کرمان بار دیگر آماده ی مقابله با ملخ ها
نوشته شده در تاریخ ۹۸/۰۸/۰۶ | مرتبط با : اخبار استان | 248 views
حمله ملخ ها

در این مطلب به جزئیات مربوط به آمادگی استان کرمان در خصوص مقابله با احتمال حمله ملخ ها خواهیم پرداخت.

سیدمحمد موسوی در سفر به جیرفت با اشاره به احتمال آغاز موج جدیدی از ورود ملخ‌های صحرایی به جنوب استان کرمان، در ماه‌ های آخر امسال بر اساس اطلاعیه سازمان جهانی غذا بیان کرد: تمهیدات ویژه برای مبارزه با موج جدبد ملخ ها به جنوب کرمان انجام شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی با یادآوری هجوم ملخ ها به جنوب کرمان در سه موج نخست امسال، افزود: با وجود محدودیت‌ها و کمبودها، سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های همکار به نحو مطلوبی این آفت خطرناک را مدیریت کردند.

موسوی از اختصاص اعتبار مبارزه با ملخ در جنوب کرمان به وزارت کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر تیم‌های پایش ملخ صحرایی در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان آمادگی کامل دارند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، زمینه مبارزه جدی را فراهم کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی درباره شناسایی مناطق پر خطر هجوم ملخ‌ها در جنوب کرمان بیان نمود: پایش جدی منطقه با حضور کارشناسان فنی حفظ نباتات در حال انجام است.

موسوی در بازدید از مناطق خسارت دیده از سیلاب های ابتدای سال جاری در جنوب کرمان نیز تصریح کرد: با اختصاص حدود ۲۰۰ میلیارد ریال به استان کرمان درمصوبه هفته گذشته دولت بازسازی این زیرساخت ها با سرعت بیشتری به انجام می رساند.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR