صفار هرندی: دشمن در جنگ نرم اندیشه ها را تسخیر می کند
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۹/۲۳ | مرتبط با : اخبار استان | 717 views

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمن در جنگ نرم اندیشه های ما را با القائات دروغ و مسموم تسخیر می کند اما نمی بینیم.

محمدحسین صفار هرندی عصر یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به جنگ نرم افزود: جابجایی ارزش ها در قالب جنگ در حال انجام است.

وی با اشاره به اتفاقات دهه ۶۰ به عنوان یک دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بخش عمده این دهه در دفاع از نظام و انقلاب سپری شد.

وی اظهار کرد: دهه ۶۰ در جنگ مستقیم نظامی، خنثی کردن توطئه های دشمن، جریان های گروهکی و فتنه های رنگارنگ سپری شد.

وی گفت: وقتی این دهه به پایان رسید با توجه به تحولات منطقه ای و بین المللی هیچ یک موجب نقصان در انقلاب و نظام نشد بلکه نظام توانست حقانیت خود را از طریق ماندگاری برای اذهانی که ساده لوحانه فکر می کردند در مدت کوتاهی در جنگ و پس از آن نظام دوام نخواهد آورد به اثبات برساند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: وقتی استقرار نظام قطعی شد دشمنان به دنبال راه هایی جدید برای اثرگذاری بر روی ذهن و دل مردم برآمدند.

وی گفت: به خاطر دارم در یک محفل ضدانقلابیون مقیم اروپا یکی از سرکردگان رژیم شاهنشاهی در سخنانی آورده است، اتفاقات دهه ۶۰ نشان داده که در برابر تندبادهای حوادث از جنس عملیات های تخریبی و جنگ تمام عیار تحمیلی این نظام هنوز سرپاست و قوی تر هم شده است و نشان می دهد اگر بخواهیم راهی برای غلبه بر نظام پیدا کنیم این راه نمی تواند از جنس نظامی، عملیات سخت و نیمه سخت باشد و باید عملیات های نرم ترتیب دهیم.

صفار هرندی ادامه داد: این فرد ضد انقلاب می گوید یکی از کارهای اساسی که به نظر می رسد برای آینده سرمایه گذاری خوبی باشد این است که کتاب هایی در مورد تاریخ ایران و ادبیات این سرزمین از نگاه و دیدگاه خودمان به رشته تحریر درآوریم.

وی گفت: این فرد اضافه می کند مخاطبانی که تحت تاثیر این روایتگری ما قرار می گیرند خودشان کفایت می کنند که بعدا عملیات سیاسی علیه رژیم ترتیب دهند و لازم نیست ما فعالیت گسترده سیاسی انجام دهیم.

وی افزود: از اینجا یک دوره جدید در رفتار جریان ضد انقلابی تشکیل می شود و منحصر به گروه سلطنت طلب هم نیست گروه های دیگر هم که با مشرب های متفاوت علیه انقلاب و نظام صف آرایی کرده بودند در این مقطع وارد گفتمان عملیات نرم به جای عملیات سخت و نیمه سخت می شوند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعالیت های دشمن در دهه ۷۰ به بعد بصورت غیرمحسوس و فرهنگی برنامه ریزی شد.

وی ادامه داد: در نشستی که گروه های ملی گرا و سلطنت طلبان حضور داشتند به افراد توصیه می شود وارد کشور بشوید و فعالیت های خود را به گونه ای سامان دهی کنید که تحریک آمیز نباشد.

صفار هرندی گفت: این دوره ای است که مشاهده می کنیم وجدان های آگاه و بیدار با استشمام بوی چنین توطئه ای اولین آژیرها را به صدا در می آورند و اظهار می کنند خطری در کمین انقلاب و تفکر انقلاب ماست.

وی تاکید کرد: شاید اولین بار رهبر معظم انقلاب بودند که در سال ۱۳۶۹ یا ۷۰ بحث تهاجم فرهنگی دشمنان را مطرح کردند اگرچه در آن زمان برداشت های متفاوتی از این تعبیر معظم له شد.

وی ادامه داد: این سوء برداشت شاید بواسطه این بود که صریح ترین جلوه های تهاجم فرهنگی در آن زمان ظاهر نامانوس برخی زنان و مردان با جامعه دینی و انقلاب بود که در لباس و آرایش ظاهری مرد و زن نمود پیدا کرده بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بعدها گلایه کردند و فرمودند وقتی من بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کردم و کسانی نشانی ها و آدرس های از این قبیل را دادند و به وضعیت ظاهری زنان و مردان در جامعه اشاره کردند اگرچه اینها مصادیقی از تهاجم فرهنگی می تواند باشد اما مسئله اصلی من این نبود و منظورم چیز دیگری بود.

وی ادامه داد: آن چیز دیگر حرکت مرموز برای جابجا کردن ارزش های بنیادین نظام و انقلاب بود.

وی اظهار کرد: جابجا شدن ارزش ها و آشکار شدن این معانی در رفتار، اقدامات و سخن گفتن ها واقعیت های تلخی بود که تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی معنا شد.

صفار هرندی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی آرامش خاصی در عرصه های خطر دارند، اظهار کرد: مواضع ایشان قبل و بعد از حوادث تغییر نمی کرد.

وی با بیان اینکه شجاعت رهبری در مواجهه با سختی ها مثال زدنی است، گفت: ایشان با این شجاعت ها خودشان می گویند برخی اوقات نیمه های شب مضطرب و هراسان به خاطر مسایل، مشکلات و دغدغه های فرهنگی از خواب بلند می شوم.

وی با بیان اینکه این دغدغه ها چه هستند، گفت: از اوایل دهه هفتاد روایت هایی پرحجم از تاریخ معاصر به داخل منتقل می شد که بخشی از آنها روایت های انقلاب از زبان ضد انقلابیون بود.

وی گفت: در همین کتاب ها حرکت خزنده ای آغاز شد به منظور اینکه خائن را خادم و خادم را خائن جلوه دهند.

صفار هرندی، تصریح کرد: جریان ضد انقلاب از فردی که مردم در جریان انقلاب او را به زیر کشیده و فراری داده اند تصویری منتشر و برای او سابقه اقدامات و فعالیت های ضد استکباری و ضد استعماری نیز درست می کند.

وی به اقدامات ننگین رژیم پهلوی در ایران و شخص رضاشاه اشاره کرد و گفت: در آن زمان گروه ۴۵ هزار نفری مستشار در ایران مستقر بودند.

وی ادامه داد: شاه در برخی از سخنان و در مصاحبه هایش بی ارادگی خود را نشان می داد در حالی که برخی از این فرد شروع به قهرمان سازی کردند تا تاریخ را تغییر دهند و تفکر نسل جدید را بواسطه این تغییر دگرگون کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برخی برای این چنین جریان حقیری تاریخچه خدمت، خدمات فرهنگی و غیره می نویسند و او را به یک عنصر فرهنگی تبدیل می کنند.

وی با تاکید بر اینکه جنگ همیشه با سفیر گلوله ها و شلیک توپخانه ها همراه نیست، افزود: پیچیده ترین نوع جنگ آن است که اصلا صدایش هم شنیده نمی شود.

وی با اشاره به تفاوت های جنگ نظامی و جنگ نرم، گفت: در این نوع جنگ نیز سرزمین های دل ها و ذهن ها، احساسات و عواطف ما به گروگان برده می شوند.

وی با بیان اینکه دشمن واقعیت ها را وارونه به خورد مخاطب می دهد، گفت: چرا مخاطب این دروغ ها را می پذیرد؟ زیرا گاهی اوقات این سخنان توسط افرادی مانند اساتید دانشگاه ها مطرح می شود.

وی افزود: وقتی شکل جنگیدن عوض می شود جامعه ای که ذهنش برای این نوع نبرد و جنگ مهیا نیست مدتی متحیر می ماند البته این متحیر ماندن دوام ندارد زیرا با روشنگری های بعدی دو طرف یک صف آرایی منطقی و معقول تری پیدا می کنند.

صفار هرندی اظهار کرد: اخیرا بسیاری از کتاب ها در جبهه خودی که تولیدات موثری نیز در بخش فرهنگ هستند منتشر شدند.

وی از دانشجویان خواست تولیدات فرهنگی چند سال اخیر و تاریخ معاصر را مطالعه کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه داد: اگر می خواهیم هرکسی در مغز ما یک خانه اشغال نکند، باید مطالعه هدفمند و معنا دار داشته باشیم.

وی از دانشجویان حزب الهی به دلیل مطالعه نکردن گلایه کرد و گفت: شما بعد از مدتی کم می آورید و نمی توانید در محیط پیرامون خود تاثیرگذار باشید.

وی تاکید کرد: دانش ما باید پشتوانه های عمیق نظری و تاریخی داشته باشد.

صفار هرندی گفت: وقتی هجوم از این منظر انجام می شود هدفش سقوط است ولی نه سقوط سرزمین بلکه سقوط دل ها، عواطف، احساسات و اندیشه مد نظر است.

وی به بی تفاوتی برخی افراد در مورد موضوع استقلال طلبی کشور اشاره کرد و گفت: شعار نخستین ما در انقلاب استقلال بوده است امروز کاری می کنند که برخی می گویند چرا باید مستقل باشیم و ما می خواهیم وابسته باشیم.

وی افزود: گاهی اوقات گویندگان این سخنان افرادی هستند که شما از آنها سابقه حضور در انقلاب دارید.

صفار هرندی گفت: برخی اوقات انسان در مسیر دچار اشتباه و انحراف می شود.

وی اظهار کرد: بله، خیلی آسان است کسی حتی بخشی از هستی خود را نیز برای انقلاب بدهد اما بعد از مدتی به قول رهبری چرب و شیرین دنیا زیر زبانش مزه کند.

وی ادامه داد: کسی آدم هایی را که جا زده اند و سست عنصر هستند ستایش نمی کند و این افراد در جایگاه کرامت واقع نمی شوند.

صفار هرندی به جمعیت ۲۰ میلیونی زائران حسینی اشاره کرد و گفت: این بیانگر کرامت حسینی است.

وی گفت: افرادی که امروز جابجایی ارزش ها را هنر خود می دانند و می خواهند از رضاخان در مقابل چهره های بزرگ انقلاب اسطوره های سازی کنند و آن را خدوم جلوه می دهند یادشان باشد هیچ کسی به احترامشان قیام نمی کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیندگانی که تاریخ را می خوانند افرادی را که تاریخ را تغییر می دهند لعنت می کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز آمریکایی ها دستشان را به عجز بالا برده اند، گفت: آمریکایی ها اقرار دارند تیرشان در همه عرصه ها به سنگ می خورد.

وی به تکثیر تفکر انقلاب در منطقه اشاره کرد و افزود: تصاویر رهبری ایران در دست هزاران راهپیمای اربعین حسینی (ع) زیبا بود.

صفار هرندی گفت: آیا من باید شرمنده باشم کشور ما حوزه های نفوذ خود را فراتر از مرزهای جغرافیایی و در دل های مردم آزاد توانسته گسترش دهد.

وی در پاسخ به سووال یکی از دانشجویان در زمینه کم کاری در امور فرهنگی، با تایید برخی کمبودها، افزود: نباید سهم خود را به عنوان ملت نادیده بگیریم.

وی تصریح کرد: در برابر این تحرک ضد فرهنگی آیا ما مامور به ایستادگی نیستیم و نباید یک جبهه مردمی فرهنگی در برابر این جریانات شکل بدهیم.

صفار هرندی گفت: ماجرا را باید دوسویه دید البته دولتمردان امروز باید از خود در این زمینه دفاع کنند و من در این مقام نیستم.

وی همچنین به ورود تکنولوژی نوین به کشور اشاره کرد و گفت: سیاست کلی اطلاع رسانی به طور جامع وجود ندارد.

وی تاکید کرد: نباید از محاسن و خیرات و همچنین مضرات این شبکه ها غافل بود.

این نشست از سوی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با موضوع ‘دغدغه های فرهنگی در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی’ در تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR