امام جمعه موقت کرمان: ملت با انقلاب پیوند عمیق دارد
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۱/۲۴ | مرتبط با : اخبار استان | 688 views

امام جمعه موقت کرمان گفت: دشمن با ترفندهای مختلف تصمیم دارد ملت را از انقلاب جدا کند اما مردم با حضور گسترده خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند با انقلاب پیوند عمیقی دارند و با این ترفندها انقلاب را رها نخواهند کرد.

حجت الاسلام مهدی عرب پور در خطبه های نماز جمعه کرمان در مصلی امام علی (ع) افزود: ملت ایران همواره در همه صحنه ها حاضر بوده و از حق خود دفاع کرده و خواهد کرد.

وی گفت: موقعیت شناسی، آگاهی و بصیرت مردم ایران اسلامی که در روز ۲۲ بهمن ماه بار دیگر متبلور شد، جای تبریک دارد.

وی تاکید کرد: ملتی که جایگاه خود را می داند و دشمن خود را می شناسد، با وجود تبلیغات بیگانگان حضور چشمگیری در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دارد.

امام جمعه موقت کرمان گفت: حضور مردم استان و کشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه را دیدید که برای این آگاهی بالای مردم باید اشک شوق ریخت و این حضور گسترده و دشمن شکن جای تقدیر دارد.

وی عنوان کرد: پیام حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه به دنیا این بود که ۳۶ سال ما را با بدترین وضعیت ها آزموده اید و تحریم های شما با شدت و ضعفی که داشته از روزهای ابتدای انقلاب بوده اما نتوانسته در اراده ملت ایران در حمایت از نظام جمهوری اسلامی خللی ایجاد کند.

حجت الاسلام عرب پور گفت: دشمنان اکنون نیز به بهانه مسایل هسته ای تحریم های ظالمانه ای را اعمال کرده اند و با این اقدام برای دنیا روشن می شود که دعوای آنها بر سر اصل انقلاب است و مسایلی که مطرح می کنند، بهانه ای بیش نیست.

وی اظهار کرد: مردم بصیر ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه اعلام کردند تلاش های ۱۲۰ شبکه فارسی زبان که مامور بودند تا مردم را از آمدن به راهپیمایی باز دارند، بی نتیجه بوده است.

خطیب جمعه کرمان گفت: مردم در ۲۲ بهمن ماه به صحنه آمدند و به دشمنان پیام دادند که فشارهای اقتصادی هم کارساز نبود و ما انقلاب خود را با هیچ چیز عوض نمی کنیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از جوانان ما معتقدند این انقلاب اسلامی را پدران و برداران ما ایجاد کرده اند و باید از آن حراست کنیم.

وی گفت: پیام دشمن شکن مردم ایران اسلامی در ۲۲ بهمن ماه به دشمنان رسیده است و مطمئن باشید که آنها روی این حضور، حساب ویژه ای باز خواهند کرد.

حجت الاسلام عرب پور با تاکید بر این که هرچه برای این مردم عزیز تلاش کنیم، کم است افزود: بسیاری از مسوولان ما پاک و خدمتگزار هستند و البته درصدی هم هستند که گاهی شما حرف ها و حرکات آنها را می بیند که آنها را نباید به پای همه مسوولان گذاشت.

وی بیان کرد: مسایل بر زمین مانده ای وجود دارد که مردم انتظار دارند مسوولان مضاعف کار کرده و آنها را برطرف کنند.

امام جمعه موقت کرمان افزود: مذاکره کنندگان هسته ای باید بدانند که حضور مردم در ۲۲ بهمن ماه به نوعی پشتیبانی ملت از آنها بود و باید به نحوی مذاکره کنند که هم حق و هم عزت مردم حفظ شود.

وی گفت: مردم اعتقاد دارند همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند اگر آمریکا بخواهد فرصت بگیرد و در این فرصت فتنه کند، قابل قبول نیست و تحریم ها باید یکجا شکسته شود و زمان گرفتن را قبول نداریم.

وی تصریح کرد: اگر طرف های مذاکره کننده با ایران بخواهند قلدرمآبانه برخورد کنند، ملت ایران در برابر آنها از حق خود دفاع خواهد کرد.

حجت الاسلام عرب پور از زمینه سازان حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، از جمله شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز تقدیر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حکم تاریخی امام راحل درباره ارتداد و اعدام سلمان رشدی، گفت: سلمان رشدی با نگارش کتاب ‘آیات شیطانی’ به قرآن و پیامبر اسلام (ص) توهین کرد که امام نیز حکم اعدام وی را صادر کردند و این حکم باقی مانده و با وجود حفاطت هایی که از آنها می شود، قطعا اجرا خواهد شد.

وی یاد و خاطره شهید سید ‘عباس موسوی’ اولین دبیرکل حزب الله لبنان را نیز گرامی داشت و گفت: این شهید از شخصیت های تاثیرگذار و خدوم بود که دشمن ایشان را به شهادت رساند و بطور حتم خون این شهیدان به ثمر می نشیند و پیروزی نزدیک است.

امام جمعه موقت کرمان همچنین یاد شهدای قیام تبریز را گرامی داشت.

وی همچنین گفت: سفر کردن یکی از مواردی است که برای انسان شادابی و نشاط به همراه دارد و در قرآن کریم نیز آیاتی زیادی درباره گردش در زمین و تفریح وجود دارد.

حجت الاسلام عرب پور، تفریح را یکی از مصادیق ایجاد نشاط برای انسان ها دانست و تاکید کرد: تفریح باید همراه با ضوابط شرعی و دینی باشد.

وی گفت: گاهی تفریح ها گناه می شود که باید از آنها پرهیز کرد.

امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: امام صادق (ع) مردانگی در سفر را در چهار چیز از جمله از توشه خود به دیگران خوراندن، در حد شرعی و عرف شوخی کردن، با افراد همراه خود ناسازگاری نکردن و بدگویی نکردن از همراهان عنوان کرده اند.

منبع:ایرنا


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR