میراث ارزشمند امام راحل باید توسط پیروان راستین ایشان ادامه یابد
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۸/۰۸ | مرتبط با : اخبار استان | 737 views
میراث ارزشمند امام راحل باید توسط پیروان راستین ایشان ادامه یابد

حجت الاسلام محمد صباحی در خطبه های نماز جمعه کرمان در مصلای امام علی (ع) با گرامیداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی افزود: سه حادثه مهم تاریخی در ارتباط با انقلاب اسلامی در این روز واقع شده است.
وی گفت: از سه حادثه مهم در ارتباط با انقلاب اسلامی یکی ۱۳ آبان سال ۴۳ است و بعد از اینکه لایحه کاپیتولاسیون تصویب شد، مصونیتی به آمریکایی ها اعطا شد تا در ایران جنایت کنند.
وی ادامه داد: حسنعلی منصور لایحه کاپیتولاسیون را به مجلس داد و مخفیانه تصویب کردند اما امام خمینی (ره) از این قضیه مطلع شدند و سخنرانی های پرشوری داشتند.
امام جمعه موقت کرمان گفت: شاه و رژیم شاه به گزینه های مختلف برای مقابله با امام راحل متوسل شدند اما دیدند مشکلات زیادتر می شود تا این که ایشان را در ۱۳ آبان سال ۴۳ به ترکیه تبعید کردند.
وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) مسائل و مصائبی را دیدند و آن روزها را به خوبی رهبری کردند تا انقلاب اسلامی به نتیجه رسید.
حجت الاسلام صباحی به واقعه ۱۳ آبان سال ۵۷ اشاره کرد و افزود: در این روز تعدادی از دانش آموزان برای بازدید از نمایشگاه عکس به دانشگاه تهران رفته بودند که راهپیمایی می شود و گاز اشک آور داخل دانشگاه می اندازند و هنگام بیرون آمدن افراد، نیروهای رژیم شاه همه را به رگبار گلوله می بندند که تعداد زیادی از این دانش آموزان در این روز شهید شدند.
وی اظهار کرد: آمریکا در این دو حادثه میدان دار بود و ضربه می زد اما در حادثه سوم برعکس شد و آمریکا ضربه خورد و زمانی بود که لانه جاسوسی توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام تسخیر شد.
وی گفت: امام راحل در آن زمان سخنرانی کردند و فرمودند این انقلاب از اولین انقلاب بزرگتر است.
خطیب جمعه کرمان در ادامه سخنانش به صدور حکم اعدام آیت الله شیخ نمر در عربستان اشاره کرد و افزود: امیدواریم عربستان این بی عقلی در حکم اعدام آیت الله نمر را انجام ندهد اگرچه این بی عقلی ها از عربستان زیاد سر زده است.
وی گفت: آیت الله نمر عالم جمع شیعیان مظلوم عربستان است و به بهانه های بی دلیل ایشان را دستگیر و حکم اعدام را صادر کردند.
حجت الاسلام صباحی افزود: حج امسال حدود هفت هزار نفر حاجی مظلوم در عبادت و صحنه عبادی که آل سعود خود آن را برگزار می کند و خادم حجاج می داند، کشته شدند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به ماه محرم و حماسه حسینی اشاره کرد و گفت: این روزها ماه محرم است و کاروان شهادت به کاروان اسارت تبدیل شد.
وی بیان کرد: امام حسین (ع) کاری عظیم انجام داد و حضرت زینب (س) حماسه حسینی را جهانی و همگانی کرد.
امام جمعه موقت کرمان گفت: حضرت زینب (س) شخصیت فوق العاده ای داشتند و بواسطه همین شخصیت و تلاش ایشان بود که شهادت و آرمان های امام حسین (ع) جهانی و همگانی شد و به گوش همه رسید.
وی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به تربیت صحیح فرزندان گفت: حکومت در ارتباط با آموزش قرآن اقداماتی انجام داده و موسساتی نیز در این زمینه راه اندازی شده است اما خانواده ها باید در این زمینه خود اقدام کنند و قرآن و مسائل حرام و حلال را به فرزندان تعلیم دهند.
حجت الاسلام صباحی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی نو ظهور نیست ادامه داد: هر زمانی به موقعیت خودش عوامل انحرافی وجود داشته و البته برنامه های مقابله ای در این رابطه از سال ها قبل از جمله محافل انس با قرآن و آموزش نیز برگزار شده است.
وی یاد و نام آیت الله قاضی طباطبایی اولین شهید محراب را که در ۱۰ آبان ۱۳۵۸ بدست منافقان به شهادت رسید، نیز گرامی داشت.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR