حوزه علمیه کرمان باید جنوب شرق را پوشش دهد
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۱/۲۴ | مرتبط با : اخبار استان | 805 views

حوزه علمیه کرمان باید جنوب شرق را پوشش دهد

استاندار کرمان گفت: حوزه علمیه استان کرمان باید به نوعی جنوب شرق کشور را پوشش دهد.

علیرضا رزم‌حسینی‌ صبح امروز در جلسه بررسی روند ساخت مدرسه علمیه امام صادق (ع) استان کرمان با اشاره به دیدار با رئیس حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: زمین و نقشه اجرای این پروژه آماده است و جلساتی نیز به منظور سرعت بخشیدن به روند ساخت مجموعه گذاشتیم و پیگیر کار هستیم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه استان کرمان باید به نوعی جنوب شرق کشور را پوشش دهد، بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از علمای دینی این منطقه برای ادامه تحصیل به قم سفر می‌کنند‌ در صورتی که با وجود مجموعه‌ای کامل‌ در استان کرمان می‌مانند.

رزم‌حسینی عنوان کرد: حوزه علمیه محمودیه کرمان‌ با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه است و استان کرمان باید حوزه علمیه خوب و مجهز داشته باشد.

استاندار کرمان با تاکید بر نقش روحانیت در ارتقای فرهنگ جامعه افزود: فقر فرهنگی جامعه با حضور روحانیت برطرف می‌شود، همانطور که در ماه‌های رمضان و محرم با حضور روحانیت در مناطق مختلف و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، شاهد کاهش جرائم هستیم.

رزم‌حسینی گفت: حوزه علمیه قم نیز قول همکاری در زمینه احداث حوزه علمیه کرمان را داده‌اند و امیدواریم از شهریور ماه امسال بتوانیم عملیات اجرایی فازهای بعدی را آغاز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در اردیبهشت سال جاری جلسه‌ای را با حضور نماینده ویژه حوزه علمیه و امام جمعه کرمان برای تعیین تکلیف وضعیت اعتبار ساخت حوزه تشکیل می‌دهیم تا کار انجام و طی سه سال این پروژه به سرانجام برسد.

رزم‌حسینی بیان کرد: پیش‌بینی نیاز به اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای احداث مدرسه علمیه امام صادق(ع) کرمان دیده شده و آمادگی داریم طی سه سال سهم منابع استان را در ساخت حوزه علمیه تامین کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان بیان کرد: زمین پروژه مدرسه علمیه امام صادق (ع) کرمان ۲۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع و شامل مسجد، سالن اجتماعات، غذاخوری، خوابگاه و… با ۲۰ هزار متر زیربنا دیده شده است.

حجت‌الاسلام حسین الله‌وردی با اشاره به اینکه کار اجرایی پروژه از سال ۹۰ آغاز شده است، عنوان کرد: بودجه‌های استانی و ملی تخصیص داده شده به این امر تاکنون کمتر از یک میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: حداقل عمر مفید سازه با توجه به استحکام قوی پیش‌بینی شده‌ ۳۰۰ سال است و پیش‌بینی اولیه اعتبار ۱۲ میلیارد تومان بوده که در حال حاضر باید به روز محاسبه شود.

الله‌وردی بیان کرد: اولویت اول در ساخت این مجموعه را به فضای آموزشی و خوابگاهی داده‌ایم و قرار است به اندازه اعتبارات استانی، حوزه علمیه کشور برای آن بودجه اختصاص دهد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR