پسته های کرمان بی علت مشهور نیستند!
نوشته شده در تاریخ ۹۸/۰۹/۰۶ | مرتبط با : آشنایی با استان کرمان, سوغاتی های کرمان | 455 views
پسته های کرمان بی علت مشهور نیستند!

شاید شماهم نام باغ های پسته رفسنجان و محصولات پسته ی معروف کرمان را شنیده باشید. مسافران کرمان از این شهر پسته‌های تازه‌تری می‌خرند و به شهر خودشان می‌برند. ۷۰ درصد از پسته ایران در این شهر کشت می‌شود، اما این موضوع باعث نمی‌شود که قیمت بالای آن را برای سوغاتی بردن نادیده بگیریم. گردوی کرمان هم شهرت دارد، اما فقط در اواخر فصل تابستان می‌توان این محصول را به صورت تازه و با پوست سبز خریداری کرد.

حاج پسته و حلوای پسته ی کرمان

یکی از معروف‌ترین سوغات کرمان پسته است. فراوانی پسته در کرمان باعث شده که با هرنوع پسته، یک مدل غذای متفاوت درست شود. حلوای پسته، شیرینی‌ست که برای درست کردن آن پودر پسته، زعفران، پودر قند، گلاب، آرد، هل  و کره استفاده می‌کنند. همچنین همانطور که در یزد شیرینی معروفی به اسم حاج بادام فروخته می‌شود در کرمان هم همین شیرینی را با پسته درست می‌کنند

پسته یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی صادراتی کشور است که بیش از ۷۰ درصد آن در استان کرمان تولید می‌شود. پسته در مناطق مختلف استان، کشت می‌شود اما شهرستان رفسنجان به‌عنوان بزرگ‌ترین منطقه‌ی پسته‌کاری در جهان، مرکز اصلی تولید پسته در استان است و بالاترین حجم تولید را به خود اختصاص داده است. کیفیت بالا و تنوع محصول، دو ویژگی اصلی پسته‌ی رفسنجان هستند که باعث ورود تولیدان این منطقه به بازار جهانی شده‌اند.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR