معاون استاندار کرمان: برنامه ششم توسعه استان در حال تدوین است
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۰/۲۹ | مرتبط با : اخبار استان | 659 views

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار کرمان گفت: برنامه ششم توسعه استان در حال تدوین است و در این برنامه توسعه از دیدگاه صاحبنظران بخش خصوصی و دانشگاهیان نیز استفاده شده است.

محمدرضا فتوت روز یکشنبه در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان در جیرفت افزود: در این برنامه آسیب شناسی برنامه های گذشته و تهیه گزارش تحلیلی شناخت و تبیین وضع موجود با همکاری دستگاه های اجرایی انجام شده است تا بتوان برنامه ششم را با برنامه ریزی و دقیق تدوین کرد.

وی تصریح کرد: سند پایه توسعه استان تایید و ثبت شده و مبنای توسعه استان کرمان قرار گرفته است که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

وی گفت: همکاری خوبی برای تدوین بودجه ۹۴ میان دستگاه های اجرایی و مجمع نمایندگان استان کرمان وجود داشت که منجر به تغییراتی در لایحه بودجه شد.

معاون استاندار کرمان، مستند سازی اراضی را معضل خاص استان بویژه منطقه جنوب دانست و بیان کرد: باید دو سازمان جهاد کشاورزی شمال و جنوب پس از مذاکره و رایزنی پیشنهادهای لازم را در این زمینه ارایه دهند.

وی افزود: برخی از اراضی در جنوب کرمان و شهرستان بافت به عنوان طرح اسکان به عشایر داده شده و یک نوبت برای تعیین تکلیف و واگذاری آن مهلت وجود داشت که عشایر در آن تاریخ مراجعه نکردند و اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و مشکلات بسیاری برای این قشر به وجود آمده است.

فتوت با اشاره به کاهش قیمت برخی محصولات کشاورزی گفت: تشکل های خصوصی، اتاق بازرگانی و سایر متولیان باید مورد حمایت قرار گیرند تا مشکل تنظیم بازار توسط بخش خصوصی برطرف شود.

وی به فعال شدن اتاق بازرگانی در جنوب کرمان اشاره و تصریح کرد: یک شرکت صادراتی در این منطقه با حمایت فرمانداران تشکیل شده که با همکاری و تعامل آنها می توان بسیاری از مسائل در این زمینه را برطرف کرد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR