مهار کردن ۴۵ میلیون متر مکعب آب روان در کرمان
نوشته شده در تاریخ ۹۹/۰۱/۳۱ | مرتبط با : اخبار استان | 256 views
سیل کرمان

در ادامه ی این مطلب به جزئیات مهار شدن ۴۵ میلیون متر مکعب آب های روان می پردازیم و سخنان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در این خصوص مطالعه و مشاهده خواهیم کرد. همراه شوید با ما در ادامه…

حمزه احمدی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان اینکه آبخیزداری در این منطقه ۴۵ میلیون مترمکعب روان‌آب مدیریت کرد، بیان کرد: ۴۰۰ هزار متر مکعب رسوب توسط ۵۸۰ بند سنگی و خاکی مهار شده است.

حمزه احمدی روز یکشنبهدر گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: این میزان رسوب در پی بارندگی‌های امسال کنترل و در مجموع ۵۰ درصد بندهای سنگی و خاکی آبخیزداری و آبخوانداری منطقه جنوب کرمان آبگیری شد.

احمدی اظهار کرد: در امداد بارش‌های اخیر بندهای سنگی و خاکی آبخیزداری و آبخوانداری منطقه جنوب کرمان بیش از یکهزار تُن کنترل فرسایش داشتند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ادامه داد: آبگیری طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری نقش مهمی در کنترل سیلاب، تغذیه سفره‌های زیر زمینی و نیز کنترل رسوب دارد.

احمدی با تاکید بر اینکه آبخیزداری در بارش‌های اخیر ۴۵ میلیون متر مکعب روان‌آب را کنترل و مدیریت کرد، تصریح کرد: بارش‌ها ۱۰ میلیون متر مکعب آب به سفره‌های زیرزمینی اضافه کرده است.

وی ادامه داد: طرح‌های آبخیزداری فواید زیادی در کاهش اثرات خشکسالی دارد از این رو آبخیزداری را می‌توان مهمترین اقدام در حوزه منابع طبیعی دانست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مساحت مجموع حوزه‌های آبخیز جنوب کرمان را سه میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار عنوان کرد و بیان داشت: عملیات اجرایی طرح‌های حوزه آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بر اساس یک برنامه مدون در حال انجام است.

وی در پایان افزود: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان شامل عملیات سنگی ملاتی، خاکی و پخش سیلاب، گابیونی و بیومکانیکی (بانکت بندی) در ۳۶ حوزه آبخیز در حال مطالعه و اجرا است.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می‌کند.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR