آخرین وضعیت کروناویروس در کرمان
نوشته شده در تاریخ ۹۸/۱۲/۰۴ | مرتبط با : اخبار استان | 310 views
کرونا ویروس

دانشگاه علوم پزشکی کرمان امروز نشست خبری با موضوع کرونا ویروس را برگزار کردند تا شهروندان را در این خصوص آگاه نمایند.

رشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اعلام اینکه به دلیل التهابی که در جامعه ایجاد شده در خدمت شما در مورد کرونا ویروس جدید هستیم گفت: زندگی روزمره را نباید تحت شعاع قرار دهیم ویروس کرونا جدید است ما قصد مخفی کاری کردن ، نداریم.

وی افزود: با تصمیماتی که دیروز در استانداری کرمان صورت گرفت قرارشد  مدارس ، دانشگاه‌ها و مهدکودک‌ها تعطیل شود.

رشیدی با اشاره به اینکه در خصوص تعطیلی خود دانشگاه علوم پزشکی کرمان  تصمیم گرفت اظهار کرد: این تعطیلی در خصوص بقیه دانشگاه ها با مشورت انجام شد.

ررشیدی بیان کرد: از دیروز تا کنون مطالبات مردمی زیاد بود و بعضا نگران فرزندانش در مدارس بودند و براساس یک منطق علمی تصمیم بر تعطیلی گرفتیم.

رشیدی با اشاره به اینکه در کرمان شرایط خوب کنترل شده است گفت:ما آموزش و مراقبت‌های لازم را گوشزد کردیم و راهکار‌های بهداشتی و فاصله گرفتن از کسانی سرفه و مشکلات تنفسی دارند را اعلام کرده ایم.

وی تاکید کرد:کمیته‌های در دانشگاه علوم پزشکی کرمان تشکیل شده و بیمارستان‌ها را پایش می‌کنند.

موارد مشکوک به کرونا ویروس در کرمان

رشیدی افزود:بحث کرونا از پنجشنبه شروع شد و تا کنون هر روز دو مصاحبه در این خصوص با صداوسیما انجام می شود.

او با اشاره به اینکه تعداد محدودی بین ۳ تا ۴ تا از قبل مشکوک بودند الان بستری هستندکه هنوز آزمایش آن‌ها اعلام نشدند که آیا کرونا هست یا نه پاسخ داد:در شهرستان ها موردی نداریم و در کرمان هنوز چیزی ثابت نشده است.

رشیدی ادامه داد: نمونه‌ها را فرستادیم و شک بسیار ضعیف است و بصورت سرپایی کسانی که دچار شک بالینی بودند مداوا و مرخص شدند.

وی گفت:در ویروس کرونا به دلیل خفیف بودند ۲ درصد افراد  ممکن است دچار مرگ شوند .

بیمارستان افضلی پور کرمان

رشیدی با اشاره به گرانی ماسک و ضدعفونی کنند‌ه ها اظهار کرد: هجوم مردم به داروخانه باعث کمبود می‌شود فروش ماسک در داروخانه‌ها ممنوع است و محموله ماسک در راه است و مردم از مراکز بهداشتی برای تهیه اقدام کنند و تا چند روز دیگر توزیع می‌شود.

وی تاکید کرد:ضرورت ندارد همه ماسک بزنند وبا رعایت فاصله جلوگیری می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اعلام اینکه هنوز کرونا در کرمان اعلام نشده است بیان کرد:ما با رعایت نکات بهداشتی می‌توانیم جلوگیری کنیم.

هاشمیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه کارگرو‌ه های زیادی در استان برای مقابله با کرونا تشکیل شده است گفت:بیمارستان افضلی پور برای بستری کردن کسانی که تب دارند و مشکوک هستند آماده کردیم که تاکنون آزمایش مواردی مشکوک مثبت نبوده است.

وی اظهار کرد:، اصحاب رسانه باید به دانشگاه علوم پزشکی کرمان کمک کنند تا جو روانی را کنترل کنیم.

گرما و شیوع بیماری کرونا

وی با اعلام اینکه  ویروس از طریق سرفه و دست دادن منتقل می شود بیان کرد: این بیماری از طریق آلودگی هوا انتقال نمی یابد و در سرما شدتش بیشتر می شود.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه حدس ما این است در گرما از شدت این بیماری کاهش می یابد، ادامه داد: چون ویروس جدید است باید روی آن کارشود و خیلی از کشور‌ها در گیر آن هستند.

وی ادامه داد:امکان انتقال از طریق وسایل آلوده امکان پذیر است.

رشیدی تاکید کرد:کسانی که آلوده هستند در همان زمان بیماری انتقال می‌دهند و در بهبودی ناقل نمی‌شود و‌ اگر دوباره ویروس به آن‌ها حمله کند شدتش کم است.

او اظهار کرد: ما زمانی می‌توانیم بگویم در کرمان کرونا است که آزمایش مثبت باشد و تاکنون موردی نبوده و اگر آزمایش کسی مثبت باشد حتما اطلاع می‌دهیم.

ماسک و گرانفروشی آن

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد:از این به بعد طباطبایی سخنگوی دانشگاه  با خبرنگاران در ارتباط خواهد بود و اخبار را اعلام می کند.

 رشیدی با اعلام اینکه بیمارستان پاستور تهران و دانشکده بهداشت تهران مسئول آزمایش و اعلام نتیجه است بیان کرد:به دلیل در خواست بالا از سراسر کشور نتایج آزمایش‌ها با تاخیر اعلام می‌شود.

وی اظهار کرد: بستر‌ی های کوتاه مدت ۳ مورد داشتیم که تشخیص بیماری رد شده و در حال حاضر ۴ مورد وجود دارد که بخاطر عفونت و مشکلات تنفسی بستری هستند که شک در مورد بیماری آنها ضعیف است.

رشیدی با اشاره به اینکه بخش عفونی بیمارستان افضلی پور فعلا برای بستری بیماران قطعی است گفت:بیمارستان پیامبر اعظم هم گزینه بعدی است.

اوافزود: مجموعه تعزیرات حکومتی هم با گرانفروشان ماسک برخورد می‌کنند در موقع برخورد با ۱۲۴ تماس بگیرید.

رشیدی ادامه داد: تا اطلاع ثانوی تعطیلی ها ادامه دارد تا جو آرام شود.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR