عضو اتاق بازرگانی کرمان: تشکل هایی برای بسته بندی و برند تشکیل شود
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۶/۰۶ | مرتبط با : اخبار استان | 620 views
عضو اتاق بازرگانی کرمان: تشکل هایی برای بسته بندی و برند تشکیل شود

مسلم میرزایی روز جمعه در گفت و گو با ما افزود: پیوستن ایران به سازمان جهانی بسته بندی (WPO) یک امتیاز ویژه برای ما در راستای جلوگیری از خام فروشی است.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از اواخر سال گذشته به سازمان جهانی بسته بندی پیوسته و ما می توانیم از این ظرفیت و اطلاعاتی که این سازمان دارد بهترین استفاده را ببریم.
وی گفت: اگرچه پیوستن به این سازمان بسیار سخت بود و برای آن تلاش های بسیاری انجام شد اما بحث عمده، بعد از پیوستن به این سازمان است که یکسری تعهدات داریم و باید به آنها عمل کنیم.
مشاور جوان فرماندار رفسنجان در اشتغال و سرمایه گذاری ادامه داد: منابع غنی خدادادی از جمله در کشاورزی و معادن در استان کرمان بسیار وجود دارد اما به خام فروشی بسیار نیز معروف هستیم.
وی به اهمیت بسته بندی برای جلوگیری از خام فروشی در استان تاکید و تصریح کرد: ما جزء اولین افرادی بودیم که به بازار اربیل عراق ورود کردیم اما فعالان اقتصادی ما در حال حاضر در این بازار ناموفق هستند و دلیل آن نیز ورود نظام مند و سازمان دار محصولات ترکیه به این کشور است و بسته بندی شکیل تر و شیک تر از محصولات ما دارند.
میرزایی با اشاره به اینکه چشم نوازی بسته بندی محصولات کشور ترکیه ترجیح خریدار در استفاده از این محصول را بالا می برد گفت: این مساله در فروش ها و پخش های ما تاثیر گذاشته است و نمی توانیم موفق باشیم.
وی خاطرنشان کرد: ما در رنگ بندی و طراحی بسته بندی ضعیف هستیم و به همین دلیل نمی توانیم از پتانسیل ها و ظرفیت های استان استفاده کنیم.
عضو کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان گفت: وقتی موضوع بسته بندی مطرح می شود بسرعت بحث مالیات، سختی های کار بسته بندی، بهداشت، استاندارد و غیره به میان می آید و همه یک غول را از این قضیه برای خود درست کرده اند؛ در حالی که این مسئله حل شدنی است و اگر یک یا دو سال تلاش کنیم اینها می گذرد و آنگاه کالایی با برند، بسته بندی و ارزش افزوده خاص در دست داریم.
وی با بیان اینکه برای بازرگانان سود کار بسیار مهم است افزود: سودی که از اجناس بسته بندی می بریم قابل مقایسه با سود جنس فله نیست.
میرزایی گفت: این موارد در استان ما نادیده گرفته شده اما در استان هایی مانند قزوین و اصفهان روی این مسئله کار کرده اند و شرکت های زیربنایی و زیرساختی بسته بندی را بوجود آوردند و تاثیر آن را هم دیده اند و هم در آینده بیشتر خواهند دید.
وی به وجود برخی مدارس بسته بندی در برخی کشورهای دنیا اشاره کرد و افزود: باید از خلاقیت های افراد از همان کودکی برای بسته بندی ها استفاده شود.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR