حجت الاسلام شیرازی: مشکلات کشور با نگاه به ولایت و توسعه حل می شود
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۱/۲۲ | مرتبط با : اخبار استان | 627 views

مسوول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: نگاه به درون، اقتصاد مقاومتی و نگاه به ولایت و توسعه می تواند مشکلات این کشور را حل کند.

حجت الاسلام و المسلمین ‘علی شیرازی’ روز چهارشنبه در جمع پرشور راهپیمایان ۲۲ بهمن ماه در میدان عاشورا کرمان افزود: تحریم این ملت را نمی ترساند و نگاه به آمریکا نمی تواند مشکلات این کشور را حل کند.

وی گفت: چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها فرمودند نگاه به درون و اقتصاد مقاومتی مشکل این کشور را حل می کند.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم وضعیت ایران در روزی که امام راحل جرقه انقلاب را زد، بررسی کنیم دقیقا زمانی بود که استکبار جهانی تصمیم گرفته بود در ایران اصلاحات آمریکایی را اجرایی کند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس گفت: از سال ۱۳۳۹ آمریکایی ها تلاش کردند ‘علی امینی’ را به عنوان نخست وزیر شاه انتخاب کنند تا او آنچه مورد نظر آمریکاست را در ایران اجرا کند.

وی اظهار کرد: سال ۱۳۴۰ علی امینی نخست وزیر شد و آمریکایی ها به شاه ایران گفتند اگر آنچه مد نظر ماست و علی امینی باید آن را اجرا کند مانع شوی تو را بر می داریم و او را جایگزین تو می کنیم تا آنچه ما می خواهیم در ایران شکل گیرد.

حجت الاسلام شیرازی گفت: سال ۴۱ شاه ایران به آمریکا پیام داد آنچه شما از علی امینی می خواهید را خودم اجرایی می کنم، زیرا شاه ایران، علی امینی را تهدیدی برای خود می دانست و التماس آمریکایی ها کرد تا اجازه دهند نخست وزیر دیگری انتخاب شود و شاه دستورات آمریکا را اجرا کند.

وی اضافه کرد: سال ۴۳ قانون کاپیتولاسیون را مجلسین ایران تصویب کردند که محتوای آن این بود اگر یک آمریکایی شاه ایران را بکشد، مرجع تقلید ایران را بکشد و لو یک گروهبان باشد دولت ایران حق اعتراض به او را ندارد اما اگر یک ایرانی ولو پادشاه ایران یک سگ آمریکایی را غیر عمد بکشد حکومت آمریکا حق خواهد داشت شاه ایران را در آمریکا محاکمه کند.

وی با اشاره به این که این قدرت آمریکایی ها در ایران بود، افزود: بعد از تصویب قانون کاپیتولاسیون در سال ۴۳ امام راحل مقابل این قانون فریاد زد، یعنی قیام امام و اوج حرکت امام و سخنرانی هایی که باعث تبعید امام به ترکیه شد در این روز بود.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: هدف آنها این بود که در ایران قانون غرب پیاده شود و فرهنگ و نگاه غربی در ایران حاکم باشد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران فقط علیه شاه نبود و انقلاب امام، انقلاب علیه استکبار، زورگویان، ابرقدرت ها، استعمارگران و علیه فرهنگ غرب و برای احیای دین و ارزش ها بود.

وی گفت: ملت فهیم ایران اسلامی که پشت سر ولایت و امام حرکت کرد امروز نیز با همین صلابت، قدرت، شجاعت، ایمان و اتکا به خدا فریادش این است که پشت سر ولی فقیه زمان خود حضرت امام خامنه ای عزیز حرکت می کنیم.

حجت الاسلام شیرازی تصریح کرد: نگاه ما به ولایت، به دین و به ارزش ها تغییر نکرده و همچنین نگاه ما به دشمنان انقلاب نیز تغییر نکرده و در نگاه ما، آمریکا، همان آمریکا و استکبار و قدرت زورگو است که می خواهد علیه دین و ارزش ها گام بردارد.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران در حال حاضر یک درخت تنومند است.

وی افزود: آمریکا در زمانی جنگ هشت ساله را علیه کشور ما تحمیل کرد که همه قدرت ها پشت سر صدام ایستاده بودند و فقط کشورهای سوریه و لیبی پشت سر ما بودند و می گفتند که کسی متوجه حمایت ما نشود.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس گفت: آن روز ملت ایران با دست خالی، با اتکای به خدا و پشت سر ولایت مقابل زورگویان عالم ایستادند.

وی افزود: امروز فقط محدوده انقلاب در ایران اسلامی تنها نیست و امروز این انقلاب به لبنان، مصر، یمن، عراق و افغانستان، پاکستان و فلسطین صادر شده و امت های اسلامی جهان و مسلمانان دنیا پشت سر این انقلاب قرار گرفته اند و امروز ما با این قدرت با دشمنان خود سخن می گوییم.

وی بیان کرد: آن روزها که دست ما خالی بود و کشورها از ما حمایت نمی کردند دشمنان اجازه نمی دادند پیام انقلاب امام به گوش جهان و مسلمانان برسد اما امروز این انقلاب چه بخواهند و چه نخواهند به دنیا صادر شده و آمار مسلمان و شیعیان دنیا رو به گسترش است.

وی تاکید کرد: امروز قدرت آمریکا و اسراییل رو به افول است و همه آمریکایی ها، اسراییلی ها و سایر جهانخواران می دانند این حرف ها در مبارزه اقتصادی و تحریم دیگر روزهای پایانی خود را می گذراند و ملت ایران با اتکای به خدا و با پشتوانه الهی و با وحدت عمومی به پیش می رود.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: امروز ایران اسلامی اعلام می کند که آمریکا بدان! ملت ایران یک ذره از ارزش ها و اصول عقب نشینی نکرده است.

وی افزود: ملت ایران همان ملت عصر امام راحل و همان ملت دوران جنگ هشت ساله است که مادری چهارمین فرزند خود را به ستاد اعزام می آورد و می گفت سه تا از فرزندانم قربانی شده اند و این را نیز آورده ام که تقدیم انقلاب کنم و خودم نیز آمده ام جانم را فدای انقلاب کنم و با حضور در جبهه، لباس بشویم و خادم رزمندگان باشم.

وی تاکید کرد: امروز این ملت با همین روحیه جوانانش در مقابل تحریم ها مبارزه می کنند.

حجت الاسلام شیرازی گفت: روحیه شهادت طلبی و دفاع از اسلام با الگوپذیری از انقلاب ملت ایران به سوریه نیز نفوذ کرده و مردم با همین نگاه به جهاد می روند.

وی تاکید کرد: جان ما برای حیات دین و ارزشهاست و آن را فدای دین و ارزش ها می کنیم و این نگاه در بحرین، قلب اروپا و تمامی کشورهای اسلامی وجود دارد.

وی گفت: امروز انقلاب اسلامی صادر شده و قدرتمند است و به پشتوانه ملت ایران و به پشتوانه امت اسلامی، ایران اسلامی در هر کجا وارد شود موجب دلگرمی و آرامش مردم می شود.

وی افزود: عراقی ها اعلام کردند آن روز که سپاه قدس برای حمایت از مردم عراق در مقابل داعش اعلام آمادگی کرد و سردار ‘قاسم سلیمانی’ برای دفاع از مردم عراق و اسلام وارد عراق شد، مردم عراق کربلا و نجف گفتند ساک ها را به دوش گرفته بودیم که برویم و سقوط عراق را قطعی می دانستیم اما وقتی فهمیدیم ایران و سپاه و فرمانده نیروی قدس اعلام حمایت کرد ساک ها را روی زمین گذاشتیم.

حجت الاسلام شیرازی بیان کرد: مردم کردستان عراق نیز گفتند اگر ایران حمایت نمی کرد امروز ناموس ما در دست داعش و تروریست ها بود.

وی گفت: این قدرت انقلاب اسلامی و قدرتی است که امروز رهبر انقلاب اسلامی ایران، امام خامنه ای به پشتوانه این قدرت و به پشتوانه شما مردم ایران که امروز روز ۲۲ بهمن ماه در ایران اسلامی حماسه آفریده اید، سخن می گویند و می گویند کسانی که می خواهند مذاکره کنند با پشتیبانی این ملت، سپاه نیروی قدس و با پشتوانه عظیم قدرت الهی حرف بزنند و این ملت چون برای خدا حرکت می کند خدا پشتیبان آن است.

وی گفت: دشمنان می خواستند با نیرنگ در مذاکره ملت ایران را مغلوب کند و رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی ۱۹ بهمن ماه فرمودند قائل به تصویب کلیات و بعد وارد جزییات شدن نیستیم.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس تاکید کرد: حرف ما، ملت ایران، نیروهای مسلح و نیروی قدس سپاه این است که ما با همین قدرت، با اتکال به خدا و با تکیه به خدا اعلام می کنیم باید تمام منافع ملت ایران و تمام منافع کشور در مذاکره مد نظر باشد و ما تسلیم آمریکا نخواهیم شد.

وی گفت: ملت ایران تصمیم دارد امت های دنیا را با اسلام آشنا و انقلاب را به آمریکا و اروپا صادر کند و ما با یاری خدا، این پیام امام را در دنیا توزیع و ملت آمریکا و اروپا را با اسلام آشنا کرده و قدرت اسلام را در جهان توسعه و رونق می دهیم و ملت ایران با رهبری حکیمانه ولی فقیه زمان قادر است و این کار را خواهد کرد.

وی افزود: این پیام را به اسراییل می دهیم که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی قادرند اگر بخواهید به ایران دهن کجی کنید این ملت پاسخ کوبنده به شما خواهد داد.

حجت الاسلام شیرازی گفت: بنا داریم تا انتها در این صف مبارزه با استکبار بایستیم.

وی اضافه کرد: در مراسم تشییع جنازه شهید الله دادی در فرودگاه، یک فرزند شهید پیام داد و گفت به سردار سلیمانی بگویید خیال نکند الله دادی ها و تقوی ها رفتند و پشت او خالی است و ما فرزند شهدای استان پست سردار هستیم و فرزندان ملت ایران پشت سر سردار سلیمانی و نیروی قدس ایستاده اند.

وی گفت: استان کرمان باید پیشتاز باشد و از نظر اقتصادی، کشاورزی و صنعتی این استان بهترین استان ایران است و می توانند از نظر مباحث اقتصادی با نگاه به درون به گونه ای عمل کند که برای کشور الگو باشد و برای مسوولان دولت نیز الگو باشد و مسوولان دولت نگاه کنند و ببینند که می شود مشکلات را از درون کشور حل کرد.

وی گفت: با اتکا به مردم و جوانان این کشور و جوانانی که مثل دوران جنگ هشت ساله در میدان هستند و با حضور ملت ایران به ویژه جوانان در میادین جنگ های نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و با حمایت مسوولان از این مردم و جوانان می توان ایران را به گونه ای متفاوت ساخت و به جهان نشان داد همانگونه که سی و شش سال ایران الگوی کشورهای دیگر است در عرصه توطئه اقتصادی دشمن هم ایران می تواند دشمن را شکست دهد.

وی اظهار امیدواری کرد: تا ۲۲ بهمن سال آینده استقلال اقتصادی خود را با حمایت الهی و با حمایت از ولایت جشن بگیریم.

مردم دیار کریمان در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با راهپیمایی گسترده و دشمن شکن خود از چهارراه طالقانی تا میدان عاشورا، بار دیگر بصیرت و ولایتمداری خود را به جهانیان نشان دادند.

منبع:ایرنا


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR