استخر رامتین کرمان شهرک مطهری
نوشته شده در تاریخ ۰۱/۰۶/۰۹ | مرتبط با : آشنایی با استان کرمان | 189 views
شنا یکی از بهترین ورزش هایی است که طرفداران خاص خود را دارد. با فرا رسیدن فصل گرما، بازار استخرها و پارک های آبی هم داغ تر از قبل مش ود و یک شنای خوب و عالی در مکانی مجهز و تمیز، می تواند هر کسی را سرذوق بیاورد.
استخر رامتین کرمان، یکی از استخرها مجهز این شهر است که با پیشرفته ترین تجهیزات، آماده پذیرایی از همشهریان خوب کرمانی و میهمانان این شهر است. استخر و پارک آبی رامتین، که با نام مجموعه آبی رامتین هم شناخته می شود در کرمان،شهرک مطهری، انتهای ایثار۱۱، واقع شده است.
این استخر هنرجویان زن و مرد را هم پذیرا می باشد و کاربلدترین مربیان را برای آموزش علاقه مندان به شنا، در این مجموعه گرد هم آورده است.
این مجموعه دارای امکانات بیشماری مانند، استخر، سونا خشک، سونا بخار، سونا نمک، تونل مه سرد، جکوزی، حمام سنتی، سالن ماساژ، رستوران، شربت خانه و … می باشد.
محموعه پارک آبی رامتین، به علت تعمیرات و راه اندازی رودخانه در حال حاضر تعطیل می باشد و تا زمان بازگشایی پارک آبی، هزینه ورودی این استخر به ازای هر نفر و به صورت نامحدود ۱۳۵ هزار تومان می باشد.
 در ادامه لیستی از استخرهای شهر کرمان را همراه با آدرس و شماره های تماس معرفی خواهیم نمود و در نهایت هم در رابطه با ویژگی های یک استخر خوب و استاندارد صحبت خواهیم نمود. با ما همراه باشید.

لیست و آدرس استخر های کرمان

#  نام استخر شماره تماس آدرس استخر توضیحات

۱ استخر اشکان ۰۳۴۳۲۸۱۱۷۳۹ بلوار هوانیروز، بلوار غدیر ۲، خیابان لاله شمالی ۴ سونا، ماساژ، حوضچه آب سرد، جکوزی، سرسره آبی

۲ استخر المپیک ۰۳۴۳۲۱۳۴۵۹۴ سه راه سیلو، بعد از دانشکده دادبین جکوزی، سونا، ماساژ، حوضچه آب سرد

۳ استخر برق منطقه ای ۰۳۴۳۲۷۳۸۰۸۸ بلوار شهید عباس پور، داخل برق منطقه ای جکوزی، سونا، حوضچه آب سرد

۴ استخر لاله ۰۳۴۳۲۲۶۰۳۴۱ خیابان شهید کامیاب، روبروی بیمارستان مهرگان استخر لاله سونا، جکوزی، ماساژ، حوضچه آب سرد

۵ استخر بشری ۰۳۴۳۳۲۲۳۳۴۱ خیابان ادیب، کوچه هشت، مجموعه ورزشی بشری  سونا، جکوزی، حوضچه آب سرد

۶ استخر پردیس پزشکان ۰۳۴۳۲۶۱۱۶۱۰ بولوار جمهوری، بولوار پزشک، مجتمع پردیس پزشکان  حوضچه آب سرد، سونا، جکوزی

۷ استخر تلاش ۰۳۴۳۲۷۵۵۹۴۹ چهارراه کار، داخل اداره کار سونا، جکوزی

۸ استخر چشمه ۰۳۴۳۲۸۱۰۰۲۱ ۰۳۴۳۲۸۱۰۰۳۱  بلوار هوانیروز، بلوار غدیر ۲، خیابان لاله شمالی، لاله شمالی ۴، مجموعه تفریحی ورزشی چشمه  سونا، ماساژ، حمام سنتی، جکوزی، حوضچه آب سرد

۹ استخر صبا ۰۳۴۳۲۱۳۴۰۵۳ شهرک شهید مطهری، مجتمع صبا  سونا، حوضچه آب سرد

۱۰ استخر مروارید ۰۳۴۳۲۲۲۰۷۱۸ خیابان شهید قرنی، روبروی بیمارستان باهنر، استخر مروارید  سونا، جکوزی، حوضچه آب سرد، ماساژ

۱۱ استخر نشاط ۰۳۴۳۲۲۲۴۹۹۷  خیابان شریعتی، روبروی پارک، استخر نشاط سونا، جکوزی، حوضچه آب سرد، ماساژ

۱۲ استخر هوانیروز ۰۳۴۳۲۸۶۱۲۳۴  بلوار هوانیروز، شهرک هوانیروز، داخل شهرک، مجموعه ورزشی هوا نیروز  سونا، جکوری، بدنسازی

ویژگی های یک استخر خوب چیست ؟

یک استخر خوب از دو حیث  قابلیت های عمومی و قابلیت های ویژه بررسی می شود :

قابلیت های عمومی

داشتن استخر با اندازه مناسب ، جکوزی ، سونا بخار و سونا خشک

داشتن اتاق دوش و سرویس بهداشتی در داخل استخر

داشتن کفشداری و کمدلباس

قابلیت های ویژه

نزدیکی به حمل و نقل عمومی مثل ایستگاه های اتوبوس و تاکسی

سرپوشیده بودن استخر

داشتن پارکینک و یا حتی المقدور فضای مناسبی که بتوان ماشین را در نزدیکی استخر پارک کرد .

تصفیه کننده های خوب و مجهز در استخر

استفاده از کمدهای جادار و حتی المقدور تمیز و بهداشتی

استفاده از کلیدهای الکترونیکی برای قفل کردن درب کمدها

داشتن سه شوار برقی برای خشک کردن موی سر

دادن تخفیف به مشتریان وفادار

داشتن بوفه یا کافی شاپ در داخل استخر

داشتن لوازم ورزشی مثل تردمیل و دوچرخه

داشتن افراد  ماهر و دارنده گواهینامه  در شنا برای کمک به شناگران به نام ناجی

نکات مهمی که صاحبان استخر باید در نظر داشته باشند

با توجه به نزدیک شدن فصل گرما، استخرها نزد اکثر افراد جایگاه و طرفداران زیادی پیدا می‌کند و باید افراد متخصص و مسئولین این مکان ورزشی آب استخر را از نظر خصوصیات فیزیکی و شیمیایی و احتمال آلودگی به عوامل بیماری‌زا تحت مراقبت و کنترل قرار دهند، بنابراین افراد گرداننده آشنایی کامل باید به اصول تصفیه و بهداشت آب استخر داشته باشند چنانچه آب استخر از نظر کیفیت شیمیایی منطبق بر استاندارد باشد  عوامل فیزیکی که ممکن است وارد آب گردند شامل ذرات درشت و سبک قابل حمل به وسیله باد مثل برگ درختان، پر حشرات تکه‌های کاغذ و ذرات کوچک قابل حمل توسط انسان از جمله موی سر، نخ و الیاف لباس و گاه چربی بدن و همچنین مواد معلق و ذرات مختلف از حیث نوع و اندازه مانند خاک، ذره‌های رسی و موجودات ذره بینی می‌باشند که هر کدام از این عوامل نحوه جداسازیشان با یکدیگر متفاوت است. ذرات درشت و سنگین از قبیل سکه،‌دکمه، گیره بینی (بینی بند)، ریگ و سایر اشیای سنگین به وسیله صافی‌های قبل از پمپ جدا و حذف می‌شوند.

مواد معلق، مو و ذرات ریزتر نیز وارد دستگاه صافی می‌شود و به وسیله لامپ‌های شنی و غشای پارچه‌ای از آب جدا می‌شود.

شایان ذکر است: چنانچه اندازه مواد معلق از حد معینی کوچکتر باشد و قابل جذب به وسیله صافی نباشد،‌ از ماده شیمیایی سولفات آلومینیوم (زاج سفید) برای متراکم نمودن و تبدیل آن به توده درشت‌تر و نهایتا جذب سریع‌تر به وسیله صافی استفاده می‌گردد البته باید کدورت وتیرگی آب استخر را نیز مد نظر داشت و به مقادیر معینی از این ماده استفاده کرد که گاه مقدار دقیق آن را با انجام آزمایش‌های خاص تعیین می‌کنند توجه به موارد بهداشتی علاوه بر تامین آب شفاف استخر می‌تواند باعث صرفه جویی اقتصادی نیز شود، زیرا در این صورت دیگر چندان به افزودن آب تازه نخواهید بود مگر حجم کمی که تبخیر می‌شود و یا به وسیله جاروی مکنده خارج می‌شود.

در نتیجه آب استخر عملا می‌تواند برای مدت زمان طولانی‌تری مورد استفاده قرار گیرد.

از آنجا که در زمان استفاده شناگران تلاطم آب مانع از ته نشین شدن ذرات می‌شود بهتر است به کارگیری جاروی استخر در خاتمه ساعات کار روزانه استخر و حداقل دو سات پس از آن انجام گیرد تا فرصت کافی برای سکون آب و ته نشین شدن ذرات مختلف به وجود آید. در استخرهایی که ضد عفونی آب با گاز کلر انجام می‌شود رعایت نکات ایمنی فوق العاده حائز اهمیت استزیرا کلر، گازی بسیار سمی است و نشت مقادیر جزیی و حتی استنشاق لحظه‌ای آن می‌تواند عواقب جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

لازم به ذکر است که نباید بدون دلیل و یا ملاحظاتی از قبیل صرفه جویی در برق پمپ‌های سیستم تصفیه را خاموش کرد.

مسئولان استخر نیز باید به طور جدی مراجعه کنندگان و شناگران را از بدو ورود به استخر و به ویژه در معبر دوش‌ها و پاشویه‌ها تحت نظر داشته باشند و از ورود افرادی که زخم یا عارضه‌های شدید پوستی دارند به محیط استخر جلوگیری کنند و حتی با نصب تابلوی اخطار و توجه از مراجعه کنندگانی که به بیماری‌های عفونی یا پوستی مبتلا هستند بخواهند تا از ورود به آب خودداری کنند آب پاشویه‌ها باید مرتبا تعویض شود و مواد ضد عفونی کننده در حد اشباع به آن افزوده گردد محیط رختکن‌ها در صوت امکان پس از هر نوبت استفاده با مواد ضد عفونی کننده پاکیزه و بهداشتی گردد و در استخرهای سرپوشیده در مقاطع تعطیل و یا فواصل بین دو نوبت محیط به خوبی تهویه شود در استخرهایی که آب آنها از چاه اختصاصی تامین می‌شود در ابتدای هر فصل باید آزمایش‌های باکتریولوژیکی (باکتری شناختی) از آب مصرفی به عمل آید.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR