اقتصاد عشایر را از طریق گردشگری فعال کنیم
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۱/۱۶ | مرتبط با : اخبار استان | 687 views

استاندار کرمان:
اقتصاد عشایر را از طریق گردشگری فعال کنیم

استاندار کرمان با تاکید بر اثرات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گردشگری گفت: اقتصاد عشایر را از طریق گردشگری فعال می‌کنیم.
علیرضا رزم‌حسینی عصر امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر در استان کرمان اظهار داشت: اقامت ۴۷۰ هزار مسافر نوروزی در کرمان، رونق خوبی در حوزه اقتصاد استان به وجود می‌آورد.

وی بیان داشت: کشور و استان کرمان در جذب گردشگران داخلی و خارجی باید توجه بیشتری داشته باشد تا شاهد رونق اقتصادی بیشتری در این صنعت باشیم.

رزم‌حسینی با تاکید بر تشکیل جلسات سه ماهه ستاد خدمات سفر طی سال تصریح کرد: هر خطه از استان کرمان با توجه به آب و هوای متنوعی که طی سال دارد در هر فصل می‌تواند میزبان گردشگران خاص خود باشد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در نخستین مرحله می‌توانیم گردشگران تابستانی را برای استفاده از مناطق بکر و خوش آب و هوای مناطق کوهستانی استان کرمان دعوت کنیم.

وی با تاکید بر فعالیت بخش خصوصی و آژانس‌های مسافرتی در زمینه تبلیغات ابراز داشت: با برپایی سیاه چادرها و خانه‌های روستایی می‌توان اقتصاد عشایری و روستایی را فعال کرد.

رزم‌حسینی گفت: ستاد تبلیغات گردشگری استان با همکاری صدا و سیما و ارشاد اسلامی راه‌اندازی شود، جابه‌جایی مسافر در داخل استان نیز به اقتصاد هر منطقه کمک شایانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری اثرات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد و با توجه به اقداماتی که در این زمینه در دست اقدام داریم از جمله مرمت بازار کرمان، زون گردشگری ارگ، بازار و مشتاقیه ورود گردشگر به کرمان سال آینده بیشتر می‌شود.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR