سامانه های سرمایشی حدود ۴۰ درصد مصرف برق را افزایش می دهد
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۴/۲۴ | مرتبط با : اخبار استان | 652 views
سامانه های سرمایشی حدود 40 درصد مصرف برق را افزایش می دهد

رسول عبدالهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: میانگین افزایش مصرف برق با وجود سامانه های سرمایشی در کشور به ۲۵ درصد می رسد.

وی خاطرنشان کرد: جمع افت ظرفیت در اثر افزایش دما و افزایش نیاز مصرف مشترکین، نیاز مصرف فوق العاده ای نسبت به بقیه طول سال به وجود می آورد و بین ۳۰ تا ۴۰ درصد مصرف پایه برق در طول سال تخمین زده شده است.

وی اظهار کرد: در این موقعیت سه ماهه که از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور هر سال در کشور به وجود می آید و شامل حدود ۲۵۰ ساعت حساس می باشد می بایست با انجام برنامه ها و موارد تشویقی تولید را با مصرف یکسان کرد.

عبدالهی اضافه کرد: اگر تولید برق موازی با مصرف آن پیش نرود بحران تولید مصرف خواهیم داشت که می تواند باعث خاموشی نیروگاه ها، خروج بعضی خطوط انتقال و توزیع از مدار و نهایتا خاموشی شود.

وی گفت: با پیش بینی های متعدد در وزارت نیرو و راهکارهای فنی و اقتصادی انجام شده در کشور مواردی از جمله ذخیره سازی برق و تشویق هایی در خصوص مصرف بهینه برق در بخش های با مصرف زیاد از جمله صنعتی، تولیدی و کشاورزی انجام می شود.

وی افزود: در حوزه مدیریت مصرف برق، دو بخش اصلی شناسایی فرصت های صرفه جویی و بهینه سازی مصرف انرژی و دیگری فرهنگ سازی و اجرای پروژه های بهینه سازی انرژی، کارهایی از جمله شناساندن راه های صرفه جویی انرژی به مصرف کنندگان مختلف اعم از تجاری، خانگی، صنعتی و سازمانی یا اداری انجام می شود.

عبدالهی بیان کرد: برگزاری همایش، سخنرانی، تهیه بروشورها و اقلام چاپی و رسانه ای اطلاع رسانی به گونه ای آگاه سازی از نحوه مدیریت مصرف برق را بر عهده دارند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق شمال استان کرمان یادآور شد: سال گذشته نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال پاداش به صنعتگران و کشاورزانی که برای کنترل مصرف پیک بار در ساعات اوج مصرف طبق برنامه همکاری کردند، پرداخت شد.

وی ادامه داد: نتیجه آن این بود که در منطقه هیچ خاموشی ناشی از عدم تعادل تولید و مصرف وجود نداشت و چند سالی است که این همکاری و طرح ها با جدیت دنبال می شود و وزارت نیرو برای این موضوع اهمیت زیادی قائل است.

وی گفت: آمارها در پایان مهرماه هر سال در زمینه همکاری صنعت و کشاورزی با شرکت های توزیع برق جمع آوری می شود.

عبدالهی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهرستان رفسنجان حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان را به علت کشاورزی سنگین و وسیع بودن به خود اختصاص داده است.

وی افزود: مشترکین خانگی حدود ۳۰ درصد مصرف برق این شرکت را به خود اختصاص داده اند و حدود چهار هزار اشتراک در بخش کشاورزی و بیش از سه هزار اشتراک در بخش صنعتی تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان وجود دارد.

شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان هفت شهرستان را تحت پوشش خود دارد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR