نمایشگاه سراسری صنایع دستی در کرمان گشایش یافت
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۱/۱۳ | مرتبط با : اخبار استان | 766 views

هشتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی کرمان روز دوشنبه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق گشایش یافت.

آیین گشایش این نمایشگاه با حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، فرماندار و شهردار کرمان و شماری از مسوولان و صنعتگران برگزار شد.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه با ۱۲۰ غرفه صنایع دستی استان های مختلف کشور را به نمایش گذاشته است.

غلامرضا فرخی اظهار کرد: ۹۰ غرفه برای سایر استان ها و ۳۰ غرفه این نمایشگاه در اختیار شهرستان ها و مناطق مختلف استان کرمان قرار دارد.

وی گفت: یکی از غرفه های موجود در نمایشگاه سراسری صنایع دستی کرمان در زمینه پاسخ به هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) است به طوری که آثار صنایع دستی همراه با تولید زنده در این غرفه در پاسخ به این هتک حرمت چیدمان و طراحی شده است.

فرخی افزود: سه سیاه چادر از استان های کرمان، خراسان جنوبی و خراسان شمالی نیز با ارایه غذا و خوراکی های سنتی در محل ورودی این نمایشگاه برپا شده است.

وی گفت: مسوولان برپایی نمایشگاه صنایع دستی در استان کرمان به منظور تسهیل در عبور و مرور بازدیدکنندگان سرویس رایگان عبور و مرور به این نمایشگاه را در مسیرهای میدان شهدا و آزادی به سمت نمایشگاه و برعکس طراحی و اجرا کرده اند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان افزود: این نمایشگاه از ۱۳ تا ۱۷ بهمن و از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ آماده بازدید علاقه مندان است.

همزمان با افتتاح این نمایشگاه همایش ملی گلیم شیرکی پیچ شهرستان سیرجان نیز در حال برگزاری است.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR