سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد کرمان‎
نوشته شده در تاریخ ۰۰/۰۶/۱۵ | مرتبط با : دسته‌بندی نشده | 1,076 views

هر دانشگاهی متناسب با شرایط خود دارای یک سامانه دانشگاهی است. مثلاً دانشگاهها دولتی و پیام نور از سیستم گلستان استفاده می کنند و دانشگاههای آزاد از سیستم آموزشیار. هر کدام از این سیستم ها محیط کاری خود را دارند. امروز در نظر داریم تا شما عزیزان را با سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد اسلامی آشنا کنیم و همچنین دانشگاه آزاد کرمان را برای شما معرفی نماییم.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان

نوع مرکز: دانشگاه آزاد

استان: کرمان

شهر: کرمان

۰۳۴-۳۳۲۱۰۰۴۳-۵۰
http://www.iauk.ac.ir

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان یک دانشگاه آزاد در شهر کرمان، استان کرمان است. و در سال ۱۳۶۱ تاسیس شده است. در حال حاضر ۱۷۷۵۰ دانشجو و ۲۵۰ استاد در این مرکز مشغول فعالیت می باشند.بر اساس تحلیلهای انجام شده این مرکز تاکنون ۷۱۹۷ مقاله علمی در نشریات و همایشهای داخلی منتشر نموده است.دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان صاحب امتیاز و ناشر ۰ مجله تخصصی است و تا کنون ۵ همایش توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار شده است. علاوه بر این تاکنون ۲۳۳۶ مقاله معتبر بین المللی نیز از این مرکز استخراج شده است. اطلاعات و آمار دقیقتر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان را می توانید در زیر مشاهده نمایید.در سال ۱۴۰۰ پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان بیشترین مقالات خود را با کلیدواژه های «هواگرمکن خورشیدی صفحه ای» و «انتقال حرارت تابشی» منتشر نموده اند.

رتبه‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان

نمودار زیر رتبه (Rank) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان را بر اساس معیار تولید مقالات علمی در سالهای مختلف نمایش می دهد. رتبه “یک” به مرکز علمی دارای بالاترین تعداد تولیدات علمی (مقالات کنفرانسی و ژورنالی) اختصاص می یابد و سایر مراکز در رتبه های پایین تر قرار میگیرند. تعداد مقالات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در نمودار پایین در طی سالهای مختلف نمایش داده شده است. هر مرکز دارای دو رتبه است که نسبت که مراکز همرده و همچنین نسبت به کل مراکز علمی فعال در سطح کشور سنجیده می شود. با توجه به اینکه حجم نمایه سازی مقالات در سال ۱۳۹۸ نهایی نمی باشد، رتبه بندی تا یک سال قبل تعیین می شود. کلیه نمودارهای این پایگاه به روز بوده و با نمایه سازی هر مقاله جدید، تاثیر آن در نمودارها به صورت لحظه ای نمایش داده می شود.

معرفی سامانه آموزشیار

سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد با هدف ارتقا کیفیت خدمات آموزشی و دانشگاهی ارائه شده به دانشجویان طراحی و راه اندازی شده است.  سایت آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir سامانه ای است که خدمات و امکاناتی یکپارچه و یکسان به تمام دانشجویان واحد های دانشگاه آزاد ارائه می دهد.

دانشجویان می توانند طبق تقویم زمانبندی منتشر شده در سایت edu.iau.ac.ir به سامانه آموزشیار و صفحه شخصی خود در این سامانه مراجعه کرده و با بررسی لیست دروس عمومی و اختصاصی ارائه شده نیمسال جاری با رعایت قوانین ، حداقل و حداکثر واحد های مجاز به انتخاب دروس مورد نظر خود را یافته و انتخاب واحد خود را نهایی کنند.

نحوه انجام انتخاب واحد در سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

همانطور که پیش از این نیز اشاره شده است دانشجویان تمام واحد های دانشگاه آزاد در تمامی مقاطع تحصیلی کاردانی پیوسته و ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ، کارشناسی ارشد ف دکتری عمومی و تخصصی برای انجام انتخاب واحد هر ترم باید به سایت آموزشیار مراجعه کنند.

دانشجویان باید پس از ورود به سایت edu.iau.ac.ir و قسمت پرتال دانشجویی وارد بخش برنامه ریزی درسی شده و سپس وارد بخش ” انتخاب واحد ” شوند. متقاضیان می توانند با کلیک بر بخش ” انتخاب کلاس درس از دانشکده دانشجو ” برای انتخاب واحد های عمومی و با کلیک بر گزینه ” انتخاب کلاس درس از دروس رشته دانشجو ” برای انتخاب واحد دروس اختصاصی اقدام کنند.

کاربرد ها و امکانات سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

امور درسی و دانشگاهی دانشجویان از جمله انتخاب واحد دانشگاه آزاد ، ارزشیابی اساتید ، پرداخت شهریه ، اطلاع از زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد و … به صورت الکترونیکی در سایت جدید دانشگاه آزاد انجام می شود . پیش از این هر یک از واحد های دانشگاه آزاد ، امور دانشجویی را از طریق سامانه سیدا واحد انجام می دادند .

پیش از این نیز اشاره شد در کنار سامانه دانشجویار ، سامانه ” آموزشیار دانشگاه آزاد ” به منظور یکسان سازی فرآیند های تحصیلی و درسی دانشجویان راه اندازی شده است . دانشجویان مقاطع مختلف هر یک از واحد های سراسر کشور دانشگاه آزاد ، برای انجام امور خود موظف هستند وارد این سامانه شده و مراحل لازم را طی کنند .

در ادامه امکانات و کاربرد های سیستم آموزشیار دانشگاه آزاد را ارائه شده است . خاطر نشان می شود با توجه به اینکه سامانه amozeshyar جدیدا راه اندازی شده ، ممکن است به مرور امکانات ارائه شده در آن بیشتر شود که به محض اضافه شدن هر گونه خدمات در این مقاله اطلاع رسانی می شود .

  • مشاهده لیست دروس ترمی انتخاب واحد / حذف و اضافه
  • انتخاب واحد / حذف و اضافه
  • ارزشیابی اساتید
  • پرداخت شهریه دروس ترمی
  • ثبت نمرات دانشجو
  • امور فارغ التحصیلان
  • اعتراض به نمرات و پیگیری

سامانه پایش نیز یکی از جمله سامانه هایی است که به منظور تسهیل روند انتخاب موضوع و سایر مراحل پایانامه های مقاطع تحصیلات تکمیلی و عالی دانشگاه ازاد طراحی شده است.

نحوه ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

 همانطور که پیش از این اشاره شده است ، سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد با هدف متمرکز کردن امور دانشجویان این دانشگاه راه اندازی شده است . داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت amozeshyar به نشانی edu.iau.ac.ir و ورود به پورتال شخصی خود ، امور دانشگاهی خود را انجام دهند .

راهنمای تصویری ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

۱ – جست و جوی عبارت ” edu.iau.ac.ir ” و یا ” سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد ” در کادر بالایی و یا میانی مرورگر

۲ – ورود به سایت آموزشیار و انتخاب نوع کاربری

۳ – انتخاب گزینه ” راهنمای دانشجویان / پرسنل ” برای دریافت کد های مورد نیاز برای ورود به سامانه

۴ – ورود به سامانه دانشجویان با استفاده از نام کاربری و شماره دانشجویی سامانه آموزشیار

۵ – مطالعه و تایید قوانین و ضوابط سامانه

۶ – ورود به پرتال شخصی با استفاده از نام کاربری و شماره دانشجویی سامانه آموزشیار

۷ – ورود به صفحه شخصی و انجام امور مورد نظر


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR