه و نشریه را می خوانیم رهاوری داشته باشد.

آیت الله جعفری خطاب به هیات مدیره جدید خانه مطبوعات گفت: باید ابتکار، خلاقیت و نوآوری سرلوحه کار شما و ما قرار گیرید زیرا ما وعاظ هم به یک معنا از اصحاب رسانه هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از کارهایی که رسانه ها باید به صورت کامل انجام دهند این است که مسایل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را تجزیه و تحلیل کنند.

وی افزود: برای مثال ۱۰ روزنامه در کرمان داریم می بینیم که همه یک جور هستند که این سووال برای اشخاص مطرح می شود که اگر همه روزنامه ها یک جور مطلب می نویسند و اخبار آنها هم یکی هست چرا باید ۱۰ روزنامه داشته باشیم.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: باید به سمت نوآوری برویم، کم اما با کیفیت باشد.

وی گفت: امروز وظیفه تک تک ما بویژه رسانه ها این است که از این نظام حمایت کنیم.

وی افزود: حمایت کردن به این معنا نیست که دروغ بگوییم و نقد نکنیم بلکه انتقاد هم بکنیم ولی انتقاد بجا داشته باشیم چرا که انتقاد معقول و درست باعث رشد و تکامل جامعه می شود.

**حرمت و شان نظام و مسوولان حفظ شود

نماینده ولی فقیه در کرمان گفت: دولت هم باید نقدها را تحمل کند و تحمل هم می کند ولی باید مواظب باشیم که حرمت و شان نظام، رییس جمهوری و وزرا را حفظ کنیم.

وی بیان کرد: انتقاد و اشکالات را مطرح کنیم اما راه علاج و راهکار را نیز به مسوولان نشان دهیم.

آیت الله جعفری گفت: اگر این کار را انجام دهید شما خدمتگزاران خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، کشور و همه مردم هستید و اگر در کار رسانه اغراض شخصی وارد شود این بزرگترین گناه و خیانت است.

وی افزود: ما دردها را می گوییم و جوری هم می گوییم که نظام، رهبری و رییس جمهوری تضعیف نشود.

امام جمعه کرمان با اشاره به اظهارات اخیر یکی از مقامات درباره رییس جمهوری گفت: این اظهارات در حالی که هنوز یک سال و نیم از ریاست جمهوری دکتر روحانی بیشتر نمی گذرد واقعا بی انصافی است.

وی بیان کرد: ما طرفدار حق و حقیقت هستیم و دولت یازدهم خوب کار می کند و با درایت امور را پیش می برد.

وی گفت: مقام معظم رهبری روزهای اول فرمودند که این را همه بدانند من با همه قدرت از این دولت حمایت می کنم و این جمله مفهوم دارد.

آیت الله جعفری افزود: دولت قبلی که آن همه اشکال دارد کاملا تایید می کردید و یک بار هم انتقاد نکردید حالا چه شده که هنوز یک سال و اندی بیشتر نگذشته شما به رییس جمهور حمله می کنید و حرفی را هم می زنید که کاملا دروغ است.

وی گفت: امیدواریم که خداوند به همه ما بصیرت، ایمان و ترس از خدا بدهد.

وی افزود: اسلام نگفته است که ما به مسوولان مملکت اهانت کنیم و آن هم مسوول درجه یک مانند رییس جمهوری یا کابینه دولت.

**استقلال واقعی در کشور وجود دارد

امام جمعه کرمان گفت: امروز استقلال واقعی در کشور وجود دارد و ما وابسته به کسی نیستیم و هر کار کردند که نظام جمهوری اسلامی را از میان بردارند نتوانستند و نخواهند توانست.

وی با اشاره به شرایط نامساعد دوران پهلوی و کشف حجاب از سوی رضاخان افزود: در این شرایط شخصی به نام محمد تقی فلسفی ظهور کرد که منبرش در حد اعجاز بود.

آیت الله جعفری گفت: واقعا مرحوم فلسفی در آن شرایط یک نعمت بود.

وی بیان کرد: اگر امروز بدحجابی در کشور ماست نشات گرفته از زمان رضاخان است.

وی گفت: ما هنوز سختی داریم و بی فرهنگی و ضعف فرهنگی وجود دارد ولی امام خمینی (ره) کار بسیار بزرگی را انجام داد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: امام راحل آمد و سختی ها را تحمل و سخنرانی های آتشین علیه شاه ایراد کرد.

وی افزود: خداوند عنایت کرد و نظام جهنمی سلطنتی ده روز بیشتر طول نکشید و سقوط کرد.

**رسانه می تواند فرهنگ مردم را اصلاح کند

وی گفت: رسانه می تواند مردم را هدایت کند که چگونه زندگی کنند، اسراف نکنند و می تواند مردم را به اخلاق اسلامی و انسانی متخلق کند.

وی افزود: خیلی کارها از رسانه ساخته است اما شروطی دارد که باید از سوی رسانه ها رعایت شود.

امام جمعه کرمان گفت: خوشحالم که در راس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان شخصیتی مانند فرشید فلاح قرار دارد.

وی از فلاح به عنوان انسانی متعهد، دین باور، بصیر و بینا یاد کرد و افزود: روزی هم که می خواستند مدیرکل ارشاد را انتخاب کنند نسبت به ایشان تقریبا اجماع بود.

آیت الله جعفری بیان کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مورد قبول همه دستگاه ها هستند و ما هم وی را تایید می کنیم.

وی گفت: امیدواریم خداوند به آقای فلاح توفیق دهد و بتواند گام های موثری در جهت حل مسایل و مشکلات استان بردارند و از جمله مسئله رسانه ها را سامان ببخشند و خانه مطبوعات دوباره احیا شود.

وی خطاب به اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات اظهار کرد: اطمینان دارم همه شما با ایمان و با تقوا هستید و آقای فلاح هم از ویژگی های خوب مدیریتی برخوردارند خدا هم با کمک شما موفق شان خواهد کرد.

امام جمعه کرمان گفت: مانند یک برادر اگر دیدید جایی اشتباه وجود دارد بگویید و من می دانم که مدیرکل ارشاد هم قبول می کند و شان مدیریت را نیز حفظ کنید.

وی تصریح کرد: بعضی انتقادها، انتقاد نیست بلکه بدگویی است که اینها غلط است.

وی گفت: با کمک یکدیگر و با تبادل نظر و با مشورت کاری کنید که کارتان به سمت کمال سوق داده شود یعنی سال آینده بیایید و بگویید که رسانه های ما ۳ یا ۴ درجه رشد و تکامل پیدا کرده اند.

اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از این دیدار با حضور در گلزار شهدای کرمان و نثار گل به قبور مطهر شهدا با آرمان های بلند آنان و امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

نهمین دوره انتخابات خانه مطبوعات استان کرمان برای انتخاب هیات مدیره و بازرسان روز پنجشنبه ۲۷ آذر برگزار شد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR