فود استریت های کرمان و شهرداری کرمان
نوشته شده در تاریخ ۹۹/۰۴/۰۳ | مرتبط با : اخبار استان | 1,867 views

درخصوص فود استریت های گرکام انفاقات جدیدی در حال رخداد است که دذ=ر ادامه جزئیات این خبر را ا سوی شهردار کرمان مشاهده خواهید کرد.

سید مهران عالم‌زاده اظهارکرد: برای بهسازی و نوسازی بافت تاریخی شهر کرمان، حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: خیابان گلبازخان هم قابلیت پیاده‌راهسازی دارد که البته این امکان باید بررسی شود.

شهردار کرمان گفت: تاکید ما تشخیص کارشناسی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای ایجاد محور گردشگری و در نظر گرفتن اولویت‌ها در این زمینه است. فود استریت (دکه‌های غذاهای خیابانی) در فضاها و معابر بافت تاریخی نیز فرصتی برای حضور مردم و رونق‌ بافت تاریخی خواهد بود.

عالم‌زاده افزود: استقرار فود استریت‌ها، نیازمند در نظر گرفتن تمهیدات لازم ازسوی پلیس و مستلزم هماهنگی‌های ترافیکی و امنیتی و همچنین در نظر گرفتن مسائل بهداشتی است تا شهر کرمان نیز مانند شهرهای دیگر، این تجربه را داشته باشد.

شهردار کرمان ادامه داد: برای تملک املاک مسیری در پروژه‌های بافت تاریخی، اداره‌کل راه و شهرسازی می‌تواند با در اختیار قرار دادن زمین، شهرداری را همراهی کند.

عالم‌زاده گفت: محوطه‌سازی اطراف قبه سبز توسط اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برعهده شهرداری است.

ایجاد سایت موزه و اعتباربخشی به قبه سبز در آینده‌ نزدیک

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان اظهار کرد: اقدامات خوب و ارزشمند شهرداری در بافت تاریخی، احیای قبه سبز و بازار قلعه‌محمود از موارد مورد تاکید استاندار کرمان است. مشاور مطالعات طرح احیای قبه سبز، باید ملاک‌ها و نگاه میراثی را مدنظر قرار می‌داد.

فریدون فعالی افزود: ایراد گرفتن بر طرح‌های مشاوران در حوزه میراث، دلیلی بر کارشکنی و مانع‌تراشی نیست و در اجرای طرح‌ها، به هیچ‌وجه نباید در هویت و ساختار بنا مداخله کرد و دست برد.

وی بیان کرد: برای احیای قبه سبز، تملک املاک را در دستور کار قرار دادیم؛ زیرا در محوطه مدنظر، سه فصل کاوش باید انجام شود. ضمن آنکه شهرداری هم باید برای ساماندهی محیط اطراف اقدام کند.

فعالی ادامه داد: تعامل هرچه بیشتر و بهتر با شهرداری ضروری است. شهرداری کرمان و اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، برای رونق دادن به بافت تاریخی و ماندگاری آن در اذهان عمومی، باید پروژه‌ای به‌ صورت مشترک تعریف کرده و در مدت ‌زمان مشخص به سرانجام برسانند.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR