خطیب جمعه کرمان: دنیا فهمید که ایران اهل منطق و تعامل است
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۱/۱۴ | مرتبط با : اخبار استان | 600 views
خطیب جمعه کرمان: دنیا فهمید که ایران اهل منطق و تعامل است

حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در خطبه های نماز جمعه کرمان افزود: بعد از این همه رفت و آمد و مذاکرات سرانجام دیشب بیانیه ای صادر شد که در آن به برخی از اصول و خواسته های نظام اسلامی ما پرداخته شده است.

وی بیان کرد: در این امر چند نکته مهم وجود دارد اول تقدیر و تشکر از همه دست اندرکاران برای فهماندن به جوامع غربی، آمریکایی و دول استکباری دنیا که جمهوری اسلامی ایران می خواهد از حق خود استفاده کند و این برگ زرین برنده بزرگی در تاریخ انقلاب است.

خطیب جمعه کرمان به نشست های طولانی مدت تیم هسته ای برای دستیابی به نتایج مورد نظر اشاره کرد و گفت: این در حالی است که آنها شش کشور قدرتمند دنیا بودند و ما یک کشور.

وی اضافه کرد: شبکه سی ان ان می گوید تیم مذاکره کننده ایران قوی تر از آمریکایی هاست و این بسیار مهم است.

حجت الاسلام قاسمی زاده گفت: آنچه مهم است و مردم باید توجه کنند این است فضایی که ایجاد شده تا سه تا چهار ماه یعنی حدود تیرماه استقرار دارد در این فرصت باقیمانده باید آنچه را به عنوان چارچوب ما و آنها قبول کردیم مشخص و معلوم شود که ما چه می خواهیم و آنها چه می خواهند.

وی افزود: در این راستا هم ممکن است مسایلی به وجود آید، قهر یا آشتی و سخت گیری و کارهای دیگری بکنند.

وی بیان کرد: البته رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند ما به آمریکایی ها و غربی ها خوشبین نیستیم اما ما تا جایی که عزت و توانمان اجازه می دهد کارمان را دنبال می کنیم.

امام جمعه موقت کرمان گفت: نخست وزیر اسراییل نیز دیشب اعلام کرد که ما سعی می کنیم در این سه چهار ماه این توافق صورت نگیرد یعنی اینکه نهایی نشود.

وی افزود: برای دولت، نظام، رهبری و مردم کار بسیار مهمی است که ان شاءالله به سرانجام نهایی برسد.

وی به ۲۰ فروردین به نام روز ملی فناوری هسته ای اشاره کرد و گفت: روزی می گفتند ایران نمی تواند به دانش هسته ای دست پیدا کند در حالی که ما به این دانش دست یافتیم.

وی ادامه داد: دشمن می گفت اگر ایران دانش هسته ای را هم پیدا کند نمی تواند آن را بومی سازی کند و توسعه دهد در حالی امروز این دانش در کشورمان بومی سازی شده و در حال توسعه است.

حجت الاسلام قاسمی زاده اظهار کرد: اگر سخت گیری، اصرارها و اقدام های رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت و مسوولان نبود مطمئنا امروز ما در بخش هسته ای موفق نمی شدیم.

وی گفت: خیلی جالب است امروز می بینیم افرادی که می گفتند ما مایل هستیم پیچ و مهره های هسته ای ایران را باز کنیم، خودشان مجبور می شوند از رسانه ها اعلام کنند که ایران حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را دارد.

وی افزود: این همان چیزی بود که ما برای به دست آوردنش سال های سال مقاومت کردیم تا خودشان به آن اعتراف کردند.

وی ابراز کرد: اینکه می بینید اوباما می گوید ما دیگر با حمله نظامی نمی توانیم موضوع هسته ای ایران را تمام کنیم، یعنی اینکه این دانش در ایران بومی سازی شده است.

حجت الاسلام قاسمی زاده، اظهار کرد: این همه تحریم ظالمانه علیه کشور ما برای این بود که می گفتند ایران نباید هسته ای بشود اما امروز ما یک کشور اسلامی و هسته ای هستیم.

وی همچنین به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان دولت و ملت همدلی و همزبانی اشاره کرد و گفت: این اقدام رهبری و نامگذاری سال جاری با این عنوان شاید در تاریخ انقلاب سابقه ندارد.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نهایت لطف، محبت و بزرگواری را در حق دولت کنونی اعمال کرده اند.

خطیب جمعه کرمان اظهار کرد: بر مبنای این نامگذاری جهت دهی توجه به اینکه نظام ما دارای دولت و تشکیلاتی است، خدمات رسانی می کند، زحمت می کشد و فراز و نشیب های فراوانی را باید پشت سر بگذارد، نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

وی گفت: دولت هم باید از تمام ظرفیت خود استفاده کند و با تمام قوا به میدان بیاید و آنچه را که مورد توجه و منویات رهبر انقلاب است عملی کند.

وی افزود: نکته دوم این است زمانی که می گوییم همدلی و همزبانی دولت و ملت، می دانیم در مجموعه کشور نیازهایی وجود دارد که البته ما باید به ضرورت ها توجه کنیم.

حجت الاسلام قاسمی زاده بحث انرژی هسته ای را از جمله ضروریات موجود در کشور دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی نیز یک امر ضروری، لازم و حتمی است و اهمیت آن فوق العاده زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با تهاجم فرهنگی و حمایت از تولیدات و سرمایه ایرانی نیز از جمله مسایل مهم و ضروری کشور است.

وی به کیفیت کالاهای تولید شده در کشور اشاره کرد و گفت: باید روز به روز بر کیفیت محصولات داخلی بیفزاییم.

خطیب جمعه کرمان افزود: ضرورت های کشور باید بین مردم و دولت تفاهم شوند و جهت گیری، سیاست گذاری ها و هدف گذاری ها بر همان اساس تببین شود.

وی تصریح کرد: دولت و ملت باید در زمینه های مختلف یک موضع را داشته باشند و یک حرف را بزنند.

وی گفت: نکته سوم این است که امروز دنیا کانون توجهش را در خاورمیانه و حوزه ای که ایران اسلامی ما قرار دارد، قرار داده است.

حجت الاسلام قاسمی زاده به اوضاع عراق، پاکستان و کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: با این توجهی که دشمن دارد، امروز می فهمیم که نظام ما بیش از هر چیز به همدلی و همزبانی نیاز دارد.

وی بیان کرد: در همه مسایل مانند موضوع انرژی هسته ای همه باید یک حرف را بزنند و یک موضع را داشته باشند.

وی گفت: آنچه که ما را به نتیجه می رساند همدلی و همزبانی است.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به خدمات رسانی تعداد زیادی از دستگاه ها و نهادها در ایام نوروز به مسافران نوروزی افزود: حجم سفرهای نوروزی هر سال در استان کرمان بیش از سال گذشته است.

وی اظهار کرد: ترافیک بیش از حد خودروها در خیابان ها نیز معضلی است که باید برای رفع آن فکر کرد.

وی گفت: با سیاست گذاری های انجام شده امید است استان کرمان به ظرفیت واقعی خود در زمینه استقبال مسافران نوروزی از این استان برسد.

حجت الاسلام قاسمی زاده ضمن تقدیر از دستگاه ها و نهادهای خدمات رسان در ایام نوروز از استاندار کرمان نیز به دلیل تشکیل ستاد خدمات سفر در این استان تشکر کرد.

وی گفت: یکی از مکان هایی که مسافران نوروزی برای سفر انتخاب می کنند امامزادگان و بقاع متبرکه است.

وی تصریح کرد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون وارد بقاع متبریکه شده اند که این رقم بسیار قابل توجه است.

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی در بقاع متبرکه استان کرمان اسکان یافته اند.

وی گفت: بیش از ۲۵۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از طرح خیمه های معرفت استان کرمان با حضور یک تا سه روحانی بهره برده اند.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR