خورشید گرفتگی در کرمان رخ خواهد داد!
نوشته شده در تاریخ ۹۸/۱۰/۰۴ | مرتبط با : اخبار استان | 252 views
خورشید گرفتگی

در روز پنجشنبه ۵ دی ماه دومین و تنها خورشید گرفتگی قابل مشاهده در ایران با چشم مسلح اتفاق خواهد افتاد. در ادامه ساعت و جزئیات مربوط به این خورشید گرفتگی که در کرمان طولانی ترین زمان را تجربه خواهد کرد را مشاهده می کنید.

بیشترین زمان خوشیدگرفتگی در استان کرمان و حداکثر میزان قابلیت مشاهده ی آن در استان فارس است. مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در این باره بیان کرده است: این کسوف که از نوع حلقوی است در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس آغاز می‌شود و تا جنوب شرق آسیا ادامه خواهد داشت. این خورشیدگرفتگی در بخش­‌هایی از اروپا، آسیا و همچنین شمال و غرب استرالیا به صورت جزئی دیده خواهد شد.

عتیقی اظهار کرد: این گرفت از ساعت ۲:۲۹ دقیقه و ۵۳ ثانیه به وقت جهانی روز پنج‌شنبه پنجم دی ماه ۹۸ برابر با ۲۶ دسامبر ۲۰۱۹، در اولین نقطه از کره زمین آغاز و تا ساعت ۸:۰۵ دقیقه و ۴۰ ثانیه به وقت جهانی که سایه ماه زمین را ترک می کند، ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: این خورشید گرفتگی در تهران حدود ساعت ۷:۱۳ دقیقه صبح روز پنج‌شنبه پنجم دی ماه و هم‌زمان با طلوع خورشید قابل مشاهده خواهد بود و تا ساعت ۸:۲۳ دقیقه صبح این روز ادامه دارد.

مدت زمان خورشید گرفتگی در ۱۰ استان ایران:

۱- کرمان: ساعت شروع گرفت ۶:۳۶ دقیقه و تا ساعت ۸:۲۷ دقیقه ادامه خواهد داشت؛ در این استان ۷۳ درصد خورشید پوشیده می‌شود.

۲- یزد: گرفت ساعت ۶:۵۰ دقیقه آغاز و تا ۸:۲۵ دقیقه صبح ادامه دارد؛ در این استان ۶۸ درصد خورشید می‌گیرد.

۳- فارس:  ساعت ۶:۵۲ دقیقه خورشید گرفتگی آغاز و ساعت ۸:۲۳ دقیقه پایان می‌یابد؛ در این استان ۷۷ درصد خورشید پوشیده می‌شود.

۴- سیستان و بلوچستان: خورشیدگرفتگی ساعت ۶:۵۷ دقیقه آغاز و ۸:۲۴ دقیقه پایان می‌یابد؛ در این استان ۶۷ درصد خورشید می‌گیرد.

۵- آذربایجان شرقی: ساعت ۶:۵۷ دقیقه خورشیدگرفتگی آغاز می‌شود و تا ساعت ۸:۲۴ دقیقه ادامه دارد؛ در این گرفت ۶۷ درصد خورشید پوشیده می‌شود.

۶- اصفهان: گرفت ساعت ۷:۰۲ دقیقه آغاز و ساعت ۸:۲۳ دقیقه پایان می‌یابد؛ در این استان ۶۸ درصد می‌گیرد.

۷- مازندران: ساعت ۷:۱۳ دقیقه خورشید گرفتگی آغاز و تا ساعت ۸:۲۴ دقیقه ادامه دارد؛ در این استان ۵۸ درصد خورشید پوشیده می‌شود.

۸- مرکزی: گرفت ساعت ۷:۱۷ دقیقه آغاز می‌شود و ساعت ۸:۲۲ دقیقه پایان می‌یابد؛ در این استان ۶۴ درصد خورشید گرفته می‌شود.

۹- همدان: ساعت ۷:۲۴ خورشید گرفتگی آغاز می‌شود و ساعت ۸:۲۱ دقیقه پایان می‌یابد؛ ۵۹ درصد خورشید در این استان می‌گیرد.

۱۰-کردستان: ساعت ۷:۳۲ خورشید گرفتگی آغاز می‌شود و تا ساعت ۸:۲۰ دقیقه ادامه دارد؛ در این استان ۵۶ درصد خورشید می‌گیرد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR