واگویه های مردم کرمان در مورد مسکن مهر
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۰/۱۵ | مرتبط با : اخبار استان | 686 views

گفت و گوی مستقیم خبرنگار ایرنا با شماری از صاحبان مسکن مهر در شهر کرمان گویای نارضایتی و گلایه آنان از مراحل مختلف تحویل این واحدها تا پس از واگذاری است.

تصمیم گرفتیم صحبت ها و درد دل های شماری از صاحبان یا ساکنان مسکن مهر را جویا شویم از این رو به چند سایت مسکن مهر در شهر کرمان سر زدیم.

نحوه واگذاری، اعطای وام، وعده های عملی نشده در مورد قیمت تمام شده براساس توافقات اولیه، کیفیت ساخت و نبودن امکانات رفاهی بخشی از مشکلاتی است که دارندگان مسکن مهر از آنها می گویند.

بعضی از مشکلاتی را که مردم مطرح می کردند به واقع و به وضوح دیدیم و سعی کردیم در این مطلب به آنها بپردازیم اما قرار شد نامی از افراد در این گزارش ذکر نشود.

بسیاری از مالکان مسکن مهر در شهر کرمان به سختی توانسته اند به مرور پولی را فراهم کنند و به گفته آنان از همه چیز زندگی مانند تفریح، سفر و بعضی خرج ها که مایه رفاه آنها بود، زدند تا مسکن مهری که به آنها وعده داده بودند را تحویل بگیرند.

خانمی ۲۸ ساله که صاحب یکی از این مسکن هاست می گوید ابتدا به ما گفتند پنج میلیون تومان بدهید و به مرور هنگام ساخت مسکن مابقی آن را می گیریم و در نهایت قیمت تمام شده برای شما ۴۰ میلیون تومان با وام خواهد بود.

وی افزود: اما چند سال که از ثبت نام گذشت و دو برابر زمانی که قرار بود مسکن را به ما تحویل بدهند، سپری شد و با توجه به تورم و افزایش قیمت ها، قیمت این مسکن برای ما دو برابر از کار درآمد و از این بابت ناراضی هستیم.

او ادامه می دهد: اگر این پول را به مرور جمع کرده و در جایی هر چند دور دست، زمینی خریده بودیم و کم کم با ساخت یک اتاق شروع و بعدها آن را تکمیل می کردیم، بهتر از این خانه های مسکن مهر بود.

خانم ۳۵ ساله دیگری که او نیز در مسکن مهر زندگی می کند، با انتقاد از کیفیت ساخت این خانه ها گفت: فقط یک سال است که مسکن خود را تحویل گرفته ام اما دیوارهای خانه ترک هایی دارد که گمان می کنی زلزله چند ریشتری آمده است یا اینکه سرامیک های کف خانه لق می زنند و بر روی آنها راه که می روی تکان می خورند و صدا می دهند.

وی افزود: آخر این چه ساخت و سازی است که یک ساله به این روز افتاده است.

سری به یک سایت دیگر مسکن مهر در کرمان زدیم، مردی ۶۲ ساله که بازنشسته آموزش و پرورش و ساکن مسکن مهر بود، گفت: این مسکن ها باعث شد پس از سال ها اجاره نشینی صاحبخانه شویم اگرچه هنوز در این مکان امکانات رفاهی مانند مسجد، پارک و مدرسه و … در این مجموعه بزرگ وجود ندارد.

یکی دیگر از مشکلات مسکن مهر دور بودن آنها از مراکز شهرهاست، در این رابطه خانمی ۳۰ ساله گفت: اینجا که تاکسی ندارد و حتی مسوولان یک اتوبوس شرکت واحد نیز برای این همه انسان در این خانه ها قرار نداده اند تا رفت و آمد ما به شهر آسان تر باشد؛ به این فکر کنند که همه مردم خودرو شخصی ندارند.

عده ای دیگر نیز معتقد بودند اگر این طرح قرار است ادامه پیدا کند باید در همه ابعاد نسبت به آن بازنگری شود، فرد دیگری که ۴۲ سال سن داشت در این رابطه گفت: بهتر است جمعیت خانواده ها را در نظر بگیرند و به خانواده های پر جمعیت خانه هایی با متراژ بیشتر بدهند تا با توجه به تاکیدی که بر افزایش جمعیت شده است خانواده ها با مشکلات کمتری روبرو شوند.

یک مرد ساکن مسکن های مهر که دل پری از گرانی و افزایش قیمت ها در چند سال اخیر داشت، بیان کرد: همه این تورم ها و مشکلات را همین مسکن مهر ایجاد کرد.

دیگر متقاضی مسکن مهر که عطای آن را به لقایش بخشیده و از تحویل گرفتن مسکن مهر انصراف داده است، می گوید: آنقدر زمان تحویل این خانه را طولانی و ما را اذیت کردند در شرایطی که نیاز به مسکن داشتیم، آن را به فرد دیگری واگذار و مشکل آن زمان خود را حل کردیم.

بر اساس آمار اداره کل راه و شهرسازی شمال استان کرمان، ۳۳ هزار و ۱۳۰ واحد مسکن مهر در شهرستان های شمال استان اجرا شده که از این تعداد ۱۹ هزار و ۱۸۵ واحد در شهر کرمان است.

از کل این واحدها در شمال استان کرمان تاکنون ۱۵ هزار واحد تحویل داده شده و مابقی آنها با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۴ درصد در حال احداث و تکمیل هستند.

۱۷۳ پروژه انبوه سازی مسکن مهر بالای ۱۰ واحد در شمال استان کرمان وجود دارد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR