سالانه ۸۰۰ نفر در جاده های استان کرمان کشته می شوند
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۰/۱۳ | مرتبط با : اخبار استان | 744 views

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: ۸۰۰ نفر هر سال به دلیل حوادث رانندگی در جاده های استان کشته می شوند.

سردار حسین چناریان روز شنبه در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان کرمان به ریاست استاندار افزود: ۵۳ درصد حوادث برون شهری مربوط به واژگونی وسایل نقلیه است.

وی با اشاره به اینکه وسعت راه های استان ۱۲۵ هزار کیلومتر است بیان کرد: کرمان در حوزه برون شهری جزء استان های پر ترافیک کشور است و سال های گذشته سالانه یکهزار و ۷۶۰ تا یکهزار و ۸۰۰ کشته داشتیم که توانسته ایم این تعداد را به ۸۰۰ نفر کاهش دهیم.

وی گفت: طولانی بودن راه ها و نبود یک مجتمع خدمات رفاهی بین راه ها گاهی تا ۲۰۰ کیلومتر، عامل ایجاد حادثه است در حالی که در بعضی راه های کشور هر ۳۰ کیلومتر یک مجتمع رفاهی وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: محورهای کرمان به زرند و کرمان به بم و کرمان به سیرجان جزء محورهای پرحادثه استان هستند که اگر به دوربین های هوشمند در این محورها توجه بیشتری شود حوادث ۵۰ درصد کاهش می یابد.

وی با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات شوراهای ترافیک که در گذشته برگزار شده است، به ترافیک شهری اشاره کرد و گفت: وقتی ما ابتدایی ترین ضرورت های ترافیک را ایجاد نکرده ایم رفتن به سمت ایده آل ها یا دست نیافتنی است یا دیر محقق می شود.

سردار چناریان بیان کرد: برای اجرای انضباط شهری چند اقدام ضروری است که یکی از آنها که در ۱۰ سال گذشته دغدغه بوده و حل نشده، تردد کامیون ها در شهر است که گاهی اوقات در شهر کرمان بیش از سه هزار کامیون وارد می شود.

وی گفت: وقتی سامانه های حمل و نقل شهری وجود ندارد و ابتدایی ترین سامانه ها و پایانه ها را در حمل و نقل شهری نداریم چگونه می توانیم جلوی تخلف مردم را بگیریم.

وی اظهار کرد: وقتی در مورد اینکه متولی تاکسیرانی در کرمان که باشد دعوا داریم نمی توانیم کاری پیش ببریم و اینکه کجای دنیا در اصول پایانه های مسافربری، کنار پیاده رو خیابان، تاکسی و اتوبوس می ایستد؟

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: بیشترین تلفات درون شهری عابر پیاده و موتورسواران هستند و این به معنای ایمنی نداشتن عابر پیاده است و مجبور می شود از خیابان عبور کند.

وی بر اولویت سنجی در ساماندهی ترافیک شهری تاکید کرد و گفت: کارگران فصلی و همچنین وانت بارها و کامیون دارها باید جای مشخصی را در شهر داشته باشند.

سردار چناریان با اشاره به اینکه اجرای برخی تقاطع ها در شهر کرمان زمان بر هستند و موجب حادثه می شوند، گفت: احداث تقاطع سیدی بیش از سه سال طول کشیده و تاکنون اطراف آن حدود چهار تا شش کشته داشته ایم.

وی درباره ممنوعیت تردد کامیون ها در شهر کرمان اظهار کرد: در زمان مدیریت سه استاندار سابق کرمان مصوب شده که سه تا چهار پارکینگ در ورودی شهرها برای کامیون ها ایجاد کنیم تا از ورود آنها به شهر جلوگیری شود که تاکنون انجام نشده در حالی که در شهر سیرجان چنین مکانی وجود دارد اما ما در مرکز استان نداریم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بی انضباطی های ترافیکی را سازمان های دولتی باعث می شوند، گفت: ماهانه با ۱۰ هزار نفر به دلیل تخلفات برخورد می کنیم که البته نبود پارکینگ یکی از دلایل جریمه کردن مردم است.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR