مثبت بودن آزمایش کرونا ۲ نفر در کرمان +جزئیات
نوشته شده در تاریخ ۹۸/۱۲/۱۱ | مرتبط با : اخبار استان | 243 views

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به آزمایشات انجام شده و پاسخ آزمایشات دو مورد مثبت کرونا در کرمان اعلام شده است.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد بعد از ظهر امروز به تاریخ ۱۱ اسفند ماه در نشست خبری مشترک استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و فرمانده انتظامی استان کرمان که بعد از برگزاری ستاد استانی مدیریت پیشگیری از آلودگی به ویروس کرونا در کرمان برپا شد تصریح کرد: بیمارستان افضلی‌پور کرمان به عنوان مرکز درمانی رسیدگی به بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا اختصاص داده شده است.

رشیدی نژآد با بیان اینکه چند روز پیش تعداد بیماران مراجعه‌کننده دارای عفونت‌های حاد تنفسی به مراکز درمانی افزایش پیدا کرده است بیان کرد: جواب آزمایشات موارد مشکوک هر روز بین ساعت ۱۳ تا ۱۴ اعلام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه روز گذشته ۲۰ مورد مراجعه عفونت حاد تنفسی در کرمان داشتیم ادامه داد: با توجه به آزمایشات انجام شده و پاسخ آزمایشات دو مورد مثبت کرونا در کرمان اعلام شده است.

ایشان با بیان اینکه ما ما چیزی با عنوان تست کرونا نداریم و این تست توسط آزمایشگاه ها انجام می شود عنوان کرد: مبادی ورودی استان فقط کنترل می‌شود تا کاروانی به کرمان سفر نکنند و این کاروان‌ها توسط نیروی انتظامی برگردانده می‌شوند.

رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه روز گذشته کیتهای آزمایشگاهی تشخیص کرونا ویروس به استان کرمان آمده و در آزمایشگاه ها موجود شد اظهار کرد: زیرساختهای لازم در استان برای راه‌اندازی این آزمایشگاه وجود داشت.

رشیدی نژاد با عنوان اینکه اکنون فرایند آزمایشگاهی در کرمان انجام می‌شود بیان کرد: جواب آزمایشات با سرعت ۲۴ ساعته پاسخ داده و اعلام نتایج فقط از طریق وزارتخانه اعلام می‌شود تا یک منبع داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با عنوان اینکه از ۱۵ مورد مشکوک که آزمایش گرفتیم فقط همین دو مورد پاسخ مثبت داشته اند که امروز اعلام شد ادامه داد: اقلام ضدعفونی کننده به دلیل هجوم مردم برای تهیه آن با کمبود روبه‌روست.

وی افزود: تیمهای بازرسی در استان متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، دادستانی و تعزیرات حکومتی تشکیل شده و با گرانفروشی و احتکار کالاهای بهداشتی برخورد قاطع می‌شود.

رشیدی‌نژاد با بیان اینکه امروز نیز ۲۷ مورد مشکوک آزمایش آنها انجام شده و تا فردا اطلاع‌رسانی خواهد شد گفت: خدا را شاکر با اقداماتی که از قبل انجام شده آرامش عمومی در شهر وجود دارد و کرمان نسبت به سایر استان‌ها وضعیت بسیار خوبی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه موارد مشکوکی را که داشته‌ایم با خانواده‌های آنها تماس تلفنی برقارا شده و خانواده آنها نیز مورد آزمایشات قرار خواهند گرفت بیان کرد: این اقدامات در راستای بیماریابی و پیشگیری از بیماری جدید است.

رشیدی نژاد همچنین در پایان بیان کرد اکثر بیماران بدون علامت هستند و افزود: بیماری عده‌ای ممکن است که با تب مشخص شود و آنهم در اوایل بیماری تب وجود ندارد.

تسنیم


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR