قدمگاه بازار کرمان،زیبا سازی می شود
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۶/۱۱ | مرتبط با : اخبار استان | 1,091 views

شهردار کرمان گفت: عملیات مرمت و به‌سازی کف بازار بزرگ کرمان به پایان رسیده و قدمگاه بازار بزرگ کرمان با اجرای طراحی سنتی، زیباسازی می‌شود.

«ابوالقاسم سیف‌الهی» پیش از ظهر امروز در نشست بررسی پروژه‌های شهری که با حضور استاندار کرمان و معاونان وی و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد، گزارشی از آخرین وضعیت پروژه‌های شهری کرمان را ارائه و تشریح کرد.
وی در این نشست در مورد طرح بازار گفت: با نظر کارشناسان میراث فرهنگی قصد داریم محدوده‌ی قدمگاه بازار را با اجرای رفوژ وسط ، گذاشتن نیمکت، جعبه‌های گل و چراغ سنتی زیباسازی کنیم و برای روشنایی بازار، طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی، از طرح‌های سنتی استفاده نماییم.
به‌سازی بازار مظفری تا ۲۰ روز دیگر
شهردار کرمان ضمن تشکر از شرکت آب و فاضلاب، اداره کل آب منطقه‌ای و شرکت برق افزود: شیب‌بندی کف بازار انجام و به سیستم فاضلاب شهری متصل شده و با هم‌کاری بازاریان، سایبان مغازه‌ها جمع آوری شده است.
وی با اشاره به این‌که طرح مرمت بازار مظفری شب‌ها از ساعت ۲۱ آغاز می‌شود و تا شش صبح ادامه دارد؛ خاطرنشان کرد: بخش کف‌سازی بازار کرمان، با هم‌کاری و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط و با نظارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تا قسمت سرپوشیده‌ی آن به اتمام رسیده و مابقی تا انتهای بازار مظفری نیز به مدت ۲۰ روز دیگر به اتمام خواهد رسید.
اجرای طرح شش دروازه
شهردار کرمان همچنین تصریح کرد: پروژه‌ی میدان شهدای کرمان با عنوان طرح شش دروازه و با هزینه‌ی هشت میلیارد تومان در دو ماه آینده آغاز خواهد شد که ۴ میلیارد تومان اعتبار این طرح توسط شهرداری کرمان و ۴ میلیارد تومان هم توسط استانداری کرمان تامین می‌شود.
سیف‌الهی با اشاره به این‌که از طریق فراخوان، ایده‌ها و طرح‌های خوبی از سوی استقبال کنندگان در مورد طرح شش دروازه ارائه شده است؛ ادامه داد: این طرح که صبح امروز به امضای نمایندگان میراث فرهنگی نیز رسیده است؛ در محدوده‌ی حریم بازار تاریخی کرمان در دو ماه آتی آغاز شده و به مدت یک‌سال اجرا می‌شود که موجب زیبایی و نظم میدان شهدا می‌‌گردد.
زیباسازی میدان ارگ با نمادهای سنتی
وی از مرمت و بازسازی بخش عمده‌ای از پروژه‌ی میدان ارگ خبر داد و گفت: نمادهای سنتی و زیبایی برای این میدان در نظر گرفته شده است.
شهردار کرمان گفت: توسط شهرداری و با مشارکت بخش خصوصی پروژه‌های دیگری از جمله کوثر، بهار رضوی(پیرامون میدان تره‌بار)، گودال خشت‌مال‌ها و تله‌کابین نیز در شهر کرمان در حال اجرا و یا در حال برنامه‌ریزی هستند.
وی خاطرنشان کرد: با بسته شدن قرارداد با بخش خصوصی، طرح کوثر نهایی و کار شروع شده است و اراضی موجود در طرح بهار رضوی نیز تا ۲ سال آینده تملک خواهند شد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR